پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه پل قدس در اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اربیل گفت: مراحل اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح قدس رو به اتمام بوده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی عرشه اصلی این پروژه به ۹۵ درصد رسیده است.

او اضافه کرد: ساخت این پل به دلیل کمبود نقدینگی و تغییرات ملموس قیمتی در سال‌های گذشته با تاخیر روبه‌رو شده بود، ولی در سال‌جاری با اختصاص اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی سرعت اجرای آن بیشتر شد.

شهردار اردبیل بیان کرد: تلاش شده در اجرای پل قدس از صرف هزینه‌های غیرضروری جلوگیری شود و پرداختی‌ها با نظارت دستگاه‌های متعدد بر اساس فهرست بها انجام شده و از این رو هیچ گونه انحرافی در اجرای این طرح قابل مشاهده نیست.

لطف اللهیان با بیان اینکه طرح عمرانی پل قدس از سال ۹۵ و با قرارداد اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است، افزود: احداث این پل با گستردگی خاص معادل تمام پل‌های احداثی در اردبیل است.

او طول عرشه این پل را ۳۰ هزار متر مربع و در حدود سه هکتار اعلام کرد و گفت: سعی شده به رغم همه تأخیرها، اجرای این پروژه به صورت فنی پیش رفته و فاز اصلی آن در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری شود.

شهردار اردبیل اظهار کرد: مراحل آرماتوربندی، خاک‌برداری، بتن‌ریزی و پیش تنیدگی این پل با رعایت نقاط فنی انجام شده است.
لطف اللهیان درباره عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج قاسم سلیمانی، پل نیایش و تقاطع آقاباقر شهر اردبیل افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح قاسم سلیمانی در آبان ماه سال ۹۹ آغاز شد و ظرف مدت ۸ ماه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او ادامه داد: پروژه زیرگذر پل نیایش هم در مدت ۲ ماه ۲۲ درصد و پروژه تقاطع آقاباقر نیز در مدت ۴۵ روز ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لطف اللهیان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ پروژه عمرانی شامل احداث و بهسازی معابر، کوچه‌ها، آسفالت‌ریزی و همچنین توسعه فضای سبز و احداث پارک‌ها در مناطق مختلف اردبیل در حال احداث است

انتهای پیام/ح