وقتی خودروسازان داخلی توانستتد خودروهای رنو و کیا و پژو2008 و ماکسیما و...را مونتاژکنند، چطورنتوانندخودروباکیفیت تمام داخلی را تولیدنمایند؟.خودروسازی دولتی را به پایان برسانید، اجازه دهیدجوانان طراح دربخش خصوصی خودروسازی و ساخت قطعات فعال شوند، موانع خصوصی سازی رابردارید و دست چپاولگران را قطع کنید. ایران و ایرانی میتوانددرصنعت خودرو و متعلقات آن و در تیونینگ حرف اول را درمنطقه بزند، مادامی که دولت تصدی گری و دخالتش درصنایع را قطع نکند هیچ پیشرفتی نخواهیم کرد. آیا مردم ایران حق انتخاب در خودرو را نداشته باشند؟.
این برنامت برای چند ملیون سال بعد هست ؟
بسه . دیگه واقعا بسه .
به اندازه کافی خون مردم رو خوردین با شعار خودکفایی و تولید داخل دیگه بسه .
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۴ تير ۱۴۰۰
جناب ناشناس کسانی مسئول هستن که به خودکفایی و تولید داخل اعتقاد ندارند، نتیجش میشه که مردمی مثل شما اصل قضیه رو بد میبینن
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۰
چند هزار دلار پرداخت کنید و یک خودرو خارجی بخریدوبعد دونفر سوار خودرو شوند و بیایید توی جاده و خیابان ،کوچه ها و خیابان ها مگر چقدر گنجایش این همه خودرو را دارند.بهتر این است ناوگان حمل و نقل عمومی ،مترو،قطار های سریع السیر تقویت شود.سرمایه گذاری در ساخت لکوموتیو .انواع موتور های برقی،واگن سازی.مورد توجه قرار گیرد.کمپانی های خودرو سازی در هم ادغام شوند و خودرو های ایمن و به روزی تولید کنند.مشارکت با کمپانی ولوو،تویوتا،مرسدس بنز،میتواند باعث پیشرفت شود.
درسته ما تو صنایع نظامی پیشرفت زیادی داشتیم و صنعت خودرو سازی در مقابل صنایع نظامی شوخیه
ولی دوست گلم قاهر ۳۱۳ هنوز پروازی نداشته
کی گفته که بهترین جنگنده قرنه
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
. متاسفم این قدر خیلی ها زودباوراند.
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۳ تير ۱۴۰۰
ایران تو ساخت جنگنده و خودرو سازی و خیلی از صنایع سرمایه گذاری نکرده
وگرنه ما باید صاحب پیشرفته ترین جنگنده ها و خودروها بودیم.
ولی تو حوزه موشکی و پهپادی و پدافندی ما تو دنیا حرفی واسه گفتن داریم، چون بیش از سی ساله روش کار شده
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۰
آقای رییسی هم گفتن که باید تکنولوژی های صنایع دفاع تو صنایع خودرو سرریز بشه
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۰
وزارتهای سازنده هواپیما و اتومبیل فرق میکند
مجتبی
۱۵:۴۶ ۰۴ تير ۱۴۰۰
حاجی چی زدی؟ حالت خوبه؟ خود بزرگ بینی از افت های دنیاست عمو
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۴ تير ۱۴۰۰
قاهر ۳۱۳ فقط یه طرح اولیه بود که هیچوقت ادامه پیدا نکرد و به طور کامل کنار گذاشته شد و به طور رسمی هم اعلام شد. کجایی عمو؟!؟!
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۳ تير ۱۴۰۰
هدف خودرو ساز در کنار دولت:
تولید کمتر، هزینه کمتر،
تولید کمتر، قیمت بالاتر،
قیمت بالاتر، سود بیشتر
واردات خودرویی که اینا میخوان ازاد کنن هیچ نفعی برای مردم نداره
اینا میخوان خودروی لوکس وارد کنن با قیمت نجومی که مردم عادی توان خریدش رو ندارن و فقط آقازاده ها سوار میشن
واردات خودرو با قیمت مناسب و تعرفه پایین باید ازاد بشه که قشر متوسط جامعه توان خرید داشته باشن و خودروساز داخلی وادار به رقابت بشه
نه اینکه 4 تا ماشین لوکس برای خودتون وارد کنید و مردم باز هم برای خرید پراید صف بکشن
اگه منظورت واردات خودرو کار کرده باشه شاید منطقی باشه. ولی با قیمت خودرو تیبا که خیلی از مردم به زور توان خریدش رو دارن خودرو صفر کیلومتر خارجی با کیفیت نمیشه وارد کرد.
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۳ تير ۱۴۰۰
عزیزم شما برو آب رو اون جایی بریز که داره می سوزه، آقای رئیسی با مدیریت انقلابی وجهادی و برنامه هایی که برای خودروسازی در نظر داره پوزه خودروسازهای آلمانی، فرانسوی ،کره ای و منافقین داخلی رو که سالها دارند از این صنعت مردم رو چپاول میکنند رو به زودی به خاک می ماله، الیس الصبح بقریب.
اگه بگین خودرو سازی پیشرفت نکرده و قوی نشده دروغ محضه حالا تفسیر خلاصه و مفید اینه که فرغونها رو تو انبار دپو میکنن و به بهانه کسری لوازم قطره چکانی تزریق میکنن تو بازار که قیمتها فضایی و خریدار تشنه تر از همیشه باشه ، خودرو سازها قوی شدن از نظر مالی بعید نیست و شکی هم توش نیست ، هیچ جای دنیا هیچ خودرو سازی جلو جلو و یکسال قبل از تولید ماشینی که هیچ جنسی هنوز از معدن استخراج نشده پول از مردم بدبخت نمی گیره و قرار داد یک طرفه و به اجبار با مردم نمینویسه الا ایران تازه بعداز تحویل تعهد میگیرن تا چند وقت حق فروش مال تو نداری این و هزار کار دیگه با مردم میکنن که همه میدانند و سرشون زیر برفه حالا بگین خودرو سازی پیشرفت نکرده اصل دموکراسی مخصوصا حقوق مصرف کننده فقط تو ایران داره اجرا میشه بقیه باید بیان و یاد بگیرن
در این چهل سال در حق ملت به بهانه رونق صنعت خودرو سازی و اشتغال ظلم شده است .بهترین خودرو سازان دنیا بدون هر گونه بهره ای خودرو خود را اقساطی به فروش می رسانند ولی در اقتصاد ایران ابتدا پول خودرو را گرفته و بعد از یکسال به نرخ روز خودرو را به مشتری می فروشند آن هم با کیفیت پایین و کمترین خدمات پس از فروش.
تمام خیابانها و جاده های درون شهری و برون شهری شده خورد اهم از سبک و سنگین و هیچ امنیتی برای از وجود این همه خودرو وجود ندارد و کاش چند سال تولید متوقف می شد تا جا برای خودروهای تولید جد بدست می آمد به نظرم روزی فرارسد که هر نفر دو یا سه خودرو اضافی در منزل داشته باشد حالا هر نفر حداقل یک خودرو را دارد
اگه بنا باشه واردات خودرو آزاد بشه و به قول خودتون به دست مردم انجام نشه که البته درستش اینه که توسط یکسری افراد خاص وارد نشه که اگر بتونید جلوشونو بگیرید لازم به توضیح اگه باز دست دولت یا افرادی که با دو شرکت خودروسازی در میون باشه مطمئناً قیمت خودروهای وارداتی نه لوکس بلکه معمولی رو جور ی ، تعرفه های وحشتناک به اون خودروها اعمال میکند که این قیمت خودروهای خودشونو حداقل روی 70% سود به مردم بندازند و اون خودروها هم جوری قیمت میخورند که نتونی سمتشون بری
سلام چرا مردم نباید خودرو وارد کنند که خودروساز اینقدر خودرورا گران میکند خودرو ایرانی نه کیفیت دارد وباید ثبت نام کنید وبه اسمت درنیاد اگر خودرو خارجی وارد شود دیگر دلالی وواسط پیدا نمی شود وخودرو ارزان میشود ؟
اولا اینکه خودرو بی کیفیتی و باید خودروسازی از انحصار در بیاد درسته ولی نه با واردات هنگفت بلکه با ایجاد شرکت های خصوصی مرتبط با دانشگاهها که خودرو تولید کنن که باعث ایجاد اشتغال و قوت اقتصاد میشه ولی اگه وارد کنن داریم به کارگر های خارجی کمک میکنیم و با چوب میزنیم تو سر خودمون چون اگه واردات باز شه اشتغال آسیب میبینه اقتصاد هم همینطور بعد همین ش
من و شما نمیتونیم ماشین بخریم
حسن کاشانی فرد
۱۲:۴۰ ۰۳ تير ۱۴۰۰
سلام چرا مردم نباید خودرو وارد کنند که خودروساز اینقدر خودرورا گران میکند خودرو ایرانی نه کیفیت دارد وباید ثبت نام کنید وبه اسمت درنیاد اگر خودرو خارجی وارد شود دیگر دلالی وواسط پیدا نمی شود وخودرو ارزان میشود ؟
آلودگی هوا یک موضوع اساسی هست واقعا همان افرادی که خودرو هم ندارند از آلودگی هوا دارند رنج می برند. چه خود و داخلی و چه خودرو وارداتی نباید باعث آلودگی هوا شود. در حال حاضر دولت و مردم هر دو هزینه خیلی زیادی در اثر آلودگی هوا و مصرف بیش از حد بنزین در خودروها دارند می پردازند
بسه . دیگه واقعا بسه .
به اندازه کافی خون مردم رو خوردین با شعار خودکفایی و تولید داخل دیگه بسه .
ولی دوست گلم قاهر ۳۱۳ هنوز پروازی نداشته
کی گفته که بهترین جنگنده قرنه
وگرنه ما باید صاحب پیشرفته ترین جنگنده ها و خودروها بودیم.
ولی تو حوزه موشکی و پهپادی و پدافندی ما تو دنیا حرفی واسه گفتن داریم، چون بیش از سی ساله روش کار شده
تولید کمتر، هزینه کمتر،
تولید کمتر، قیمت بالاتر،
قیمت بالاتر، سود بیشتر
اینا میخوان خودروی لوکس وارد کنن با قیمت نجومی که مردم عادی توان خریدش رو ندارن و فقط آقازاده ها سوار میشن
واردات خودرو با قیمت مناسب و تعرفه پایین باید ازاد بشه که قشر متوسط جامعه توان خرید داشته باشن و خودروساز داخلی وادار به رقابت بشه
نه اینکه 4 تا ماشین لوکس برای خودتون وارد کنید و مردم باز هم برای خرید پراید صف بکشن
فقط سوالم اینه برای رسیدن به این هدف متعالی چند نسل دیگه باید چپاول بشن ؟
ممنون میشم روشنگری بفرمایید .
پیشرفته ترین خودرو ایران نمیتونه استانداردهای ده سال پیش اروپا رو پاس کنه
فقط اشغالن فقط آهن پاره...
من و شما نمیتونیم ماشین بخریم