سخنگوی شورای نگهبان:

امکان تمدید انتخابات وجود دارد

طحان‌نظیف درخصوص روند برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توضیح داد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درخصوص روند برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از همان ساعات آغازین ۸ صبح فرآیند اخذ رأی در ۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان و ۴۷ شهرستان آغاز شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد و تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: تا این لحظه موارد و تخلفات خاصی وجود نداشت و اندک مواردی که اتفاق افتاد یا وجود داشت از طریق سامانه مردم ناظر به شما گزارش شده و با پیگیری همکاران برطرف شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان بیان کرد: مجدداً خدمت مردم عزیز تاکید دارم که حضور در شعب اخذ رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند و در زمان مناسب درصندوق‌های رأی حضور بعمل آورند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون امکان تمدید انتخابات اظهار کرد: امکان تمدید انتخابات وجود دارد، در جایی که تقاضا وجود داشته باشد این اتفاق ممکن است رخ دهد،اما با توجه به الکترونیکی شدن رأی گیری و اینکه صندوق‌های الکترونیکی نسبت به رأی گیری دستی با سرعت بهتری انجام شده و در حال انجام است.

طحان نظیف در پایان درخصوص شمارش آرا و نتایج بیان کرد: سرعت شمارش و اعلام نتیجه از گذشته بیشتر خواهد بود، ضمن اینکه در صندوق‌های الکترونیکی سرعت عمل بیشتر خواهد بود و آرا ذخیره شده در صندوق در پایان رأی‌گیری شمارش خواهد شد.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که احراز هویت به صورت برخط آنلاین است، اما خود صندوق أخذ رأی به دلیل رعایت مسایل امنیتی و دغدغه‌هایی که داشتیم به هیچ جا وصل نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینقدر پرشور برگزارشده که تافرداشب تمدیدمیشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی حوزه ها تقریبا خالی هست چرا اصرار به تمدید زمان دارید. اگر قراربود کسی رای دهد در همان ساعت قانونی رای میداد.
آخرین اخبار