توصیه ای به دانش آموزان
دوباره خوانی نکنید
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ به طور معمول دانش آموزان در این تفکرند که هرچندبار بیشتر یک مطلب را بخوانند، تاثیرگذاری معناداری خواهد داشت و آن درس مربوطه را به خوبی یاد می گیرند.
ولی واقعیت این نیست، بلکه نه تنها این موضوع (چند دور خوانی) مفید نبوده، موجب ضررات بسیاری نظیر حواس پرتی از مطلب و نشاندن مطلب بر روی حافظه زودگذر خواهد شد.
باید گفت: اگر دانش آموزان برای خواندن تنها یک درصد حواس خود را جمع کرده و توجه مضاعفی کنند، همان یک بار خواندن برای فهمیدن درس مورد نظر کفایت می کند./ز