اگر واردات دوباره دست همینهایی باشه که گند زدن به صنعت و قیمت خودرو خب زحمت نکشید، عمدی برای توجیه خود دوباره بازار را بهم میریزند، کلاه بردار و مافیا و رانت خوار و اختلاس گر و محتکر و.... را از این قضیه خودرو بریزید بیرون خوشگل و بلبل میشه.
یعنی چی ک ماشین تجملی و گرون وارد بشه..بازم ک به نفع پولدارهاست.. خسته نباشین اینهمه جلسه میزارین و فک میکنین..شما نخبه ها رو یکوقت ندزدن.. یک ماشینی وارد,کنید که عامه مردم بتونن بخرن..یعنی فقیر بیچاره ها بازم باید همون پراید و سوار بشن.. نخاستیم واردات رو..
یعنی چی ک ماشین تجملی و گرون وارد بشه..بازم ک به نفع پولدارهاست.. خسته نباشین اینهمه جلسه میزارین و فک میکنین..شما نخبه ها رو یکوقت ندزدن.. یک ماشینی وارد,کنید که عامه مردم بتونن بخرن..یعنی فقیر بیچاره ها بازم باید همون پراید و سوار بشن.. نخاستیم واردات رو..
باشگاه خبرنگاران جوان چرا با گذاشتن خبرهای مربوط به خودرو داغ دل مردم رو تازه میکنین ؟ مگه خودتون نمیدونین که 50 هزار خودرو حتی جوابگوی آقا زاده ها هم نیست ؟ کشور علاوه بر افزایش تولید 5 برابری باید سالی حداقل 500 هزار خودرو هم وارد کنه تا وضعیتی که خونخواران ایجاد کردن برطرف بشه ...
تعداد واردات خودرو خیلی کمه و جوابگوی متقاضیان نیست و قیمتش باید مشخص میشد که آیا از خودروهای ما ارزان تر هستند یا گرون تر و اینکه مردم قدرت خرید این خودروهای وارداتی رو دارند یا اصلا برای نور چشمی های سیاسیون قانون تصویب شده.
خودرو سازان می دانند خودروهایی که قراره وارد شوند در کلاس خودرو های ساخت آنها نیست و همه بلا استثنا در کلاس های بالاتر و البته قیمت های بسیار بالاتری خواهند داشت پس تهدیدی برای خودرو سازان داخلی نخواهند بود . سقف 50 هزار خودرو برای واردات هیچ تاثیری برای کاهش قیمت بازار خودروهای داخل نخواهد داشت فقط شاید در قیمت های نجومی خودرو های وارداتی کاهش ببینیم . بهترین راه برداشتن محدودیت واردات خودروهای در کلاس خودرو های ساخت داخل است که می تواند هم به کاهش قیمت منجر شود و هم خودرو سازان رقیب جدی در برابر خود ببینند تا در بالا بردن کیفیت تولیداتشان بکوشند .والا 50 هزار تا خودرو که آن هم همگی قیمت های میلیاردی خواهند داشت هیچ تاثیری ملموسی بر قیمت و کیفیت پژو و سمند و تیبا و ... داخلی نخواهد داشت .البته واردات توسط شرکت های متنوع فقط ایجاد رانت است ! فقط باید مثل همه جای دنیا سازندگان جهانی با ایجاد نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در کشور مستقیما خودشان عرضه کنند والا واردات چند صد تا از دبی و عمان و قطر و ... توسط شرکت های وابسته به دولت جز ایجاد رانت برای عده ای نخواهد بود .