معلمان بسیاری قابلیت ظرفیت بندی شناخت استعداد دانش آموزان را مد نظر قرار نمی دهند
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجة الاسلام سید رضا تقوی در اختتامیه اجلاس روسای آموزش و پرورش که هم اکنون در سالن رازی در حالی برگزاری است گفت: اولین حوزه تربیتی که دانش آموز در آن خصلت های وجودی را بروز می دهد خانه و خانواده است.
و مدرسه دومین حوزه تربیتی است که دانش‌ آموزان رابرای زندگی آماده می کند.
وی ادامه نباید همه مسئولیت ها را از آموزش و پرورش انتظار داشته باشیم  چرا که این نهاد گاهی مظلومانه واقع می شود.
آموزش و پرورش برای اینکه زحمات معلمانش به حدر نرود باید نقش موثری برای هماهنگی میان نهادهای فرهنگی ایجاد کند .
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مربی باید گفتار و رفتارش با مسائل تربیتی و اعتقادی در عمل همراه باشد.
بسیاری از معلمان هستند که قابلیت ظرفیت بندی را در شناخت استعدادهای دانش آموزان نشناخته و این مد نظر قرار نمی دهند.
وی خاطر نشان کرد: معلم باید در دانش آموز خود مرحله به مرحله پیش برود تا تربیت دانش آموز به صورت تدریجی و مستمر باشد./ف