اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس گیلان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح سفیران سلامت در 15 درصد مدارس گیلان در حال اجرا است و 56 هزار سفیر سلامت به همراه 440 مراقب بهداشت و 750 مربی ورزش در زمینه گسترش فرهنگ سلامت دانش آموزان فعالیت می کنند.

وی افزود:  در سال تحصیلی گذشته 6میلیارد ریال در حوزه بهداشت مدارس  هزینه شده است و در سال تحصیلی جاری تاکنون بسته های بهداشتی به ارزش  400 میلیون ریال در مدارس شبانه روزی ، 750 جلد کتاب کار و 250 دستگاه فشار سنج ویژه مربیان سلامت در بین مدارس استان گیلان توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت نقش تغذیه در سلامت دانش آموزان گیلانی خاطرنشان کرد: باید الگوهای غلط تغذیه را از زندگی حذف کنیم و در این میان نقش معلمان و مراقبان سلامت در فرهنگ سازی درست، تعیین کننده است.

مهدی حاجتی افزود: تغذیه درست و تحرک ضامن سلامتی دانش آموزان است و تغییر سبک زندگی در جامعه برای ارتقای سلامت ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در نظام سلامت کشور گفت: کشف به موقع بیماری ها و ارجاع به موقع آنها به مراکز پزشکی می تواند علاوه بر درمان قطعی از صرف هزینه های بالا جلوگیری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: با توجه به شیوع برخی بیماری های غیر واگیر نظیر بیماری دیابت ، استفاده از قابلیت های درمانگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل بیماری ها خواستار شد.

 

انتهای پیام/م.ع

15درصد از مدارس گیلان در حال اجرای طرح سفیران سلامت