تبلیغات ملاک سلامت محصولات بهداشتی پوست نیست
همایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این مطلب که شاید روزی نیست که یکی از بیماران و حتی آشنایان و بستگان سوالی در مورد تبلیغات ماهواره‌ای فلان شامپو و یا فلان کرم از بنده به عنوان یک متخصص پوست نپرسد، اظهار کرد: در این که تبلیغ یک محصول برای معرفی آن بسیار مهم است شکی نیست، اما باید به این نکته توجه داشت که کدام محصول و با چه شرایطی و در چه محلی تبلیغ می‌شود.

وی افزود: هر محصولی که استاندارد‌ها، شرایط و خصوصیات علمی و بهداشتی تعیین شده توسط وزارت بهداشت رادارد، قابل عرضه در بازار مصرفی است. 

عضو انجمن متخصصین پوست ایران ادامه داد: این قانون در مورد رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد، یعنی هر محصولی که تبلیغ می‌شود باید مجوز‌های مربوطه را از وزارت بهداشت کسب کرده باشد.

مژدهی آذر در خصوص تبلیغ محصولات پوست و مو در شبکه‌های ماهواره‌ای بیان کرد: در مورد شبکه ها‌ی ماهواره‌ای غیر مجاز با توجه به این که نظارت بر صحت تبلیغات وجود ندارد و آنها نیز خود را ملزم به رعایت قواعد بهداشتی نمی‌دانند، به هیچ عنوان نمی‌توان در مورد سلامت و یا اثر بخشی محصول تبلیغ شده نظر داد.

به گفته وی، بسیاری از محصولات تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله کرم حلزون و کرم بوتولیز که پس از مدتی عوارض آنها واضح و مشخص شد که همه را به دردسر انداخت که از بازار ناپدید شدند.

این متخصص پوست تصریح کرد: افراد باید توجه داشته باشند که به برچسب‌های مورد تایید وزارت بهداشت بر روی محصولات موجود بیشتر میتوان اعتماد کرد تا به محصولات بی نام و نشان که حتی برچسب استاندارد هم ندارند.

وی یادآور شد: متخصصان پوست و مو مشاوران با صلاحیتی برای کسب اطلاع در مورد خوب و بد محصولات موجود در بازار فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی هستند.

انتهای پیام/