عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: هر محصولی که برای سلامت پوست تبلیغ میشود باید مجوزهای مربوطه را از وزارت بهداشت کسب کرده باشد در غیر این صورت به هیچ عنوان نمیتوان در مورد سلامت یا اثر بخشی محصول تبلیغ شده نظر داد.

همایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفت و گو با
خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این مطلب که شاید روزی نیست که یکی از بیماران و حتی آشنایان و بستگان سوالی در مورد تبلیغات ماهوارهای فلان شامپو و یا فلان کرم از بنده به عنوان یک متخصص پوست نپرسد، اظهار کرد: در این که تبلیغ یک محصول برای معرفی آن بسیار مهم است شکی نیست، اما باید به این نکته توجه داشت که کدام محصول و با چه شرایطی و در چه محلی تبلیغ میشود.
وی افزود: هر محصولی که استانداردها، شرایط و خصوصیات علمی و بهداشتی تعیین شده توسط وزارت بهداشت رادارد، قابل عرضه در بازار مصرفی است.
عضو انجمن متخصصین پوست ایران ادامه داد: این قانون در مورد رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد، یعنی هر محصولی که تبلیغ میشود باید مجوزهای مربوطه را از وزارت بهداشت کسب کرده باشد.
مژدهی آذر در خصوص تبلیغ محصولات پوست و مو در شبکههای ماهوارهای بیان کرد: در مورد شبکه های ماهوارهای غیر مجاز با توجه به این که نظارت بر صحت تبلیغات وجود ندارد و آنها نیز خود را ملزم به رعایت قواعد بهداشتی نمیدانند، به هیچ عنوان نمیتوان در مورد سلامت و یا اثر بخشی محصول تبلیغ شده نظر داد.
به گفته وی، بسیاری از محصولات تبلیغ شده در شبکههای ماهوارهای از جمله کرم حلزون و کرم بوتولیز که پس از مدتی عوارض آنها واضح و مشخص شد که همه را به دردسر انداخت که از بازار ناپدید شدند.
این متخصص پوست تصریح کرد: افراد باید توجه داشته باشند که به برچسبهای مورد تایید وزارت بهداشت بر روی محصولات موجود بیشتر میتوان اعتماد کرد تا به محصولات بی نام و نشان که حتی برچسب استاندارد هم ندارند.
وی یادآور شد: متخصصان پوست و مو مشاوران با صلاحیتی برای کسب اطلاع در مورد خوب و بد محصولات موجود در بازار فرآوردههای آرایشی و بهداشتی هستند.
انتهای پیام/