ارتقا مديريت كاركنان با اينترنت
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نشريات مخصوص كاركنان در فراهم آوردن اطلاعات مورد نياز و مورد دلخواهشان به قدر كفايت عمل نمي‌كنند و به علاوه اين نشريات را به طور سنتي شيوه ارتباطي يك طرفه مي‌دانند كه شرايط پرسش از كارفرمايان و بازخورد نظريات آنان براي كاركنان مهيا نمي‌شود.
بنابراين گزارش به مدد تكنولوژي نه تنها سرعت انتقال اطلاعات به كاركنان افزايش يافته بلكه امكان فرآيندهاي متقابل را براي كارفرما و كاركنان فراهم آورده است كه چنين امري در رسانه‌هاي چاپي مقدور نيست و آنچه كه در اين ارتباط مورد نظر است فراهم آمدن تكنولوژي استفاده از اينترانت در شركت‌ها است .
اين گزارش حاكي است توسعه اينترنت و شبكه گسترده جهاني طي چند سال گذشته به اشكال مختلف در ارتباطات ميان مردم و در چگونگي دسترسي به اطلاعات انقلابي را به وجود آورده است از طريق اينترنت و به صورت الكترونيك اطلاعات در سرتاسر جهان پخش مي‌شود و اينترانت نسخه داخلي اينترنت محسوب مي‌شود.
در چند سال اخير سازمان‌ها به درك قابليت‌هاي توسعه اينترانتها پي برده‌اند كه كاركنان را قادر به دسترسي اطلاعات در محدوده‌هاي سازماني مي‌كند و آنها را در انجام فعاليت‌هاي سازماني ياري مي‌دهد.
از نقطه نظر تكنيكي اينترانت‌ها در طراحي به شبكه گسترده جهاني شباهت دارند.
اطلاعات موجود در اينترانت به وسيله مدير و گاهي نيز توسط كاركنان كه صفحات خانگي خودشان را طراحي ي كنند تعيين و مشخص مي گردد و در برخي سطوح پيچيده كاركنان قادرند به واسطه اينترانت به اطلاعات مربوط به مشتريان آمار و ارقام فروش و ياد داشت‌هاي جلسات دسترسي داشته باشند.
يكي از فروش‌هاي افزوده از ديدگاه ارتباطي كاركنان درباره اينترانت آن است كه اين تكنولوژي فرآيند تعامل ميان كاركنان و همچنين ميان مديريت و كاركنان را به طور چشمگير افزايش مي‌دهد./ف
گزارش از ريحانه جمشيدي