کمبود شبکه حمل و نقل عمومی و سرانههای خدماتی از جمله سرانههای فضای سبز، بهداشت، درمان و ... به دلیل نفوذناپذیری و ریزدانگی در بافتهای فرسوده شهر تهران به چشم میخورد.
به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،

عبادالله فتحاللهی، با بیان اینکه نوسازی بافتهای فرسوده از جمله موضوعات اصلی در مقوله مدیریت شهری است، تصریح کرد: مبحث نوسازی تلفیقی از موضوعات آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری، شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران قرار دارد و پرداختن به این مهم موجب رفع این دو معضل خواهد شد.
فتح اللهی با بیان اینکه 15 درصد از جمعیت شهر تهران در بافتهای فرسوده سکونت دارند، خاطر نشان کرد: کمبود شبکه حمل و نقل عمومی و سرانههای خدماتی از جمله سرانههای فضای سبز، بهداشت، درمان و ... به دلیل نفوذناپذیری و ریزدانگی در بافتهای فرسوده شهر تهران به چشم میخورد و مجموع این عوامل، مشکلات درون بافتهای فرسوده را متراکمتر میسازد.
مدیرعامل سازمان نوسازی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ادبیات مشترکی در زمینهنوسازی میان دولت، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری شکل گرفته اما تبدیل این ادبیات مشترک به یک پروژه مشترک و در نهایت ایجاد خروجی کارآمد نیازمند گفتگو، تعامل، تبادل نظر و ممارست بیشتر میان این سه نهاد است.
فتح اللهی با اشاره به جلسه هماهنگی میان سازمان نوسازی و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و تفاهم جهت تشکیل ستاد احیاء و نوسازی در مناطق با دبیری سازمان نوسازی، گفت: ما امروز برای نوسازی بافتهای فرسوده پایتخت به بسیج منابع، امکانات و پتانسیلهای موجود در دولت، شهرداری، مردم و نهادهای توسعه گر نیاز داریم.
وی با اشاره به تجربه موفق ایجاد دفاتر تسهیلگری در سطح مناطق و ارتقای این دفاتر از 5 دفتر به 56 دفتر، به پاره ای از مشکلات و موانع بر سر راه نوسازی در مناطق اشاره و بر ضرورت همگرایی، همفکری و هم ذهنی جهت عبور از این دالان تأکید کرد.
انتهای پیام/