اولآ که این تعداد کم هیچ تاثیری در بازار ندارد..دومآ .اگر برای قشر ضعیف و متوسط جامعه هست پس لطف کنید خودروهایی با قیمت کمتر از۸۰۰و۹۰۰تومان باشد که قشر متوسط هم توان خرید داشته باشند...سومآ قرار نباشد که گمرکی۲۲۰درصد باشد و تعرفه و مالیات کمر شکن...اگر برای به قول خودتان حباب بازار هست پس گمرکی .تعرفه.مالیات کمتر یا صفر درصد باشد که در این صورت چون به نفع دولت نیست .درنتیجه میگویند اجرایی نمیشود...دیگی که برای ما نمی جوشد همون بهتر که....
فقط واردات خودروهای زیر ۲۰هزار دلار با حق گمرک کم میتونه این بیماری خودروی ایران رو درمان کنه..وگرنه چ فایده داره خودروی بالای ۲۰هزار دلار با گمرک ۲۰۰درصدی ..درست نمیشه ک هیچ دوتا فرغون ساز بیشتر سواستفاده میکنن
چه فایده خودروی خارجی هم اگر وارد بشه واسه پولدارها اوضاع بهتر میشه چه فرقی بحال اون بدبختی داره که نمیتونه پراید بخره مگر قراره این خودروی خارجی را به قیمت پراید در بازار بفروشن که پراید به قیمت موتور سیکلت برسه که مردم فقیر بتوانند بخرند باور کنید خیلیا هستن که اگر پراید به قیمت موتور سیکلت بشه باز هم توان خرید ندارن خودرو های وارداتی هم برای پولدارها هست اینا هم با ده برابر قیمت واقعی در بازار به مردم همیشه در صف انداخته میشن . اگر واقعا برای مردم اینکار را میکنید قیمت واقعی خودروها را در کشور سازنده به مردم بگین و ثابت کنید وبه همون قیمت به مردم بفروشیدشون چرا باید بابت پلاک دوبرابر فروخته بشه مگر پلاک از طلای 24 عیار ساخته شده ویا اینکه قراره پلاک ایرانی را به اجنبی بدین که بابتش به قیمت خودرو پول بگیرین یعنی یک ایرانی حق پلاک مملکت خودشو نداره مگر اینکه به اندازه قیمت خودرو پول بده
واردات خوردو یا باید کاملا آزاد باشد و یا کاملا ممنوع این که برای واردات خودرو عدد تعیین کنیم و سقف بگذاریم باعث رانت میشود ، این تعداد اندک واردات خودرو قیمت خودرو را کاهش نمیدهد و باعث رانت قیمتی برای وارد کنندگان خودرو میشود.
هدف اصلی رانت خواری هست مگر این خودروها برای کسانی وارد میشوند که توان خرید پراید را ندارند خیر برای پولدارها وارد میشوند که پول بیشتری بتوانند دربیاورند
مجید
۱۶:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
خودشون میبرن خودشون میبرن خودشون تنتون میکنن خودشون چالتون میکنن اونم باقیمتی گذاف جه چیزی رو تصویب کردن که به نفع مردم باشه خدا به دادمون برسه
این مقدار کم واردات هم از نوع لوکس است که شرکت ها وارد خواهند کرد وفقط سود میلیاردی گمرکی برای دولت و شرکت های وارد کننده دارد و مخصوص ثروتمندان است ، لذا تاثیری در بازار خودروی عموم مردم که خودروهای حدود ۳۰۰ میلیون سوار می شوند ندارد.
سلام
به نظرم رسید که چندنکته در خصوص خبر فوق تقدیم کنم
1- تعداد70 هزار خودرو روی بازار داخلی وقیمت تولید داخل اثری ندارد
2- اولین واردکنندن میشوند خودروسازان ونمایندگی شان وقطعه سازان
3- واردات خودرو برای صاحبان ثروت است طبقه متوسط به پایین در آرزوی داشتن این خودروها ...
چرا قیمتها همان قیمتی نیست که در جهان عرضه میشود هایما8 الان در دنیا 19 هزار دلار تا یکم بالاتر بستگی به آپشنش در دنیا هست اگر همونو بدین یا خودروهای دیگر تینها نهایتا با 300 یا 400 میلیون فروخته میشه به داخلیها هم کاری نداره چرا همش دنبال خودرو وارد کردن و قیمتهای بالا 800، 900 میلیون به بالا و میلیاردیها هستین؟
الحمد الله در دولت اقای رئیسی با پشتکار آقای رئیس جمهور گرامی کارها مشغول انجام است
خدا قوت
فقط با تعرفه صفر درصد.
به نظرم رسید که چندنکته در خصوص خبر فوق تقدیم کنم
1- تعداد70 هزار خودرو روی بازار داخلی وقیمت تولید داخل اثری ندارد
2- اولین واردکنندن میشوند خودروسازان ونمایندگی شان وقطعه سازان
3- واردات خودرو برای صاحبان ثروت است طبقه متوسط به پایین در آرزوی داشتن این خودروها ...