در مورد مسیر بهینه نظری ندارم و باید اطلاعات بیشتر منتشر بشه تا بشه بحثکرد ولی از سیل ۹۸ تا امروزتیر ۴۰۳، هنوز جاده قدیم خرم اباد به پلدختر که بخش هایی از اون تخریب شده بود و توسط قرارگاه خاتم در حال انجام هست تکمیل نشده و به بهره برداری نرسیده، در اجرای طرح ها دقت زیاد بابد بشه واقعا منابع کم هست ابتدا طرح های جاری تکمیل و طرح جدید با مطالعات کارشناس های بی طرف اجرا بشه
چه نیازی به این راه آهن هست لرستان در مسیر راه آهن جنوب به پایتخت قراردادهیچ نیازی به این راه آهن نیست جز هزینه ونابودی منابع طبیعی همون راه آهن پهلوی تعمیر نگهداری کنید میزان نشود که مفید وکارایتر
مسیر درود به اندیمشک فرسوده و آسیب پذیر و نیاز مبرم به جایگزینی داشته و مسیر خرم آباد بهترین و مقرون به صرفه بوده و طرح ملی و یکی از ابر پروژه های کشور است
مسیر دورود به جنوب از لحاظ ریلی کهنه قدیمی شده ، مضاف بر اون از لحاظ استراتژیک همیشه راه جایگزین نیاز هست چراکه در مواقع بحرانها طبیعی وغیره یک راه کفایت نمی کنه؛تازه خرم آباد مرکز استان لرستانه راه آهن از ضروریات این شهرهست
هر سال جاده مسیر خرم آباد پلدختر رو آب میبره حالا نوبت خط آهن هست که آب ببردش مسیر پل زال کوتاه تر و کم هزینه تر هست قطار تا خرم آباد مرکز استان بیاد بقیه مهم نیست هر جا خواست بره مسیر مردم خرم آباد که به سمت جهنم گرما نمیخوره قراره جاهای دیگه مسافرت کنند
چه احتیاجی به راه آهن خرم آباد بود،،وقتی راه آهن از دورود میگذره و میره جنوب کشور،،مسیر خرم آباد که مستقیم برا جنوب نمیره،از پلدختر به اندیمشک میره از اونجا به جنوب وصل میشه،،خوب مسیر راه آهن دورود هم به اندیمشک وصل میشه،،پس فقط اتلاف هزینه و وقت و منابع ملی داره،،
راه آهن برای خرم آباد نه توجیه اقتصادی دارد و نه ضرورت. فقط هزینه بر و بلا استفاده خواهد بود. در حالیکه شهر دورود در نزدیکی خرم آباد قرار گرفته و متصل به خط آهن سراسری جنوب به شمال است، چه لزومی دارد که به خرم آباد راه آهن بکشند و آن جا که ته مسیر می باشد.در شهری که زمین مسطح برای ساخت و ساز وجود ندارد ،خط راه آهن حتما باید به صورت تله کابین در بالای شهر ساخته شود.
هادی
۲۲:۴۱ ۲۶ تير ۱۴۰۳
جدی میفرمایید
بصیرت
۱۰:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۳
راه آهن لرستان به سمت جنوب در مسیر فعلی که سالها پیش و قبل از انقلاب تاسیس شده اصولی تر و اقتصادی تر است و مسیر فعلی که از خرم آباد عبور کند هیچ توجیه علمی و اقتصادی ندارد و فقط اتلاف هزینه . وقت و منابع ملی است .
تا کی باید شاهد اتلاف سرمایه های ملی و تصمیمات احساسی و بدون نظر کارشناسی باشیم ؟؟؟
باسلام اتفاقا مسیر خرم اباد، درست تر ، کم هزینه تر و دقیقا اقتصادی تر است، و میتواند در آینده بعنوان مسیر درست کلیدر شمال به جنوب مورد بهره برداری قرار گیرد. بنظر مخالفت شما دلیل دیگری دارد
تا کی باید شاهد اتلاف سرمایه های ملی و تصمیمات احساسی و بدون نظر کارشناسی باشیم ؟؟؟