دلال فرقی نمی کنه کی باشه خودرو ساز یا افراد سودجو ، در هر صورت مردم زیانکار واقعی هستند - باید واردات خوردو برای افراد آزاد شود نه خودروسازان
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
من نمیدونم واقعا این مثلا مسئولین ما چقدر سواد دارن
بجای حل مسأله میرن سراغ شاخه و برگ
مشکل عرضه کم هست نه بورس و قرعه کشی ، وقتی عرضه کم هست چه به صورت قرعه چه تو بورس نمیتونه بازار رو کنترل کنه
حداقل عرضه به صورت قرعه کشی و با قیمت مصوب باعث میشد خودرو بجای دلال مستقیم بدست مردم برسه و سود بالا موجب طمع خودروساز برا کاهش عرضه و حاشیه سود بیشتر نشه و سوءاستفاده از فضای انحصاری کمتر بشه که حالا با عرضه در بورس همون هم خراب شد و همون عرضه کم رو هم دلال میخره
در صورتی که عرضه زیاد باشه اونم فقط خودروی ایرانخودرو سایپا تاثیر مثبت داره
برای خودروهای بالای ۷۰۰ چینی مثل هایما تولیدات بهمن نه تنها ممثبت نیست ۱ میلیارد میکنه دو میلیارد این کجاش تاثیر مثبته ؟
ربطی نداره،تو برو بورس کالا بخر که حبابی بت نندازن
بختیاری
۱۳:۰۷ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
13:46 عزیز ، قیمت کارخانه خودرو مثلا پارس 185 میلیونه میارن تو بورس می فروشن 400 میلیون و بازار آزاد 550 میلیون ، خشما به فکر اون 200 میلیون ضرر کارخانه و بورس نیستس و نمیگی حباب بعد اون 150 میلیون رو میگی حباب
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
13:46 نسبتاً گرامی! سعی کن افق دید خودت رو گسترش بدی و همه مردم رو ببینی. افراد کم سواد و بی سواد و کارمند و کارگر کم درآمد تو این مملکت زیاده چطور تو بورس خرید کنند؟ دوم اینکه قیمت تو بورس دو تا سه برابر قیمت واقعی خودرو هستش و احتمالا بهت انداختن و گفتن برو بورس بهت نندازن و تو هم برو تو بورس و مطمئن باش با کمی تفکر می فهمی بهت انداختن.
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
چرا در قرعه کشیهای ایرانخودرو و سایپا مشتری واقعی برنده نمیشه، 90 درصد اونهایی که ثبت نام میکنند فقط برای فروش حواله ای که احتمالا برنده میشوند ثبت نام میکنند. اگر کسی که ثبت نام میکنه موجودی حسابش بررسی بشه و در صورت داشتن موجودی حساب بعد از برنده شدن مبلغی که باید بپردازه مسدود بشه، کسی الکی ثبت نام نمیکنه.
اونوقت تکلیف منی که قراره خرد ریزه و طلا رو بفروشم تو دو سه روز پولش رو جور کنم چی میشه؟ مسلماً عقل سالم میگه پول نقد داشتن تو این مملکت و گذاشتن تو حساب فقط باعث کاهش ارزش پول میشه. 2 ماه قبل قرار بود 60 تومن وام بگیرم و همه چیز ر و آماده کردم که تقریباً برابر با 50 گرم طلا مطابقت داشت الان چی با 60 تومن چند گرم طلا میتونم بخرم برای ازدواج؟
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
وقتی خودرو چینی روتوایران مونتازمیکنن با۵برابرقیمت میفروشین
وقتی خودرو واردمیکنین بااینکه قیمتش به دلارمشخصه هزینه هاش مشخصه سود هم منطقی میتونه باشه ولی اصراردارین که بره توبورس بفروشین معلومه که مهم کشف قیمت نیست مسله فروش با بالاترین قیمت هست
هرکه پول بیشتربده ماشین بیشترمیخره
تصور کن بهترین ماشینای خارجی با همین دلار 40 هزار تومانی بشه چهارصد یا پانصد میلیون . در اینصورت کی دیگه ماشینای بی کیفیت داخلی رو به این قیمت های نجومی می خره . پس خوب دارند بازار رو به نفع خودشون کنترل می کنند فقط خدا بداد ما مردم مستضعف برسه
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
اگه نیت بورس خیره بزارید داخل بورس و فقط بگید ۶درصد اجازه عبور از قیمت اولیه وجود داره اینطور که خود خودرو سازها دارن دلال بازی میکنن داخل بورس
عرضه خودرودربورس وقتی جواب میدهد که هرروز دربورس خودرو تحویل فوری باقیمت کارشناسی شده عرضه شود نه تحویل ۳ماهه باعرصه نامشخص
وقتی تحویل ۳ماهه میشه باز خریدترسود خواب روهم هنگام خرید محاسبه میکنه وقیمت میده که این هم مشخص میکنه که بازمصرف کننده واقعی توبورس نیست
مصرف کننده واقعی برای خریدروزمراجعه میکنه نه خریدشانسی وتحویل چندماهه
اگه قیمت قیمت کارخونه باشه همه موافقند نه دویست سیصد میلیون بالا این دیگه سرگردنست
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
این تعداد خریدار و فروشنده هایی که در قسمت مظنه ها ملاحظه می کنید ۹۰ درصدش حقوقی ها هستند که خودشان را بجای حقیقی با کُد به کُد کردن جا زده اند و می خواهند از این طریق سودی را نصیب خود کنند. سازمان بازرسی کشور کجایی؟؟؟!!!!!!!!!!
بنده سال 93 یه وانت پراید خریدم . آن زمان خودم بودم و خانمم. ولی الان دوتا بچه هم دارم و نیاز مبرم به یه سواری. وضع مالی خوبی هم ندارم. میخواهم وانتم را بفروشم و مابه التفاوتش را هم روی آن بگذارم و یه سواری نو بخرم. توان خرید خودرو از بازار آزاد را هم ندارم. در این دو سه سالی که خودرو به صورت قرعه کشی عرضه شده هرچه در طرحهای خودرو سازان ثبت نام کرده ام برنده نشده ام. با این اوضاع اقتصادی و گران شدن لحظه ای همه کالاها هم نه می توانم ریسک کنم و وانتم را بفروشم و پولش را در حساب وکالتی که اخیرا مد شده واریز کنم تا شااااید یک خودرو در قرعه کشی برنده شوم و نه می توانم از طریق بورس با این قیمتهای کشف شده خودرو بخرم. حالا این اَبَر دانشمندان و وزیر و وکیل و ... بفرمایید بنده و امثال بنده که هدفمان فقط خرید و استفاده از خودرو هست و نه دلالی ... چه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام ..بورس باعث شد که قدرت مافیا بیشتر بشه بورس باعث شده که دلالان بر مردم عادی غلبه کنند وکسان کی واقعا به خودرو احتیاج دارند در بورس نتوانند به ایده خود فارغ بشند چون دلالان به نفع مافیا واختلاس گران در بورس قیمتها را به عرش میبرند ..بورس خودرو باید به کلی حذف بشه تا روند گرانی خودرو آرام بگیرد .چرا در کشورهای اروپایی با اقساط سی ساله و بهترین خودرو را به مردم پیشنهاد میکنند وحتی خودر را به مدت شیش ماه مورد استفاده قرار میگیرد واگر مشتری مدار از خود رو راضی نبود مجددا به کارخانه عودت داده بشه .ولی شماها یک فرغون پراید را به سیصد میلیون رساندند که چی بشه جز اینکه مافیا خون ملت را میکیده چیزی دیگری نخواهد بود...
یالا ...جلو پای خودتون بلند شوید !!! خیلی خوش به حال مردم شده که شما لطف می کنید که خودرو در بورس عرضه می کنید که باید ماشین بی کیفیت داخلی رو به قیمت خون بخرند
ماشین یک کالای مصرفی است و در هیچ کشوری به عنوان کالای سرمایه ای بدان نگاه نمیشود و تنها در ایران این اتفاق افتاده است. اینکه یک کالای مصرفی رو به جای افزایش فراوانی که باعث کاهش قیمت و واقعی شدن قیمت می شود، در بورس به فروش گذاشته می شود، تنها دو دلیل دارد: اول تبدیل کالای مصرفی به کالای سرمایه ای و دوم پول در آوردن غیرقانونی و غیر شرعی دولت از این ترفند.
منم موافقم ماشین یک کالای مصرفیست و هر خانواده باید یک ماشین خوب داشته باشه پس قانون بگذارند هر کسی با کارت ملی طی ده سال فقط یک بار می تواند ماشین بخرد و دیگر امکان فروشش را نداشته باشد ( همه ایست بازرسی ها پلیس مالکیت خودرو را چک کند اگر غیر قانونی فروخته شده بود به پارکینگ هدایت کند ) در این صورتم یازده میلیون خریدار خواهیم داشت و این بازار آشفته ؟؟؟؟؟؟؟
بجای حل مسأله میرن سراغ شاخه و برگ
مشکل عرضه کم هست نه بورس و قرعه کشی ، وقتی عرضه کم هست چه به صورت قرعه چه تو بورس نمیتونه بازار رو کنترل کنه
حداقل عرضه به صورت قرعه کشی و با قیمت مصوب باعث میشد خودرو بجای دلال مستقیم بدست مردم برسه و سود بالا موجب طمع خودروساز برا کاهش عرضه و حاشیه سود بیشتر نشه و سوءاستفاده از فضای انحصاری کمتر بشه که حالا با عرضه در بورس همون هم خراب شد و همون عرضه کم رو هم دلال میخره
برای خودروهای بالای ۷۰۰ چینی مثل هایما تولیدات بهمن نه تنها ممثبت نیست ۱ میلیارد میکنه دو میلیارد این کجاش تاثیر مثبته ؟
وقتی خودرو واردمیکنین بااینکه قیمتش به دلارمشخصه هزینه هاش مشخصه سود هم منطقی میتونه باشه ولی اصراردارین که بره توبورس بفروشین معلومه که مهم کشف قیمت نیست مسله فروش با بالاترین قیمت هست
هرکه پول بیشتربده ماشین بیشترمیخره
ساده ای
اینا همش برا جیبشونه
وقتی تحویل ۳ماهه میشه باز خریدترسود خواب روهم هنگام خرید محاسبه میکنه وقیمت میده که این هم مشخص میکنه که بازمصرف کننده واقعی توبورس نیست
مصرف کننده واقعی برای خریدروزمراجعه میکنه نه خریدشانسی وتحویل چندماهه