برگزاری دوره های آشنایی با بیماری های بین انسان و دام

 راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت:  هدف از برگزاری این دوره آموزشی ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان مدارس در مورد بیماری‌های مشترک است.

وی افزود:آموزش در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به عموم مردم از وظایف دامپزشکی است که با برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی ویژه اقشار مختلف می‌تواند تحقق یابد.

 راه انجام ادامه داد: انتقال بیماری‌های مشترک از دام به انسان از طریق تماس مستقیم با دام و یا تماس غیر مستقیم یعنی مصرف فرآورده های خام دامی صورت می گیرد .

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد: مدرس این دوره آموزشی مباحثی پیرامون بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت و استفاده از لبنیات پاستوریزه برای پیشگیری از این بیماری و همچنین بیماری هاری و نحوه رفتار با حیوانات، نحوه برخورد و پیگیری موارد گازگرفتگی و آموزش راه های پیشگیری از بیماری همچون واکسیناسیون حیوانات خانگی و مبارزه با انگل های داخلی و خارجی بدن دام پرداخت .

راه انجام با اشاره به اینکه آموزش و ترویج در راستای ارتقاء سطح آگاهی های عمومی یکی از اصول مبارزه و پیشگیری از بیماری ها خصوصاً بیماری های مشترک و قابل انتقال بین انسان دام است، افزود: آگاه سازی خانواده‌ها از طریق افزایش آگاهی دانش آموزان، مربیان، و سایر اقشار تاثیرگذار در کاهش آمار مبتلایان و تلفات این بیماری ها تاثیرات مهمی خواهد داشت.

انتهای پیام / ط آ

آموزش و ترویج در راستای ارتقاء سطح آگاهی های عمومی