آخرین توصیه‌های انتخاباتی سخنگوی ستاد انتخابات

سخنگوی ستاد انتخابات تاکید کرد که هموطنان رای‌گیری را به ساعات پایانی موکول نکنند.

اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح فرآیند انتخابات شروع شد و در ۲۲ حوزه و ۱۵ استان، ۹۰ نامزد برای به دست آوردن ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس به رقابت پرداختند.

وی افزود: ما ۱۱۵۱۰ شعبه برای دور دوم داشتیم و  بر اساس نظرات هیئت‌های اجرایی این شعبه ها را تجهیز کردیم و انتخابات در این شعبه‌ها ادامه خواهد داشت.

اسلامی بیان کرد: تمامی گزارش‌ها حاکی از آن است که مشکل خاصی نبوده و در حوزه‌های الکترونیک‌ سیستم‌ها کارکرد مناسبی داشتند.

سخنگوی ستاد انتخابات تاکید کرد: درخواست  ما از مردم آن است که در ساعات اولیه  به شعب مراجعه کنند و از موکول شدن مراجعه به ساعات پایانی خودداری کنند.

وی گفت: موضوع دیگر آن است که عکس‌دار بودن شناسنامه‌ها الزامی نیست و براساس دستورالعمل تنها باید کد ملی تشخیص هویت انجام می شود.

اسلامی تصریح کرد: با توجه به مشخص شدن هویت افراد در سامانه نیاز به ثبت اثر انگشت درحوزه های الکترونیک نیست.  

وی افزود: متولدین ۲۱ اردیبهشت ۸۵ و قبل از آن می‌توانند رای دهند. کسانی که در مرحله اول رای دادند در دور دوم انتخابات هم می‌توانند صرفا در همان حوزه رای دهند.

اسلامی گفت: برای تمدید احتمالی زمان انتخابات، پس از ساعت ۱۸,  تا سه ساعت تمدید در اختیار وزارت کشور است که با پیشنهاد وزارت کشور به تایید شورای نگهبان می‌تواند زمان انتخابات تمدید شود.

سخنگوی ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: بعد از اینکه پایان رای‌گیری رسما از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شود، دوستان می‌توانند شمارش آرا را آغاز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار