لزوم یکسان‌سازی تعرفه‌های آزمایشگاهی در دو بخش دولتی و خصوصی
لزوم یکسان‌سازی تعرفه‌های آزمایشگاهی در دو بخش دولتی و خصوصیسید محمد حسن هاشمی مدنی عضو هیات مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که ما دو چالش بزرگ داریم و وزارت بهداشت و نظام پزشکی باید پیگیر باشند، ابراز داشت: یکی از این چالش‌ها بحث تعرفه‌هاست که بعد از اجرای طرح تحول سلامت تنها مجموعه‌ای که تعرفه هایش حتی با تورم هم جلو نرفت آزمایشگاه‌ها بودند و مجموعا کمتر از 20 درصد افزایش تعرفه داشتند.

وی افزود: همه مراکز درمانی بخش خصوصی بالای 50درصد افزایش تعرفه داشتند در حالی که هزینه‎‌های آزمایشگاه‌ها چند برابر شده اما تعرفه‌ها همچنان غیرواقعی باقی مانده است.

وی با اشاره به مبلغ 20 هزار تومانی که مصوبه هیات وزیران در سال 93 بود،  ادامه داد: در سال 94 مقدار آن به 17 هزار تومان کاهش یافت و در سال جاری نیز 19 هزار تومان تعیین شد که باید اصلاح شود.

هاشمی با تاکید بر این که باید یکسان‌سازی تعرفه‌ها در هر دو بخش دولتی و خصوصی انجام شود، تصریح کرد: میزان هزینه‌ها در هر دو بخش یکسان است و اگر مراکز دولتی خواهان پرداخت یارانه هستند، اشکالی ندارد ولی تعرفه باید یکی باشد.

وی چالش دیگر جامعه آزمایشگاهی را بحث واگذاری آزمایشگاه‌ها به شرکت‌های خارجی عنوان و گفت: انجام این کار به ضرر آزمایشگاه‌ها بوده و خلاف چارچوب‌ها و قوانین مصوب دولت است ضمن آن که جامعه آزمایشگاهی کشور از پتانسیل و دانش لازم برای اداره امور آزمایشگاه‌ها برخوردارند. 

انتهای پیام/