از اول بهمن‌ماه ۹۹؛
مدارس زیر ۵۰ نفر در مناطق آبی چهارمحال و بختیاری بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا در مورد بازگشایی مدارس گفت:  با اشاره به کاهش شدت شیوع ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی کرونا، کلاس‌های درس پایه اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی استان مانند سراسر کشور از اول بهمن‌ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت آموزش حضوری در افزایش فرایند یادگیری افزود: برای برگزاری کلاس‌های درس در پایه اول و دوم ابتدایی تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن مدارس انجام خواهد شد.

قائدامینی اظهار داشت: از اول بهمن‌ماه در مناطق آبی کلاس‌های درس مدارس کم جمعیت و زیر ۵۰ نفر به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: کلاس‌های عملی، کارگاهی و مهارتی هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در مناطق زرد و آبی نیز به صورت گروه های پنج نفره و با رعایت اصول بهداشتی حضوری برگزار می شود.

قائدامینی با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درسی حداکثر ۱۰ نفر خواهد بود، گفت: کادر آموزشی مدارس و اولیا دانش‌آموزان موظف به رعایت پروتکل بهداشتی و شورای مدرسه نیز ملزم به اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های درس خواهد بود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گفت: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور همانند سایر کارکنان دولت انجام می‌گیرد.

او اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۵۴ مدرسه ابتدایی با جمعیت زیر ۱۰ دانش‌آموز، ۲۱۸ مدرسه با جمعیت زیر ۱۵ دانش‌آموز و ۷۵۹ کلاس درس چندپایه در مقطع ابتدایی در استان فعال است.

قائدامینی افزود: از اول بهمن‌ماه کادر اداری و اجرایی تمام مدارس در مناطق زرد و آبی نیز باید در مدارس حاضر شوند.

انتهای پیام/خ