در مورد محور قدیم ساوه به غرق آباد ، احداث زیرگذر در سه راهی سد الغدیر و نیز دو بانده کردن ۱۷ کیلومتری که در گذشته زیرسازی شده است . در سریعترین زمان ممکن محور ساوه به غرق آباد حدودا ۵۰ کیلومتری به طور کامل تعریض و دو بانده شود.
احداث یک بزرگراه مستقیم از اراک به دلیجان بسیار ضروری است .این بزرگراه شهر کاشان را از بن بست در می آورد و مسیر شهرهای غربی به دلیجان،اردهال و کاشان را نزدیک میگرداند .
با اجرای پروژه کنار گذر آران و بیدگل و اتصال به محور قدیم قم – گرمسار ، مسیر مسافرینی که قصد سفر به مشهد مقدس و همچنین استان های شمالی را دارند ۶۰ کیلومتر کوتاهتر خواهد شد .
جاده قدیم همدان - ساوه فاقد شانه خاکی مناسب برای توقف وسایل نقلیه هنگام بروز نقص فنی و یا استراحت راننده است و همین امر از جمله عوامل بروز سانحه رانندگی در این مسیر محسوب می شود.
نبود تابلوهای هشداری و نقص گاردریل در سانحه ها مشهود است