شهرستان‌های خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند/ تردد بین شهرستان های زرد بلامانع است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دو شهرستان خانمیرزا و کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری در هفتمین نشست ستاد کمیته ارزیابی و نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی اظهار داشت: هم اکنون با همراهی و همکاری مردم و تلاش پزشکان، وضعیت بیماری کرونا در استان نسبتاً مطلوب و پایدار است چرا که از ۵ شهرستان در وضعیت قرمز به ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت آبی تغییر یافته است.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: محدودیت‌ها همچنان در شهرستان‌های زرد وجود دارد و کسب و کار‌ها در شهرستان‌ها با وضعیت آبی ادامه پیدا می‌کند.

مردانی اضافه کرد: در حال حاضر رفت و آمد به شهر‌های زرد بدون برگه تردد امکان پذیر است.


بیشتر بخوانید


او از بازگشایی مدارس زیر ۵۰ نفر و برگزاری کلاس ها به صورت حضوری در سطح استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: همچنین کلاس های پایه‌های اول و دوم در قالب گروه‌های ۱۰ نفره به صورت حضوری و با رعایت اصول بهداشتی از اول بهمن ماه دایر می گردد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: کلاس های عملی و آزمایشگاهی دانشگاه ها نیز در قالب گروه‌های ۵ نفره به صورت حضوری برگزار می شود.

مردانی در ادامه افزود: همچنان برگزاری نمایشگاه‌های عمومی در شهرستان‌ها با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی ممنوع است.

او در این نشست با برگزاری مسابقات لیگ دسته یک بسکتبال کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری، بدون تماشاگر همراه با رعایتدستورالعمل های بهداشتی و انجام تست کرونا از بازی‌کنان موافقت کرد.

مردانی یادآور شد: برخی تالار‌ها و رستوران‌ها در شهرستان‌های زرد با رعایت شرایط ویژه، فعالیت خود را با یک سوم ظرفیت آغاز می‌کنند.

مردانی با اشاره به باز شدن پای ویروس کرونای انگلیسی در کشور افزود: باید طرح جامع اعمال محدودیت‌های هوشمند و طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی همچنان باجدیت دنبال شود.

او از مردم خواست، به منظور تداوم سیل نزولی امار کرونا از هر گونه تجمع و برگزاری مراسمات جشن و عزا جلوگیری کنند و با همبستگی ملی، اتحاد و وحدت بین مردم و تعامل بین بخشی و دستگاه‌های اجرایی وضعیت شهرستان‌ها را از رنگ زرد به آبی و سبز تغییر دهند.

مردانی در پایان توقف چرخه انتقال بیماری کووید١٩ در استان را نیازمند بسیج همگانی بیان کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز استان، اصحاب رسانه، مطبوعات و شبکه‌های مجازی باید به کمک کادر درمان بیایند تا هر چه سریعتر این ویروس منحوس ریشه کن شود.

انتهای پیام/خ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.