من یادم نمیره اوایل جنگ بود ،شهر تهران کوچک بود و سرویس های ایاب و ذهاب اون موقع کفاف حمل ونقل عمومی رامیداد ،ویادم نمیره برای اولین بار آسمان آبی تهران را که بیشتر مردم بدلیل کوپنی شدن بنزین از سرویس عمومی استفاده کردن دیدم.درحال حاضر با این قبمت خودرو صاحبان خودروهای فرسوده از رده خارج کردن انها خودداری میکنن،خیلی از مواقع دیدم خودرویی دودزایی میکنه اصلا صاحبش ککش هم نمیگزه تو حیابون تردد میکنه و متاسفانه از دید پلیس هم پنهان هستن یا عکس العملی نشون نمیدن
تهران باید طولی و به صورت ویلایی و با ویلاسازی رشد کنه نه با عمودی سازی و کندو سازی .هر مشکلی راهکاری داره راهکار تهران رشد به اطراف و ویلاستزی است و خودروهای برقی و گازی
اگر چهل میلیون خودرو در کشور داشته باشیم و طبق استانداردهای جهانی اگر هر پنج سال با ده سال باید خودروها از رده خارج شوند
باید سالانه میلیونها خودرو وارد کرد علاوه بر تولید داخلی آیا این را وزیر صمت و جاده مخصوصی ها میفهمند ؟!؟!
دولت باید واردات خودرو را منوط به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده موجود در جامعه می کرد. دولت دست بازرگانها را در واردات خودرو با کیفیت باز کند به شرطی که در مقابل هر خودرو وارداتی بازرگان یک خودرو فرسوده را از جامعه حذف کند.
خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل بخاطر نوع تکنولوژی و ساختار فنی قدیمی، از خودروهای فرسوده اروپایی و ژاپنی، مصرف و آلایندگی خیلی بیشتری دارن. این هم اسراف منابع رو در پی داره، هم مصرف زیاد سوخت، هم آلودگی بیش و بیشتر. اما به اسم حمایت از تولید داخلی، که بجای خودش درست و ضروری هست، دولت تیشه به ریشه ی آینده بلندمدت کشور میزنه!
راهکار حرکت به سمت برقی شدن و گازی شدن با همکاری وزارتخانه های نفت و گاز و نیرو و وزارتخانه های مسول آلودگی و رفع آلودگی و همکاری همه و همه با وزارت علوم و دانشگاهیان و نخبگان است و تا انموقع سوخت دیزل و بنزین هم باید فعلا باشند تا دانش و فناوری در زمینه برقی ها به بلوغ کامل برسد
نصیر
۰۸:۳۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سلام.سران قوا واردات میلیونی خودروی کم مصرف1700cc را برای عموم مردم ایران و بدون تعرفه گمرکی را آزاد کنید تا انحصار و احتکار و گرانفروشی دههابرابری داخلی شکسته شود،این کار سبب رضایت مردم از دولت و کاهش محسوس الودگی هوا و کاهش شدید مصرف بنزین می شود،مردم نیز کمی امنیت جانی و مالی خواهند داشت.
همه بلاها ی که سر این کشور میاره. این خودروسازها. هستند. آشغال سازا بگیم بهتره. مسئولین که زورشون نمیرسه به این آشغال سازا. اگر این دوتا کارخانه تعطیل کنن و ارادت خودرو آزاد کننن. اون موقع آلودگی کم میشه. بنزین صرفه جویی میشه کشته ها کم تر میشه. وووووو
باید سالانه میلیونها خودرو وارد کرد علاوه بر تولید داخلی آیا این را وزیر صمت و جاده مخصوصی ها میفهمند ؟!؟!
#واردات ملیونی خودرو