نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اگر واقعاً قصد دارید مشکلات رو حل کنید، به مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها توجه کنید. متاسفانه اکثر مردم فقط چند کلمه یاد گرفته اند: گرونی، بیکاری، مشکل ازدواج و ...
ریشه‌ی تمام این مشکلات بی توجهی به پرورش بچه هاست. اگر فقط یک دوره‌ی کوتاه، به وضع مهارت آموزی بچه‌ها در مدرسه و دانشگاه توجه بشه، بعد از مدت کوتاهی ۹۰ درصد مشکلات کشور از بیکاری و بی پولی و گرونی و مشکل مسکن و ازدواج و ... همگی حل خواهد شد. تمام کشورهایی که پیشرفت کردند، پیشرفتشون نتیجه‌ی اصلاح مدرسه و دانشگاه بود. اگر مدرسه و دانشگاه اصلاح نشه، وضع همین خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
وقتی یه جوانی تا ۳۰ سالگی گرفتار مدرسه و دانشگاه و سربازی هست و توی ۳۰ سالگی تازه میخواد بره شغل پیدا کنه، چه انتظاری باید داشت؟ جوان اگر از همون ۲۰ سالگی بره سر کار، بدون شک تا ۳۰ سالگی، هم میتونه خونه بخره هم ازدواج کنه و مشکلات اقتصادی هم نداشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
احسن نه به تقلیید از مدرک گرایی و شغل ناشی از تحصیل دانشگاه که باعث عقب ماندن از زندگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
از اون طرف دخترها که این مشکلات رو ندارن خیلی زودتر و راحتتر وارد بازار کار میشن و همیشه از پسرها جلوترن، نتیجش شده این که دختر فقط درصورتی تن به ازدواج میده که شرایط مالی پسر بهتر از خودش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
متاسفانه خیلی‌ها مدام اینو تکرار می‌کنن که مشکل اصلی جوانان مشکل اقتصادیه.
این یه حرف خیلی کُلی هست و سالهاست همه‌ی مردم و مسئولان همینو میگن و هیچ مشکلی هم حل نشده. الآن به همین کامنت‌ها هم که نگاه می‌کنی، باز هم همه دارن همین حرف‌ رو می‌زنند. آخه بحث مشکل اقتصادی یه حرف کُلی هست و تا وقتی دقیقاً جزئیاتش رو نشناسیم، این مشکل هیچوقت حل نمیشه. ​چرا هیچکس نمیگه ریشه‌ی این مشکلات اقتصادی از کجاست؟
ریشه‌ی این مشکلات اینه که جوانان مهارت و شغل ندارند. چون چندین سال از عمرشون رو بیهوده صرف کنکور و دانشگاه و مقاله نوشتن و سربازی و ... می‌کنند.
با این گرونی های امروزه، حتی وام ازدواج و ... هم برای خرید وسایل زندگی و خونه و ... کافی نیست. راه حل اینه که بچه‌ها از همون دوران مدرسه مهارت یاد بگیرند که بتونند برای خودشون شغل و درآمد داشته باشند. و موانعی مثل سربازی و تجملات و ... هم از سر راه برداشته بشه. در این صورت مشکل مسکن و ازدواج هم رفع خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
بله مشکل اصلی مسکن و کار است.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۰:۵۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
من 30 سالم شده سربازی و کارو درسمم تموم کردم. نه پول دارم نه کار درست و حسابی.به چه پشتوانه ای ازدواج کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دقیقا همینه
اگر از همون دوران مدرسه، آدم روی یک شغل درست و حسابی تمرکز کنه، دیگه تا ۳۰ سالگی، سرمایه لازم برای زندگی رو جمع آوری می‌کنه. اما وقتی تا ۳۰ سالگی اسیر درس و سربازی و کارهای حاشیه ای باشی، تازه از ۳۰ سالگی باید دنبال شغل باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
جوانها ، مراقب باشید در دام این دخترها نیفتید ! اینها در کمین کسی هستند که با سند و مدرک آویزه گردن شما شوند و در این کشور کسی هم نیست به داد شما برسد با قانون پدر شما را در خواهند آورد . مجرد بمانید بهتره < اما اگر خواستید ازدواج کنید با دختری ازدواج کنید که تحت هر شرایطی حاضر به زندگی با شما باشد و دنبال پول و ماشین و خانه و طلا و غیره نباشد . بهش بگویید با وضع موجود باید بسازد . کدوم مردی هست که دلش نخواهد در رفاه زندگی کند ! وقتی نیست چکار باید بکنیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مشکل جوانان نداشتن مهارت و شغل هست.
ریشه‌ی نداشتن مهارت و شغل هم تلف شدن عمر جوانان در مدرسه و دانشگاه و سربازیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
هیچکس نمیگه ریشه‌ی تمام این مشکلات اینه که جوان ها دارند ۳۰ سال از عمرشون رو بیهوده تلف می‌کنند. و تازه توی ۳۰ سالگی می‌خوان دنبال شغل بگردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
چرا هیچکس ریشه ی مشکلات رو نمی خواد بشناسه؟ الان توی همین خبر نوشته:

"مشکلات اقتصادی اصلی‌ترین عامل عدم ازدواج جوانان"

خُب مشکلات اقتصادی از کجا میاد؟ دلیلش اینه که جوانان شغل ندارند.
چرا شغل ندارند؟ چون مهارت ندارند.
چرا مهارت ندارند؟ چون عمرشون بیهوده صرف کنکور و دانشگاه و مقاله و سربازی و ... میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اشتغال رو حل کنی ; ازدواجش با جوونهایی که حالا میانسال شدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خوب شرایط برای هر دو طرف دختر و پسر سن بالا فراهم میشه.
تو هر نسلی این مشکل برای هر دو جنس هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
موافقم
اشتغال هم فقط زمانی حل میشه که بچه از همون دوران مدرسه کار یاد بگیره.
تا وقتی که بچه ها عمرشون رو پی کنکور و دانشگاه و سربازی هدر میدن، مشکل اشتغال حل نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دلم بحال اونایی میسوزه که میگن مشکل فقط گرونی اگه همه چیر ارزون باشه ازدواج میکنن .شما واقعا اگه معیارتون این باشه که اوضاعتون خیلی خرابه .خواهشا اگرم همه چیز ارزون شد ازدواج کردین اصلا به فکر زادولد نباشید مشکل جمعیت کشورم به شما هیچ ربطی نداره الان مشکل کمبود شدید آب و منابع گرم شدن زمین مشکل بزرگتری هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سرنوشت من این است که عمرم پی دانشگاه و سربازی تلف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خدایا آخه چرا باید به خاطر سربازی چندین سال از عمر من بدون علاقه و یادگیری توی دانشگاه هدر بره؟ آخه قرار که نیست همه به کارای نظامی علاقه داشته باشند. اونم توی این وضعیت که خودمون هزارجور مشکل بی پولی و بیکاری و... داریم. دیگه این سربازی و دانشگاه چیه واقعاً؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
چه ربطی به سربازی و دانشگاه داره.
شما الان که دانشگاه رفتی اگر کار بلد باشی هم شرکتهای خصوصی دنبالت میگردند (چون کسی که کار بلد باشد کم هست) و هم سربازی را دانشبنیان تمام میکنی.
مشکل از خودتان است که برای مدرک زورکی درس خواندید و مهارت ندارید.
الکی سربازی و دانشگاه را بهانه نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۵ شک ندارم شما کوچکترین درکی از مشکلات جوانها نداری. چون حرفی که زده ای اصلاً منطقی نیست. آدم از حرف شما شاخ درمیاره واقعاً.
خُب وقتی من دبیرستانم تموم شد، می‌خواستم برم سر کار و کوچکترین علاقه ای به دانشگاه نداشتم. اما مشکلی وجود داشت به اسم سربازی.
اگر با مدرک دیپلم به سربازی می‌رفتم، سرباز صفر میشدم و به هیچ وجه امکان امریه هم نداشتم. این شد که کاملاً به اجبار به دانشگاه رفتم و چندین سال در رشته ای که اصلاً علاقه نداشتم درس خوندم و طبیعتاً نه درس یاد گرفتم نه مهارت. بعد از لیسانس هم به دلیل اینکه هیچی از دانشگاه یاد نگرفته بودم و پارتی هم نداشتم، احتمال کار و امریه برام خیلی کم بود و تنها راه پیش رو این بود که بدون کوچکترین علاقه ای تا فوق لیسانس و دکتری ادامه بدم با این امید که شاید طرحی مثل سربازی حرفه ای تصویب بشه. حالا تازه سربازی مونده، کار و مهارت هم ندارم. و تازه بعد از سربازی که حدود ۳۰ سالم بشه باید دنبال شغل بگردم.
لازمه اینو بگم که فقط من اینجوری نبوده ام و بیش از نصف همکلاسی‌هایی که در دانشگاه دیده ام از روی ناچاری و بی‌هدف به دانشگاه اومده اند. حالا به نظرت سربازی و دانشگاه هیچ ربطی به تاخیر ازدواج نداره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۵
گرچه من معتقدم نظر همه‌ی آدم‌ها محترم هست، اما نظری که شما نوشته‌ای انصافاً به حدی عجیبه که واقعاً به نظرم غیرمنطقی هست. مشکل فارغ التحصیلان بیکار و بی‌مهارت و همچنین ادامه‌تحصیل‌های بی‌هدف به خاطر سربازی، مشکلیه که خود مسئولان هم قبولش داشتند و همین طرح سربازی حرفه ای که چند وقت پیش صحبتش بود هم به همین دلیل بود. شما روی چه حسابی میگی دانشگاه و سربازی بهانه است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۵
شما یا اصلاً پسر نیستی که در مسرها رو درک کنی، یا به نحوی از سربازی و دانشگاه (به این شکلی که الان هست) سود می‌بری، وگرنه این حرف رو نمی‌زدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۵
خودت داری میگی کسی که کاربلد باشه کم هست
دلیلش چیه؟
دلیلش این نیست که اکثریت دانشجوها بدون علاقه و از روی اجبار وارد دانشگاه شده‌اند؟
اگر اجباری نبود که من و امثال من اصلاً عمرمون رو توی دانشگاه هدر نمی دادیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۵
وضع فعلی مدرسه و دانشگاه و سربازی بزرگترین مانع شغل و ازدواج پسرها هست. چطور میگی ربطی نداره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۰۵
اگه دانشگاه و سربازی ربطی به ازدواج و شغل نداشت، که ما الکی نمی‌رفتیم.
خُب از همون بعد دبیرستان می رفتیم سر یه کار ساده توی شهر خودمون. اما همین دانشگاه زورکی عمر خیلی از جوان ها رو هدر داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۰۵
چرا افرادی مثل شما اینقدر از تغییر و تحول می‌ترسند؟
الآن سالهاست وضع کنکور و دانشگاه و سربازی اینجوریه و نتایجش هم شده بیکاری و بی مهارتی و بالا رفتن سن ازدواج.
آیا باید دست روی دست بگذاریم و بگیم هیچ ربطی نداره؟؟؟؟؟
بهتر نیست، وضع کنکور و دانشگاه و سربازی بهبود پیدا کنه و دانش آموزها و دانشجوها مهارت یاد بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۰۵
تو خودت دوست داری دو سال از عمرت رو یه کاری انجام بدی که اصلاً توانایی و علاقه ای بهش نداری؟ حالا اگه مجبورت کنن این کار رو بکنی، آیا هیچ تاثیری توی زندگیت نخواهد داشت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۰۵
آخه من با چه زبونی باید بگم، علاقه ای به دانشگاه نداشتم،
تو داری میگی برو شرکت دانش بنیان؟؟
من دارم میگم از روی اجبار و ناچاری رفتم دانشگاه و عمرم هدر رفت،
تو داری میگی مشکل از خودته که زورکی رفتی دانشگاه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۰۵
گرچه حرفهات مثل یک کیسه نمک روی زخمم بود، اما از این‌ها گذشته، شما جزو مرفهین بی‌درد نیستی؟؟؟
چون طرز حرفهات خیلی به حرف آدم‌های بی درد شباهت داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۲ تير ۱۴۰۰
به ناشناس 14:29
انسان باید یا اهل کار و تلاش بیشتر فیزیکی باشد تا دنبال تحصیل و کسب تخصص نرود و یا اهل صبر و تلاش علمی برای ایجاد تخصص در جهت بهره وری از آن و ایجاد کار فکری بیشتر با درآمد بیشتر باشد.
نمی شود که به جهت تنبلی از هر کدام از این دو راه بخشی را که زحمت کمتری برای سربازی ایجاد میکند را بخواهیم و در ادامه برای کسب درآمد بیشتر مدرک لازم است برویم دانشگاه و الکی وقت تلف کنیم و در آخر توقع وجود زندگی بی تلاش و تعهد و لاکچری داری.
این قانون این دنیاست که باید برای رسیدن به نتایج مطلوب و مورد دلخواه در مسیر انتخابی زندگی تلاش کرد و سختی های زندگی را پشت سر گذاشت.
با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۱:۲۲
باز هم نه شما متوجه حرف من شدید، نه من متوجه حرفهای شما میشم.
من دارم میگم اگه سربازی نبود، توی شهر و روستای خودمون کاری برای خودم جور می کردم اما به خاطر اجبار سربازی و مطالبی که گفتم، مجبور شدم دانشگاه برم،
الآن بحث تنبلی کجای قضیه بود؟
داری میگی برای رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب باید تلاش کنی.
خُب وقتی یه عاملی مثل سربازی میاد آدم رو از هدفش دور می‌کنه، چجوری تلاش کنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ناشناس عزیز ۱۱:۲۲
با کمال احترام؛ حس می‌کنم شما اصلاً کامنت‌ها رو نمی‌خونین ، همینجوری یه نظری زیر کامنت‌ها می‌نویسید. چون چند بار که کامنت‌های شما رو خوندم، منظورتون رو اصلاً متوجه نشدم چون اصلاً ارتباطی با چیزهایی که من گفتم نداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۱:۲۲
منظورتون رو اصلاً متوجه نشدم.
شما قبول داری که هر کسی باید راه زندگیشو خودش انتخاب کنه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۱:۲۲
اینکه فرموده ای آدم یا باید بره دانشگاه یا بره دنبال کار رو قبول دارم.
خُب من و خیلی های دیگه هم هدفمون این بود که دنبال کار مورد علاقه‌مون بریم.
اما یکباره سربازی مانع شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سربازی
سربازی
سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مشکل من سربازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سربازی