پیام استاندار گلستان به مناسبت پنجم آذر روز ملی گرگان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   سید مناف هاشمی استاندار گلستان ضمن گرامیداشت  یاد و خاطره زنان و مردانی که با نثار خون خود در شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نقش تاثیرگذاری داشته اند پنجم آذر ، روز ملی گرگان را به تمامی مردم شریف و قدرشناس این شهر تبریک گفت.

متن کامل پیام سید مناف هاشمی به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ گرگان نشانگر هویت تاریخی و کهن این شهر است که برخی مورخان آن را تا دوره اساطیری نیز می دانند.

 گرگان همواره از دیرباز تا به امروز در معادلات و تصمیم سازی های سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و مذهبی تاثیر گذار بوده و بی اغراق یکی از شهرهای تاریخ ساز در عرصه ملی بشمار می رود.

واقعه ۵ آذر گرگان پس از واقعه ۱۷ شهریور میدان ژاله تهران شاید یکی از خونین‌ترین وقایع هنگامه انقلاب اسلامی بود که در آن ۱۴ شهید و شهیده تقدیم راه استقلال و آزادی ایران سرفراز گردید.

 نامگذاری پنجم آذر به نام روز «قیام مردم گرگان» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 95 و تصویب این روز به نام«روز ملی گرگان» در صحن علنی شورای اسلامی این شهر نشان از اهمیت این واقعه تاریخی دارد.

 اینجانب ضمن پاسداشت یاد و خاطره زنان و مردانی که با نثار خون خود در شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نقش تاثیرگذاری داشته اند، پنجم آذر ، روز ملی گرگان را به تمامی مردم شریف و قدرشناس این شهر تبریک عرض می نمایم و بر این باورم که با همراهی و همدلی ولی نعمتان انقلاب اسلامی می توان شاهد توسعه روز افزون گرگان و گلستان بود.

 

انتهای پیام/فا

استاندار گلستان طی پیامی قیام 5 آذر را گرامیداشت