آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شده است

مدیرکل پدافند غیر‌عامل استانداری کرمان گفت: آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم به نحو مطلوبی کنترل شده و سمپاشی‌ها و شرایط جوی آب هوا استان تاثیر بسزایی در کنترل آن داشته است

مدیرکل پدافند غیر‌عامل استانداری کرمان گفت: آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم به نحو مطلوبی کنترل شده و سمپاشی‌ها و شرایط جوی آب هوا استان تاثیر بسزایی در کنترل آن داشته است. 

 قرارگاه پدافند زیستی استان کرمان با محوریت مبارزه با آفت برگخوار پاییزه در محل فرمانداری شهرستان ارزوئیه و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار و امام جمعه ارزوئیه و تعدادی از کشاورزان پیشرو شهرستان برگزار شد. 

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیر‌عامل استانداری کرمان در این جلسه بیان کرد: برابر با مصوبات قبلی قرارگاه پدافند زیستی استان در زمینه کنترل آفت، استاندار اعتبار مناسبی به شهرستان ارزوئیه تخصیص داده است کما اینکه تاکنون آفت در گندم به نحو مطلوبی کنترل شده است که سمپاشی‌ها و شرایط جوی آب هوا استان تاثیر بسزایی در کنترل آن داشته است. 

وی افزود: جهاد کشاورزی، بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها باید پای کار باشند و در زمینه آموزش کشاورزان، تامین تراکتور و سمپاش‌ها، رصد و پایش مزارع به خرده مالکان یاری رسانند.

کریمی با اشاره به احتمال طغیان آفت از تیر ماه گفت: اکنون جهاد کشاورزی باید تصمیم‌گیری کند که آیا باید کشت این محصول ممنوع گردد یا محدود.

برچسب ها: پدافند غیر عامل ، آفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار