دبیر کل جشنواره ایران ساخت گفت: سهم شرکت های دانش بنیان از بازار 30 میلیارد تومانی دنیا کم است که با ارتقای سطح محصولات باید افزایش یابد.

پرویز کرمی دبیر کل جشنواره ایران ساخت در گفتوگو با
خبرنگار حوزه فنآوریهای نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمایت از کالاهای دانشبنیان اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری ایران ساخت با هدف از حمایت از کالاهای دانشبنیان و تولیدات ساخت داخل برگزار میشود و یکی از کارهای مهمش فرهنگ سازی و جریان سازی فرهنگی به وسیله اهالی فرهنگ و هنر و نخبگان دانشگاهی است.
وی بیان کرد: ما باید در کشور حمایت از کالاهای شرکتهای دانشبنیان داخلی را تقویت کنیم که در این راستا جشنواره ایران ساخت در بخشهای هنرهای تجسمی، بازیهای رایانهای، رسانههای دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال و بخش ادبیات با هدف ایجاد بازار داخلی و بینالمللی برای شرکتهای دانشبنیان نوپا و متوسط انجام میشود.
کرمی ادامه داد: جشنواره ایران ساخت در طول سال فعالیت میکند تا تجاری سازی محصولات شرکتهای دانشبنیان فناوری شود و کیفیت تولیدات ایرانی افزایش یابد.
وی اظهار داشت: کار اصلی معاونت علم و فناوری حمایت از فناوری و تولیدات شرکتهای دانشبنیان است تا بتواند برای آنها بازار داخلی 80 میلیونی و بینالمللی را ایجاد کند.
کرمی گفت: ایجاد بازار برای شرکتهای دانشبنیان داخلی جز از طریق ترویج، تبلیغ و فرهنگ سازی به دست نمیآید و این شرکتها با بالا بردن سطح کیفی محصولاتشان میاوانند سهم بیشتری در بازار 30 میلیارد تومانی شرکتهای دانش بنیان دنیا را از آن خود کنند.
انتهای پیام/