واقعاً همین طوره، تمام سال های تحصیلم، فقط با یکسری مطالب درسی تکراری و سطحی و پراکنده مواجه بودم و همیشه فکر می کردم شاید مشکل از منه که نمیتونم مطالب رو به صورت عمیق بفهمم. اما بعدها متوجه شدم که اونهایی هم که وظیفه تدریس رو بر عهده دارند، خودشون هم چندان این مطالب رو بلد نیستند.
حقوق استاد ها کم کنید و مالیات براشون بگذارید تا فقط دنبال پول نباشند!! استاد راهنمای پایان نامه ها فقط پول میگیرند و راهنمایی نمی کنند!! در دانشگاه ها فقط دانشجو کار می کند و پاورپوینت میسازد و اراءه میدهد و استاد فقط نظاره گر است!! واقعا چقدر از روش های فعال تدریس استفاده می کنند جز سخنرانی!!! الان هم که مجازی شده و کارشان راحت صدا بدون تصویر!! واقعا کیفیت آموزش پایین!! همش هم مقصر دانشجو است و خودشان عالی و پر مدعا!! هم دانشجو بودم و هم مدرس!! درد جوان ها را خوب درک می کنم البته نمی گم همه اما متاسفانه هستند اینطور اساتید نماها
اگه اجازه بدین چند مورد از نشانه های اساتید کم سوادو ذکر میکنم:
_سر کلاسشون نمیشه سوال پرسید چون اگر بلد نباشن حسابی ازتون نمره کم میشه به بهانه های مختلف.
_برای امتحان سوال های فضایی طرح میکنن و در نهایت به هر کسی هر نمره ای که خودشون بخوان میدن اگر اعتراض کنید نمره ی ارفاق شده کم میشه که با توجه به سوال های فضایی هیچ کس بیشتر از 5 یا6 نمره نمیتونه رو برگه بنویسه.
_کلاساشونو غیبت میکنن و تدریس بسیار بد و نامنظمی دارن.
_مقاله هایی که منتشر کردن تکراری و بسیار عجیب و غریبه.
_تنها ملاک برتری دانشجوها رو نه سطح علمی بلکه توانایی غلو کردن در مقاله های بی اهمیت میدونن. هر کی مقاله ی بیشتری با حرف های قلمبه (گرچه بی اهمیت) بنویسه بهتره.
_توانایی بیزار کردن دانشجو از علم و دانشو دارن.
_دانشجو بعد از فارغ التحصیل شدن از محضر این اساتید تا سه چهار سال برای ادامه تحصیل هیچ اقدامی نمیکند. هیچ انگیزه و انرژی ندارد.
_...
دلیل اصلی شکل گیری پدیده استادان کم سواد وجود سهمیه های مختلف برای جذب دانشجویان و به کار گیری استادان هست......
سهمیه ها بیشترین ضربه رو به پیشرفت علمی کشور زده و میزنن.....
با 15 برابر شدن حقوق هیات علمی انگیزه برای جعل مدرک دکتری و خرید مدرک دکتر بسیار زیاد می شود
چون این اختلاف کهکشانی حقوق چیزی نیست که انسانها ی طماع بخواند از آن چشم پوشی کنند
مرحوم فلانی وزیر... با مدرک فوق دیپلم عضو هیت علمی دانشگاه تهران بود
. و یا 15، 20 نفری از استانداران خاتمی مدرک جعلی دکتری داشتند
تازه آنهمه مدرک جعلی در شرایطی بود که اختلاف حقوق ها اینقد شدید نبود و از نصف اکنون هم پایین تر بود و تا حدود می شود گفتن تنها انگیزه جعلی آن موقع یدک کشیدن نام دکتر و استاد بود
حال اضافه کنید حقوق کهکشانی
_سر کلاسشون نمیشه سوال پرسید چون اگر بلد نباشن حسابی ازتون نمره کم میشه به بهانه های مختلف.
_برای امتحان سوال های فضایی طرح میکنن و در نهایت به هر کسی هر نمره ای که خودشون بخوان میدن اگر اعتراض کنید نمره ی ارفاق شده کم میشه که با توجه به سوال های فضایی هیچ کس بیشتر از 5 یا6 نمره نمیتونه رو برگه بنویسه.
_کلاساشونو غیبت میکنن و تدریس بسیار بد و نامنظمی دارن.
_مقاله هایی که منتشر کردن تکراری و بسیار عجیب و غریبه.
_تنها ملاک برتری دانشجوها رو نه سطح علمی بلکه توانایی غلو کردن در مقاله های بی اهمیت میدونن. هر کی مقاله ی بیشتری با حرف های قلمبه (گرچه بی اهمیت) بنویسه بهتره.
_توانایی بیزار کردن دانشجو از علم و دانشو دارن.
_دانشجو بعد از فارغ التحصیل شدن از محضر این اساتید تا سه چهار سال برای ادامه تحصیل هیچ اقدامی نمیکند. هیچ انگیزه و انرژی ندارد.
_...
سهمیه ها بیشترین ضربه رو به پیشرفت علمی کشور زده و میزنن.....
چون این اختلاف کهکشانی حقوق چیزی نیست که انسانها ی طماع بخواند از آن چشم پوشی کنند
مرحوم فلانی وزیر... با مدرک فوق دیپلم عضو هیت علمی دانشگاه تهران بود
. و یا 15، 20 نفری از استانداران خاتمی مدرک جعلی دکتری داشتند
تازه آنهمه مدرک جعلی در شرایطی بود که اختلاف حقوق ها اینقد شدید نبود و از نصف اکنون هم پایین تر بود و تا حدود می شود گفتن تنها انگیزه جعلی آن موقع یدک کشیدن نام دکتر و استاد بود
حال اضافه کنید حقوق کهکشانی
واقعا متاسفم