نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
کار اگه عاقلانه باشه همچین خوبیایی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
من چندین بار رد شدم، این آزادراه کشش نداره ، دوتا لاین داره اومدن میانبر بزنن مجبور شدن همش از تو کوه رد بشن بدون تونل همش سر بالایی با این وجود عبور ماشین سنگین هم مثه آزادراه شمال و تهران قم ممنوع نشده ، قشنگ دوتا لاین رو تریلی ها میگیرن و باید با سرعت ۴۰-۵۰ تا پشت تریلی راه بری ، در نهایت به بدترین قسمت یعنی غرب شهر وصل میشه که خودش همین الان کلی مشکل ترافیکی و تصادف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
جنوب شهر اصفهان بسیار خلوت است مگر اینکه منظورت شهر شیراز باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تریلی ها می‌توانند از همان مسیر قدیمی بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این روز ها همه بلدند با گوگل مپ کار کنند. اعلام شده ۱۳۰ کیلومتر نزدیکتره در حالی که ۷۹ کیلومتر نزدیکتره، درضمن از نظر زمان با توجه به ترافیک شمال‌غرب شیراز تفاوت چندانی نمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دقیقا منظور غرب شیراز بود
مشکل همین هست که عبور ماشین سنگین رو ممنوع نکردن یا حداقل سه لاین برا هر طرف میذاشتن
یه تریلی با سرعت ۳۰ تا میخواد از یه بنز دهه ۵۰ با سرعت ۲۸ کیلومتر سبقت بگیره از کلی وقت قبل هم میاد تو لاین سبقت ، نیم ساعت باید صبر کنی با دنده ۲ راه بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
با سلام قبلاً شیراز تا اصفهان اتوبان بود لطفاً می شود بگوید کجا اتوبان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
یک میانبر از طرف غرب دو استان در کوهپایه های زاگرس میانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
آزاد راه جهرم شیراز چی شد تا حالا ده بار بودجه آمده و همش خرج تعمیر آن شده پول و هزینه اش را چه کسانی بالا کشیدند جهرم شیراز احتیاج به آزاد راه جدید دارد
Germany
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
جاده داراب تاشيرازهنوزمقداري راه دوطرفه هس باتصادفات زياد
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۲۰:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
صبور باشيد یک شبه که نمی‌توان ساخت این همه جاده رو تکميل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
صرفه جویی در مصرف سوخت با بهینه سازی تولیدات خودرو محقق میشه. مصرف بنزین خودروهای تولید ایران حداقل ۲ تا ۳ برابر استاندارد جهانی هست. یعنی هم آسیب به منابع سوخت، هم آسیب به طبیعت و سلامتی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سرمایه گذار این آزادراه بخش خصوصی نیست بلکه وزارت دفاع با سهم 30 درصد و دولت 70 درصد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلطان قیر
Iran (Islamic Republic of)
محسن نظری
۱۱:۴۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
به نظرم باید به سال شروع عملیات ساخت و سرنوشت قطعه آخر هم اشاره می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
من دیروز از این راه اومدم اخرش ۶ماه دیگه کار داره برسه به جاده سپیدان.منتظر تصادفات بیشمار و ترافیک در قسمت اخرش باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این بزرگراه ضررهایی هم به محیط زیست وارد کرده است.
اول بطول ۲۳۰ کیلومتر و عرض حدود ۱۰۰ متر زمین های کشاورزی و مراتع و جنگلهای و ..را ازبین برده است و از طرف دیگر راه دسترسی انسان به دل جنگلها را باز کرده است که باعث تخریب بیشتر جنگلها خواهد شد.
چون ایجاد جاده در طبیعت و محیط زیست درست مانند متاستاز غده های سرطانی هست که تمام بدنه محیط زیست را در بر خواهد گرفت و نابود خواهد کرد و با از بین رفتن جنگلها و مراتع در واقع مراکز آبگیری و ذخیره آب باران و برف از بین رفته و سفره های آب زبر زمینی تغذیه نخواهد شد و باعث کاهش آب آشامیدنی و کشاورزی خواهد شد و ده ها خسارت‌های هنگفت بعدی که طی سالیان آتی مشخص خواهد شد.
در هرجای دنیا وقتی جاده کشی میشود فقط بخشی نگری در کوتاه بودن مسیر نیست بلکه طوری طراحی می‌شود که حداقل خسارت به محیط زیست داشته باشد هر چند که طول آن افزایش یابد.نه مثل ایران که در دل جنگلها جاده کشی می کنند و نیز لوله گذاری برای انتقال گاز و آب می کنند و دکلهای فشارقوی برق در دل جنگلها ایجاد می کنند که هر کدام از آنها در طول مسیر حداقل به عرض ۵۰ متر از جنگلها و مراتع را ازبین می برد و قابل مشاهده برای هر آدم منصف و بیطرف و کارشناس داخلی و بین‌المللی هست.
درواقع ظاهر آن یک طرح عمرانی هست ولی باطن آن خیانت به نسل بشریت هست چون باعث نابودی محیط زیست گشته است. `
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۴:۳۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
هیچ دکل برقی حتی فشار قویی سبب تخریب جنگل نمی‌تواند باشد آنهم به عرض پنجاه متر !!!!
ای آمار من درآوردی را از خودت میسازی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
عزیز بعدها به اهمیتش برای مشورت پی خواهی برد در ضمن تو زیادی بزرگنمایی کردی هزینه های صرفه جویی سوخت خود گویای خوبی این طرح ملی و بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بعد از سیزده سال جاده ساختن از آزاد راه سه لاین رفت و سه لاین برگشت شده دو لاین رفت و دو لاین. برگشت روشنایی نداره. خط کشی کامل نیست دور برگردون. ها خاکی هست آسفالت نیست قسمت های پرتگاهی. مهار نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خوب پس هنوز تکمیل نشده پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اتفاقاً کامله
خط کشی به پایان رسیده. 3 لاین زیبا
آسفالت کامل. چراغ ها هم که آماده و جدول بندی هم که مرتب
Iran (Islamic Republic of)
مهدی جهانگیری
۱۱:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
من به کلام الله مجید قسم میخورم خودمم شاهدم که همه کار عمرانی این آزاد راه در دولت حضرت آیت الله العضمی دکتر رئیسی انجام شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
قسم نخور عزیز ما مسلمانیم راضی به قسم خوردن تو نیستیم شاید قسم دروغ بخوری
Iran (Islamic Republic of)
علی وکیلی
۱۰:۴۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
دروغ نگو دوست عزیز
این آزادراه 13 سال ساختش طول کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خدا قوت عالی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
درود بر حسن روحانی آزادراه شیراز اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
لطفا با یک دهم این هزینه ها جاده بردسکن به سبزوار را درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
هر چیزی جای خود
۱۲۳۴