زنجان؛

جایگاه نخست رشته اسکواش ایران در آسیا

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: رشته اسکواش ایران در آسیا جایگاه نخست را دارد و باید از تمامی ظرفیت ها برای توسعه ورزش اسکواش زنجان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مسعود سلیمانی در مجمع سالیانه هیئت اسکواش استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۹مربی در ایران دارای مدرک جهانی اسکواش هستند عنوان کرد : جایگاه اسکواش ایران در قاره کهن مطلوب است و در حال حاضر ایران جایگاه نخست رشته اسکواش را در آسیا داردو همچنین باید از همه ظرفیت‌های موجود در توسعه اسکواش در استان زنجان استفاده شود تا این رشته به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایران رنکینگ نخست آسیا را دارد که امیدواریم ورزشکاران جوان اعزامی به رقابت‌های جهانی لهستان که متشکل از دو ورزشکار آقا و دو ورزشکار خانم هستند، بتوانند عملکرد قابل قبولی در این رویداد جهانی داشته و برای ورزش ایران اسلامی افتخار کسب کنند.

سلیمانی با اشاره به ورند روبه رشد اسکواش ایران، افزود: این رشته ورزشی طی سال‌های اخیر توانسته به موفقیت‌های روزافزونی در عرصه های آسیایی و جهانی دست پیدا کند.

رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به اعزام تیم اسکواش ایران به مسابقات جهانی لهستان، افزود: اعزام تیم اسکواش ایران بعد از ۱۶ سال به مسابقات جهانی لهستان نشان از رشد و ارتقاء جایگاه تیم ملی اسکواش ایران است.

سلیمانی بر لزوم ایجاد سالن های استاندارد برای رشته ورزشی اسکواش تاکید کرد و افزود: ورزشکاران برای رسیدن به آمادگی مطلوب باید در سالن استاندارد تمرین کنند که این خود مستلزم وجود زیرساخت‌های مناسب در استان‌ها است.

وی ادامه داد: استانداردسازی سالن اسکواش زنجان یکی از اقدامات اساسی برای ارتقای جایگاه این ورزش در استان بود که خوشبختانه با عزم جدی و همراهی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، این مهم اتفاق افتاد و ما امروز شاهد حرکت رو به جلوی اسکواش زنجان هستیم که امیدواریم این حرکت شتاب بیشتری به خود بگیرد.

رئیس فدراسیون اسکواش با یادآوری اینکه یکی از راهبردهای اساسی این فدراسیون، تعامل سازنده و بهتر با رسانه‌ها است، افزود: اصحاب رسانه به‌عنوان بازوان توانمند فدراسیون در ارتقای جایگاه رشته ورزشی اسکواش هستند.

سلیمانی در ادامه با به وضعیت مربیان رشته ورزشی اسکواش در کشور اشاره کرد و گفت: مدرس های اسکواش در کشورمدرس جهانی بوده و ۳۹ نفر از مربیان ما مدرک جهانی اسکواش دارند.

وی از توجه ویژه این فدارسیون به امر استعداد پروری خبرداد و افزود: بدون اهتمام به مقوله استعدادیابی نمی‌توان نسبت به تداوم موفقیت در عرصه ورزش امیدوار بود که در همین راستا استعدادپروری، اولویت فدراسیون اسکواش است.

این مقام مسول ادامه داد: استعدادیابی فرآیندی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در آن باید حداقل چهار سال زمان برایش صرف شود و امروزه آنچه که ما از آن به‌عنوان استعدادیابی اسم می بریم با قواعد و اصول استعدادیابی هم‌خوانی ندارد.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه فدراسیون اسکواش همانند سایر فدراسیون با کمبود اعتبارات مواجه است، افزود: فعالیت در عرصه ورزش بدون پشتوانه مالی امکان پذیر نخواهد بود و به همین جهت جذب منابع مالی جدید به عنوان یک اولویت مدنظر این فدراسیون است.

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: سال گذشته در حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار به این فدراسیون اختصاص پیدا کرد که این میزان اعتبار صرف مواردی از قبیل برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی، هزینه‌های جاری فدراسیون، اعزام به مسابقات برون‌مرزی شد.

سلیمانی افزود: در سال گذشته حدود ۸۰ درصد آن به فدراسیون تخصیص یافت و اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن جذب منابع مالی از سایر ارگان ها و بخش خصوصی حرکت کنیم در عمل کار خاصی نمی توانیم بکنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسکواش زنجان در چند سال اخیر ثابت کرد که دوباره قصد مطرح شدن در سطح کشور را دارد، افزود: طی چند سال گذشته اسکواش زنجان کمتر توانسته بود نامی برای خود در سطح کشور دست و پا کند و طی دو سال اخیر با عملکردی که داشته در مسیر رشد گام برداشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.