کارمندان اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد خانه سازی و جهاد نصر و شهرداری و استانداری و بخشداری و فرمانداری و .... از دریافت سهمیه نظارت و اجرای نظام مهندسی منع شوند .
تعرفه نظارت طبق مبحث دوم مقررات ملی ساختمان باید درصدی از هزینه ساخت باشد که متاسفانه بسیار کمتر از آن هست
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
قانون منع تعارض منافع = چرا یک کارمند حراست اداره کل راه و شهرسازی اراک با رابطه بازی و زد و بند ۴ کار همزمان نظارت میگیرد ولی بقیه مهندسان ناظر بیکار هستند و باید غاز بچرانند ؟ در حالیکه کارمند حراست فقط حقوق ماهانه و اضافه کاری و عیدی و حق ماموریتی که میگیرد ۱۰ برابر حق الزحمه نظارت است و اصلا نیازی به کار نظارت ندارد .
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید در گزارشات مرحله ای ناظران ، حضور یا عدم حضور تمام وقت مجری سرساختمان به شهرداری گزارش شود .
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
نرم افزار ارجاع کار باید توسط مهندسان نرم افزار کامپیوتر طوری طراحی شود که حتی رییس نظام مهندسی یا وزیر راه و شهرسازی یا استاندار یا ....
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
کارمند دولتی که با پارتی بازی و سهمیه بازی و خوردن حق بچه های مردم به استخدام دولت درآمده اصلا حق ندارد از پروانه اشتغال نظارت ساختمان استفاده کند که هزاران و صدها هزار مهندس عمران و معماری و برق و مکانیک تنها منبع درآمدشان همین نظارت ساختمان هست.
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
نرم افزار ارجاع کار نوبتی برای آزمایشگاه های خاک ایجاد شود .
تیرچه بتنی در کارخانه و توسط مهندسان ناظر تولید شود نه در کارگاه روباز و توسط افراد غیر متخصص
مهندس ناظر نظام مهندسی ساختمان بیکار
۰۰:۲۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
یکی از بزرگترین آسیبهای سازمان نظام مهندسی حضور افراد چند شغله در صف نظارت و بعد از ان هم گرفتن کار اجرا می باشد
افرادی که نه دفتری دارند و نه محل کار مناسبی و نه وقت سرکشی و حضور در پروژه هایشان را و بسیاری از این افراد حتی محل پروژه را نمیدانند کجا هست و بیشتر انها از طریق دلالها جذب میشود و بعد از گرفتن کار نظارت یک کار اجرا هم به انها داده میشود و این همان تضاد منافع می باسد و حتی مطابق ابلاغیه وزارت راه و شهر سازی این افراد کنار گذشته شده اند ولی متاسفانه این امر مهم اجرایی نشده و این افراد با حضور خود در صفهای نظارت و بعد هم گرفتن یک کار اجرا بدون ارائه هیچ خدماتی ابرو و اعتبار مهندسان را از بین برده اندو حتی در بسیاری از پروژه ها به عنوان سرپرست کارگاه نیز معرفی شده اند و لازم است با این افراد برخورد جدی انجام شود تا حقوق انهاکه کار نظارت و اجرا را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده اندگرفته شود
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
مجوز تاسیس کارخانه بتن آماده فقط به مهندسان ناظر و مجری داده شود نه صرفا افراد سرمایه دار و بی تخصص
مجوز تاسیس کارخانه آجر فقط به مهندسان پروانه دار نظام مهندسی اعطا شود .
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
باید ارتباط مالی مهندسان و مجریان قطع شود - حق الزحمه مجری توسط مالک به حساب خزانه داری کل کشور واریز شود - گزارشات مرحله ای ناظران به شکل اینترنتی ارسال شود
چرا باید یک مهندس ناظر ۴ تا کار همزمان بگیرد و مهندس دیگر حتی ۱ کار هم نگیرد و بیکار باشد و شرمنده زن و بچه اش باشد ؟؟؟؟؟ این عدالت است ؟ چرا یک آزمایشگاه خاک ۲۰ کار همزمان بگیرد و آزمایشگاه خاک دیگر حتی ۱ کار هم نگیرد . چرا ظرفیت اشتغال به کار مهندسان و شرکت ها اصلاح نمیشود ( کاهش نمی یابد )
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
✅ از خرید مهر و ظرفیت اشتغال تا صلاحیت نداشته و تبدیل ظرفیت به پول نقد!!!
❓آیا اطلاع دارید در برخی از استانهای کشور شرکتهای حقوقی صرفا با خرید پروانه اشتغال مهندسان حقیقی در قبال پرداخت مبالغ اندک تاسیس می شوند؟؟؟ و بعد از خرید پروانه هیچ اثری از مهندس حقیقی عضو در ساز و کار اداری و سازمانی این شرکتها مشاهده نمی شود؟؟؟ و تقریبا تمام عواید حاصل از ارائه خدمات که تقریبا تماما صوری هستند مستقیما به سهامداران این قبیل شرکتها که الزامی برای حضورشان به عنوان عضو پشت پروانه این شرکتها وجود ندارد تعلق پیدا می کند؟؟؟
❓آیا می دانید ادعای ذینفعان شرکتهای حقوقی پیرو قراردادهای منعقده ایشان با فروشندگان امتیاز پروانه اشتغال حقیقی در مورد عدم مسئولیت عضو فروشنده پروانه در قبال خدمات قابل ارائه شرکت به هیچ عنوان رافع مسئولیتهای انتظامی، انضباطی، حقوقی و کیفری عضو حقیقی فروشنده پروانه به این شرکتها نیست؟؟؟
❓ آیا می دانید هم اکنون در برخی از استانهای کشور علی رغم الزام این شرکتها برای تفکیک ظرفیت اشتغال در صلاحیت های طراحی و نظارت مطابق صلاحیت پروانه اشتغال اعضای حقیقی پشت پروانه شرکت حقوقی... ظرفیت اشتغال به صورت شناور بدون توجه به صلاحیت طراحی و نظارت اعضای پشت پروانه تعیین و توسط این شرکتها مصرف می شود؟؟؟
✔️ مطمئن هستیم... می دانید!!! در استانهایی که شرکتهای حقوقی به این شکل حضور دارند حجم گسترده ای از کارهای طراحی و نظارت بالاخص کارهای بزرگ متراژ به سمت این شرکتها گسیل می شوند... ساز و کار غیر واقعی در کنار ارائه خدمات صوری امکان ارائه تخفیفات چند ده درصدی روی تعرفه را بیش از پیش برای صاحبان این شرکتها مهیا می سازد...
❓به راستی... در کدام عضو حقیقی ارائه کننده خدمات یارای رقابت با این شرکتها برای ارائه خدمات بر اساس تعرفه قانونی سراغ دارید؟؟؟
✔️ مطمئن هستیم... می دانید!!! تعداد زیادی از شرکتهای حقوقی صرفا روی کاغذ... روی پروانه اشتغال خود دارای چند ده نفر عضو هستند نه تنها هیچ مشارکتی در قبال ارائه خدمات ندارند بلکه مشارکت مالی آنها به مبالغ اندکی که در زمان عقد قرار داد دریافت می کنند محدود می گردد... در نقطه مقابل سهامدارانی هستند که با روابط انشاء الله صادقانه و پاک خود به وفور کار دریافت می کنند و با هزینه ای اندک سود های چند صد میلیون تومانی را به جیب مبارک خود وارد می نمایند...
❓از مسئولیت چه کسی مایه می گذارند؟؟؟
✔️ از مسئولیت عضو حقیقی خود که تصور می کند با فروش پروانه اشتغال و عقد یک قرارداد به ظاهر هوشمندانه از حدود مسئولیت و پاسخگویی در قبال آن فرار کرده!!! زهی خیال باطل!!!
افرادی که نه دفتری دارند و نه محل کار مناسبی و نه وقت سرکشی و حضور در پروژه هایشان را و بسیاری از این افراد حتی محل پروژه را نمیدانند کجا هست و بیشتر انها از طریق دلالها جذب میشود و بعد از گرفتن کار نظارت یک کار اجرا هم به انها داده میشود و این همان تضاد منافع می باسد و حتی مطابق ابلاغیه وزارت راه و شهر سازی این افراد کنار گذشته شده اند ولی متاسفانه این امر مهم اجرایی نشده و این افراد با حضور خود در صفهای نظارت و بعد هم گرفتن یک کار اجرا بدون ارائه هیچ خدماتی ابرو و اعتبار مهندسان را از بین برده اندو حتی در بسیاری از پروژه ها به عنوان سرپرست کارگاه نیز معرفی شده اند و لازم است با این افراد برخورد جدی انجام شود تا حقوق انهاکه کار نظارت و اجرا را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده اندگرفته شود
رد صلاحیت نامزد وزارت مسکن کرهجنوبی به خاطر داشتن ۳ خانه!
❓آیا اطلاع دارید در برخی از استانهای کشور شرکتهای حقوقی صرفا با خرید پروانه اشتغال مهندسان حقیقی در قبال پرداخت مبالغ اندک تاسیس می شوند؟؟؟ و بعد از خرید پروانه هیچ اثری از مهندس حقیقی عضو در ساز و کار اداری و سازمانی این شرکتها مشاهده نمی شود؟؟؟ و تقریبا تمام عواید حاصل از ارائه خدمات که تقریبا تماما صوری هستند مستقیما به سهامداران این قبیل شرکتها که الزامی برای حضورشان به عنوان عضو پشت پروانه این شرکتها وجود ندارد تعلق پیدا می کند؟؟؟
❓آیا می دانید ادعای ذینفعان شرکتهای حقوقی پیرو قراردادهای منعقده ایشان با فروشندگان امتیاز پروانه اشتغال حقیقی در مورد عدم مسئولیت عضو فروشنده پروانه در قبال خدمات قابل ارائه شرکت به هیچ عنوان رافع مسئولیتهای انتظامی، انضباطی، حقوقی و کیفری عضو حقیقی فروشنده پروانه به این شرکتها نیست؟؟؟
❓ آیا می دانید هم اکنون در برخی از استانهای کشور علی رغم الزام این شرکتها برای تفکیک ظرفیت اشتغال در صلاحیت های طراحی و نظارت مطابق صلاحیت پروانه اشتغال اعضای حقیقی پشت پروانه شرکت حقوقی... ظرفیت اشتغال به صورت شناور بدون توجه به صلاحیت طراحی و نظارت اعضای پشت پروانه تعیین و توسط این شرکتها مصرف می شود؟؟؟
✔️ مطمئن هستیم... می دانید!!! در استانهایی که شرکتهای حقوقی به این شکل حضور دارند حجم گسترده ای از کارهای طراحی و نظارت بالاخص کارهای بزرگ متراژ به سمت این شرکتها گسیل می شوند... ساز و کار غیر واقعی در کنار ارائه خدمات صوری امکان ارائه تخفیفات چند ده درصدی روی تعرفه را بیش از پیش برای صاحبان این شرکتها مهیا می سازد...
❓به راستی... در کدام عضو حقیقی ارائه کننده خدمات یارای رقابت با این شرکتها برای ارائه خدمات بر اساس تعرفه قانونی سراغ دارید؟؟؟
✔️ مطمئن هستیم... می دانید!!! تعداد زیادی از شرکتهای حقوقی صرفا روی کاغذ... روی پروانه اشتغال خود دارای چند ده نفر عضو هستند نه تنها هیچ مشارکتی در قبال ارائه خدمات ندارند بلکه مشارکت مالی آنها به مبالغ اندکی که در زمان عقد قرار داد دریافت می کنند محدود می گردد... در نقطه مقابل سهامدارانی هستند که با روابط انشاء الله صادقانه و پاک خود به وفور کار دریافت می کنند و با هزینه ای اندک سود های چند صد میلیون تومانی را به جیب مبارک خود وارد می نمایند...
❓از مسئولیت چه کسی مایه می گذارند؟؟؟
✔️ از مسئولیت عضو حقیقی خود که تصور می کند با فروش پروانه اشتغال و عقد یک قرارداد به ظاهر هوشمندانه از حدود مسئولیت و پاسخگویی در قبال آن فرار کرده!!! زهی خیال باطل!!!