ایران خودرو یک مجموعه کامل از برادران کلاه بردار کشور رو جمع کرده و کسی هم پیگیر نیست ... خودرو سورن مدل ۹۸ با ده هزار کیلومتر کارکرد گیربوکس قفل میکنه تو ترافیک و دنده ها جا نمیرن میگن مدلشه ... لنت ترمز صدا میده میگن مدلشه ... تعویض روغن در گارانتی بردمش میگن ۱۰۰ کیلومتر زود اوردیش باید هزینه تعویض روغن رو بدی ...
متاسفانه کیفیت کار نمایندگی سایپا پایینه البته که ایران خودرو هم همینه .پرسنل نمایندگی هم کار بلد نیستن .و در ضمن نمایندگیها اکثرا شلوغ هستن .امیدوارم این رویه زودتر اصلاح بشه و خودروسازها با تعهد به خدمات پس از فروششون بپردازند.
ماشین بنده پژو است سال 1400 تحویل گرفتم ، دوبار چراغ های جلو سوختند ، مراجعه کردم در جواب گفتند لامپ اینها می سوزد و لامپ جدید هم نبستند بردم بیرون لامپ قوی تر انداختم دوباره سوخت ،حالا می گویند باید تقویتی هم ببندی که بایستی از بازار آزاد تهیه و اقدام نمایم.
ماشین تیبا خریدم برای سرویس 1000 کیلومتر بردم نمایندگی که موقع مراجعه به نمایندگی 1200 کیلومتر راه رفته بودم ( به خاطر اینکه از تهران به شهرستان شب قبلش مسافرت داشتم و بین راه که نمیتونستم ببرم نمایندگی چون تعطیلات بود) حالا به خاطر این 200 کیلومتر اضافه گفتند مراجعه نکردی و گارانتی باطل میشه!!!!! بعد کارشناس فنی شون گفت یه شیرینی بده درستش میکنم. منهم 20 تومن دادم گفت کمه 50 تومن دیگه دادم در کل 70.000 تومان پول شیرینی از من گرفتند تا گارانتی باطل نشه
سال 1399تیبا تحویل گرفتم یکسال میرم نمایندگی هاشمی در شیراز میگم سنسور هوا ایراد داره دستگاه گذاشتن خطای سنسور هوا میده در ضمن چراغ چک هم تا حالا چند بار روشن شده میگن تا ایرادش دائمی نشده عوض نمی کنیم بعد نمایندگی ، شمع خورو که پنچ هزار تا هم نرفته عوض کرده میگه شاید ایراد از شمع باشه وایراد که بر طرف نشده بدتر هم شده .
به ضرس قاطع میگم عادی شدن شرایط اقتصادی تو ایران و حق انتخاب داشتن در انتخاب بین کالای ایرانی و خارجی مثل خیلی از کشورهای دیگه، اصلا خوشایند مسئولین نیست.تنها شرایطی که میشه از مصرف کننده حداکثر سوء استفاده رو کرد دقیقا همین شرایطی که ما تو ایران داریم. به طور خلاصه بازار انحصاری و بدون رقابت در اختیار چند نفره بدون نظارت واقعی برکیفیت و قیمت کالاها . چه ماشین باشه چه لوازم خانگی چه هر چیز دیگه ای.رضایت مصرف کننده هم به جهنم .اصلا مهم نیست.
زمانی که دولت از شرکت های خودرو سازی منفعت دارد و برخی از هزینه های خود را تامین می کند پس نمی توان انتظار داشت که سایر سازمان ها نظر بازرسی و غیره جلوی عملکر ناصحیح & عدم پاسخگویی و عدم ارائه خدمات مطلوب را بگیرند.
این مثل به خوبی اشاره دارد که چاقو دسته خود را نمی برد.
زمانی میتوان انتظار پیشرفت داشت که دولت مطالبه گر و ذینفع در شرکت های متخاطی نباشد.
در تیر ماه 1393 پراید 111 با موعد تحویل دیماه 1393 ثبت نام کردم.اواخر بهمن تحویل داده شد، بدون رادیوپخش و آنتن . بعد از چند روز ساعت و آمپر بنزین از کار افتاد. با معطلی بسیار و مراجعات مکرر تعویض گردید.کمکهای جلو به صدا افتاد و گفتند باید بفرستیم تهران تا تایید شود که خراب است که این پروسه نیز چند ماه به درازا کشید.با توجه به حساسیتی که داشتم و با توجه به اینکه هزینه اقلام مصرفی در طی دوره گارانتی بر عهده مشتری است بعد دو ماه به نمایندگی مراجعه و درخواست تعویض روغن و فیلترها را نمودم.مطابق روال ماشین را تحویل نمایندگی داده و چند ساعت بعد تحویل گرفتم.در طی مدت 2 سال گارانتی هر 6 ماه با توجه به فاکتورهایی که دارم به نمایندگی مراجعه و نسبت به تعویض روغن و فیلترها اقدام کردم. بعد از پایان گارانتی وقتی برای تعویض روغن به جای دیگری رفتم صاحب مغازه با توجه به شناختی که از بنده داشت شروع به مواخذه نمود که از شما بعید است که در این دو سال روغن و فیلترها را تعویض نکرده اید.وقتی فاکتورها را نشانش دادم او هم گفت بیا وببین که روغن تاکنون تعویض نشده و مانند قیر سیاه گردیده است.برای تایید سخنانش فیلتر روغن را به بنده داد و گفت بیا و از این جنس فیلتر روغن تهیه کن، چرا که این فیلتر اصلا در بازار و نمایندگیها موجود نبوده و فقط کارخانه بر روی ماشین نصب میکند.
نمایندگیها بسیار متقلب بوده وباعث هدر رفت پول و وقت مردم میشوند.
یه نمایندگی تو تهران مراجعه کردم برای نصب دزدگیر که اجازه نمیدن بالای سر ماشین باشی وببینی چکار میکنند
ماشینمو بردن داخل تعمیرگاه خودم هم پشت در انشاالله که چیزی ازش ندزدند و سالم برگرده
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
اشتباه کردی دزدگیر تو نمایندگی نصب میکنی نمایندگی مخصوص کارهای گارانتی باید باشه و لا غیر ......من خودم ده سال تو یک نمایندگی خودرو ساز کار میکردم پنچ ساله اومدم بیرون .
این مثل به خوبی اشاره دارد که چاقو دسته خود را نمی برد.
زمانی میتوان انتظار پیشرفت داشت که دولت مطالبه گر و ذینفع در شرکت های متخاطی نباشد.
نمایندگیها بسیار متقلب بوده وباعث هدر رفت پول و وقت مردم میشوند.
ماشینمو بردن داخل تعمیرگاه خودم هم پشت در انشاالله که چیزی ازش ندزدند و سالم برگرده