۱-اگه معتقدیم آمریکا و غرب بد و ملعون هستند چرا از هواپیمای قدیمی اونها در ارتشمون باید استفاده کنیم؟ نمیتونیم از چین یا روسیه هواپیمای جنگنده جدید و آموزشی بخریم؟
۲-ساختن یک باند هواپیما و یه برج مراقبت و یک آشیانه بعنوان فرودگاه نیروی هوایی در دشت و بیابون خیلی سخت و هزینه بره که جنگنده فرسوده مجبور بشه در فرودگاه شهر فرود بیاد و قبل از فرود این اتفاق بیافته؟!
کاپیتان شهبازی عوام فریبی نکن!
خودت بهتر میدونی خلبانی هواپیمای شکاری با هواپیمای مسافربری زمین تا آسمون فرق داره و خلبان هواپیمای مسافری در قیاس با خلبان هواپیمای شکاری مثل پایه سوم و پایه یکم رانندگی هستن!
شما در حد پایه سوم خلبانی هستین و در حد و حدود خودت اظهار نظر کن! و بزار در مورد خلبانان پایه یک کارشناسان خودشون نظر بدن
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
کارشناسی کردی صحنه رو؟
منم پزشک هستم با بیست سابقه ولی اول معاینه میکنم بعد نظر میدم.
بعدشم هیچگاه نمیگم قطعا
هواپیمای F5 تک سرنشینه و این هواپیمای سقوط کرده آموزشی بوده که دو نفر سرنشین داشته که یکی از آنها مربی و دیگری تحت آموزش بوده. اگر به فرض مشکلی هم در سامانه صندلی پران وجود نداشت حداقل یکی از خلبانها باید ایجکت میکرد چرا هر دو نفر در کابین ماندن؟ پس نتیجتا میشه گفت هواپیما نقص فنی در سیستم صندلی پران داشته. حتی در سال 1374 هم مشابه همین هواپیما آموزشی در تبریز سقوط کرد و با وجود اینکه در بیرون شهر بود ولی صندلی نجات عمل نکرده بود و سرنشینها شهید شدند. این هواپیما برای 60 سال پیشه یعنی دهه 60 میلادی عملیاتی شده و خیلی وقته حتی نسخه به روز این هواپیما یعنی تایگر شارک f20 از چرخه عملیات کنار گذاشته شده ولی از سر ناچاری و تحریم ایران نتوانسته نیروی هوایی خود را به روز و پیشرفته کند بنابراین سوار شدن به این هواپیماها یعنی بازی با جان
سلام
شهادت این خلبان عزیز و فداکار را به ملت شهید پرور ایران به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام عظمای ولایت و نیروهای جان بر کف ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده های محترمشان تسلیت می گویم و سلامتی رهبر انقلاب نیروهای پر تلاش ارتش و خلبانان سرافراز میهن اسلامی مان ایران عزیز از خداوند متعال خواستارم
اکثرا ادوات نظامی ما مربوط به ۵۰ سال پیشه که الان فرسوده شده ....ولی انصافا اگر اون خلبان اجکت میکرد و جگنده داخل شهر سقو ط میکرد باعث کشتار بیشتری میشد و الان اکثر کامنت ها بر علیه اون خلبانی بود که اجکت کرده ....
همین دیروز هلیکوپتر ارتش آمریکا سقوط کرد
ما تحریم هستیم قطعات قدیمی
اونها که حداقل ده تا تولید کننده هواپیما و بالگرد دارند چرا سقوط میکنن
انگلیسی سرچ کنید ببینید میانگین ماهی ۲ تا سقوط دارن
باز ما خوبیم با ابن تجهیزات چند سال یکبار سقوط داریم
اونا هرروز ۶۰۰ سورتی پرواز دارن ما سالی ۱۰ سورتی.هیچ خلبان اونا کشته نمیشه ولی هر سقوط در ایران مساویست با کشته شدن خلبان
ايراني
۱۷:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خنده ات نگرفت تعداد هواگرد هاي مارو باامريكا مقايسه كردي /؟
چيزي از اشتباهات خلباني هم دخالت دادي تو اين امار؟
بعدش ما تا الان چند جنگنده رو نمايي كرديم الان كجان ؟
يا شواف تبليغاتي نميشه چيزي رو پنهون كرد
چرا جنگنده ما توبيابونم سقوط ميكنه باز ما كشته ميديم؟
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
عزیزم اون ها روزی 100 برابر ما پرش دارن
حجت
۱۱:۴۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
پرش دارن؟ مگه توپ قلقلیه یا گنجشکه؟ مثلا خواستی بگی خعلی خفتی؟
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
همان حال وروزی که پیکان های دهه ی چهل وپنجاه در خیابان ها دارن ،
برای هواپیماهای ایران در نظر بگیرید.
امروز به برکت همین شهدای عزیز و فرزندان پر افتخار میهن، ارتش و سپاه ما کاملا مجهز و به روز هستند.
اگر غیر از این بود که کفتارهای هار و قبله آمالتون تا حالا ما را دریده بودند
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
یک چرخ بال پلیس آمریکا هم در فلوریدا در آب سقوط کرد و ۵ تا مردن
ببند
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اجکت هم خراب بود وگرنه این کار رو می کرد، مگر جنگ بوده
بخاطر مردم این کارو کرده اتفاقاً اجکت هم میتونست بکنه و سالم بوده داداش
علیرضا
۱۸:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ما ساکن تبریز هستیم واقعا جایی که انها سقوط کردند و از جانشان گذشتند جای تقدیر و تشکر دارد چون ان منطقه ای که انها تردد کردندیکی از شلوغ ترین و پر تردد ترین مکانهای تبریز است مثلا شما فکر کنید که شما خلبان هواپیما هستید و هواپیما درحال سقوط و اپارتمانهای شهرک اکباتان تهران در مسیر سقوط و اتوبان تهران کرج هم با این هجم تردد کنار ان و میدان ازادی هم کنار انها قطعا میدان ازادی را انتخاب خواهید کرد انها هم استادیم خالی را انتخاب کردهاند این جانفشانی انها جای تقدیر و تشکر دارد
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
داداش ایجکت خراب نبوده و حتی اخرین مکالمات بین خلبان پرواز و برج مراقبت هست که برج میخواد اونا ایجکت کنن ولی خلبان با لحن صریح جواب میده موقعیت مناسب نیست منطقه مسکونیه حالا شما هرچقد خودتو بکش تا کار اون خلبان هارو از رو اجبار یا ...جلوه بده ولی در دل ما ملت آذربایجان و تبریز اونها قهرمانن تا ابد هم یادشون در دلمون جاودانه خواهد ماند
نقص فنی بوده و با این صحبتها کلا صورت مساله اصلی پا کردن
آزمایش Done بده شما احتمالا آمیب هستی
ای جانم
۲-ساختن یک باند هواپیما و یه برج مراقبت و یک آشیانه بعنوان فرودگاه نیروی هوایی در دشت و بیابون خیلی سخت و هزینه بره که جنگنده فرسوده مجبور بشه در فرودگاه شهر فرود بیاد و قبل از فرود این اتفاق بیافته؟!
خودت بهتر میدونی خلبانی هواپیمای شکاری با هواپیمای مسافربری زمین تا آسمون فرق داره و خلبان هواپیمای مسافری در قیاس با خلبان هواپیمای شکاری مثل پایه سوم و پایه یکم رانندگی هستن!
شما در حد پایه سوم خلبانی هستین و در حد و حدود خودت اظهار نظر کن! و بزار در مورد خلبانان پایه یک کارشناسان خودشون نظر بدن
منم پزشک هستم با بیست سابقه ولی اول معاینه میکنم بعد نظر میدم.
بعدشم هیچگاه نمیگم قطعا
شهادت این خلبان عزیز و فداکار را به ملت شهید پرور ایران به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام عظمای ولایت و نیروهای جان بر کف ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده های محترمشان تسلیت می گویم و سلامتی رهبر انقلاب نیروهای پر تلاش ارتش و خلبانان سرافراز میهن اسلامی مان ایران عزیز از خداوند متعال خواستارم
ما تحریم هستیم قطعات قدیمی
اونها که حداقل ده تا تولید کننده هواپیما و بالگرد دارند چرا سقوط میکنن
انگلیسی سرچ کنید ببینید میانگین ماهی ۲ تا سقوط دارن
باز ما خوبیم با ابن تجهیزات چند سال یکبار سقوط داریم
چيزي از اشتباهات خلباني هم دخالت دادي تو اين امار؟
بعدش ما تا الان چند جنگنده رو نمايي كرديم الان كجان ؟
يا شواف تبليغاتي نميشه چيزي رو پنهون كرد
چرا جنگنده ما توبيابونم سقوط ميكنه باز ما كشته ميديم؟
برای هواپیماهای ایران در نظر بگیرید.
اگر غیر از این بود که کفتارهای هار و قبله آمالتون تا حالا ما را دریده بودند
ببند