توجه داشته باشید اینجا ایرانه.
درضمن هزینه گرفتن گواهینامه زیر ۲ میلیون تموم میشه.با این وضع استهلاک و گرونی لوازم یدک.
الان با این مبلغ بری تو سوپر مارکت چقدر میتونی خرید کنی تو ایرااااان.
ریشه را پیداکنیدودرست کنید...این موارد جزو برگ و شاخ و باله.
توی ایران مردم هنوز یادنگرفتن وقتی آمبولانس یا آتش نشانی پشت سرشون آژیر میکشه باید بزنن کنار دیگه قانون از این راحت ترم داریم؟ چه برسه به راهنما زدن و خیابون یکطرفه نرفتن و سبقت از راست و چیپس و پفک و چای خوردن وسط رانندگی
در ایران هر چقدر هم صحبت بشه بی فایده هست چون شهر سازی و جاده های ایران به صورت اکادمیک و روی اصول ساخته نشده در حالی که باید هر سه عنصر جاده و ماشین و قوانین اموزش رانندگی تناسب داشته باشه تا تصادفات به حداقل برسه ، گواهینامه ایران و هیچ جای دنیا قبول ندارند ، در دنیا اموزش رانندگی به صورت بین المللی هستش و هر جا برید با گواهینامه کشور هایی که هر سه عنصر و داشته باشند رو قبول دارن ولی ایران اینطور نیست ، در دنیا در مرحله اول اشخاص در یک محلی که ما میگیم شهرک آزمایش ، آموزش میبینند گواهینامه اونجا رو که یک محیط بسته هستش را باید دریافت کنند بعد به داخل شهر برند و اموزش اونجا رو هم ببینند و در مرحله اخر امتحان میگیرند و گواهینامه رو دریافت میکنند و برای هر کشوری هم شاید کمی تفاوتهایی را داشته باشند
تو ایران بیشتر افراد واسه گواهی پایه یک که خیلی مهم و رانندگی با وسایل نقلیه سنگین کار بسی دشواری است اقدام می کنن، بعد دو سال بعضی از افراد وقتشون تموم میشه و اصلا نمیتونن گواهی بگیرن و کسایی که قبول میشن وقتی به شرکت ها مراجه می کنن اصلا بهشون اعتماد ندارن وسیله نقلیه سنگین تو اختیارشون بذارن چون تجربه کافی ندارن و ماشین سنگین نحوه رانندگیش با سواری خیلی فرق داره علتشم اینه که رانندگی وسایل نقلیه سنگین با بار خیلی متفاوت تر از خالیشه. ولی تو کشور المان فردی که میخاد گواهی بگیره به مدت یکسال هر روز هشت ساعت تو کلاس های عملی و تئوری ( شامل رانندگی واقعی به مدت یکسال اونم با وسایل نقلیه به روز) شرکت میکنه بعد یکسال تازه امتهان ایین نامه و عملی میده اگه قبول شد این فردا به یه راننده که تو شرکت های آلمان رانندگی میکنه میسپارن تا به مدت 6 ماه پیش این راننده آموزش ببینه و مهارت کسب کنه مثال: کامیون یا ترلیا با بار میرونه و شرایط جوی مختلفا تجربه کنه بعد اگه این آقای راننده این فردا تایید کرد دیگه این فرد مشکلی نداره و به راحتی به هر شرکتی مراجعه کنه بهش کار میدن چون مهارت های لازمه را کسب کرده.
شیوه گرفتن گواهی رانندگی در ایران بسیار غلط است به طور مثال برای گواهی رانندگی پایه سه ( شامل سواری و وانت بار ) طرف بدون اینکه تجربه رانندگی در زمستان داشته باشه گواهیشو میگیره بعد با قانون راهنمایی رانندگی به مدت یکسال نمیتونه از شهر خارج بشه بعد یکسال میره مسافرت، وقتی با کولاک و سرما مواجه میشه اصلا بلد نیست زنجیر چرخ ببنده و باعث آذار و اذیت دیگران و باعث به خطر افتادن خود و سرنشینان خود و خودروهای دیگری می شود که در جاده تردد می کنند.
مشکل می دونید کجاست؟
در خارج گرفتن گواهینامه سخت نیست ولی دو سال مشروط گواهینامه دارید و اگر خطا کنی گواهینامه باطل میشه.
اگر گواهینامه بگیری و خلافهای زیاد داشته باشی سریع گواهینامت باطل میشه.
تو ایران برای گرفتن گواهینامه اذیت می کنند و استاندارد نیست ولی گواهینامه را که بگیری هر غلطی میکنی.
برای همینه که طرف 20 سال رانندست، هنوز نمی تونه مثل آدم رانندگی کنه.
اگه مثل خارج با چند تا تخلف گواهینامش باطل بشه، دیگه از این غلطا نمی کنه.
تو قانون داریم افرادی که تعادل روانی ندارند بایدگواهینامشون را بگیرند و وقتی پزشک سلامت روانی را تایید کرد بهش پس بدند.
برای همین تو خارج بعد از تصادف کسی جرئت اربده کشی نیم کنه، چون گواهینامش ضبط میشه ولی تو ایران گواهینامه بگیری هر غلطی می تونی بکنی.
چهاربا گواهینامه خلافکارا را ضبط کنند دیگه آدم می شوند.
آفرین بر شما خیلی درست نظرتان را بیان کردید اگه بعد تخلف خورو و گواهینامه ظبط شود وگواهینامه شخص باطل شود مادام العمر دیگر کسی جرات بی احترامی به قانون و مامور انظامی را نداشتند انشالله که قانون رانندگی در ایران جدی تر شود
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
هر موقع درآمد مردم ما نسبت به دلار به درآمد مردم اون کشورها برابر بود، بعد میریم دنبال گواهینامه گرفتن به سبک اونا. کجای کشورمون شبیه دانمارک، کانادا و کاستاریکاست. ؟؟؟
مشکل همیجاست، دولت همش با بخشش و تخفیف کاری کرده که خلاف و جرم بخشی از زندگی بشه.
اگر جربمه سنگین باشه کسی جرئت خلاف نکنه نظم برقرار میشه.
الان دولت اگر سختگیری کنه یعنی افسر کسی را که خلاف می کنه نقره داغ کنه که کسی جرئت نکنه میلیارد تومن بودجه که خرج خرید دوربین و استخدام افسر و پارکینگ توقیف خودرو باید کنه که باز هم وضع اینه خرج معیشت مردم و عمران کشور میشه. یعنی اگه مردم درست رانندگی می کردند نیاز به اینهمه دوربین و افسر نبود.
مردم نمی فهمند که قانون را باید رعایت کنند و فقط با زور میشه اینکارو کرد.
به افسره میگم چرا موتور که تو پیاده رو میاد رو توقیف نمی کنی، میگه معیشتش دچار مشکل میشه. خب سوال اینجاست ، وقتی معیشتش حقوق ما را ضایع می کنه، سلامت جان و روان ما را به خطر میاندازه بهتر که معیشتش از بین بره. این موتوری ها بدون خلاف هم مثل همه مردم می تونند رانندگی کنند و زندگی کنند ولی چون کسی جلوشونو نمیگیره اینقدر وحشی شدند. به نظر من دولت نمی خواد مردم آرامش داشته باشند و جریمه برای جلوگیری از جرم نیست و فقط برای کسب درآمده.
ایران وطنم
۱۱:۲۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
در ایران هم گواهینامه گرفتن آسان نیست ، مخصوصا قدیم که با یه پیکان مدل پایین ، بدون تنطیم فرمان و ترمز و کلاچ وگاز باید دور سه فرمونه میزدی که اگه موفق میشدی بعدش با سرعت میرفتی ، بعد یهو ترمز می گرفتی و بعد دنده عقب و بعدشم پارک دوبل یا پارک پل میزدی اونم اگه درست میزدی بعد موقع پیدا شدن باید ترمز دستی که اصلا عمل نمیکرد رو میزدی بالا...... خلاصه هر کی تو ایران گواهینامه گرفت اون یه راننده واقعیه.....
درضمن هزینه گرفتن گواهینامه زیر ۲ میلیون تموم میشه.با این وضع استهلاک و گرونی لوازم یدک.
الان با این مبلغ بری تو سوپر مارکت چقدر میتونی خرید کنی تو ایرااااان.
ریشه را پیداکنیدودرست کنید...این موارد جزو برگ و شاخ و باله.
در خارج گرفتن گواهینامه سخت نیست ولی دو سال مشروط گواهینامه دارید و اگر خطا کنی گواهینامه باطل میشه.
اگر گواهینامه بگیری و خلافهای زیاد داشته باشی سریع گواهینامت باطل میشه.
تو ایران برای گرفتن گواهینامه اذیت می کنند و استاندارد نیست ولی گواهینامه را که بگیری هر غلطی میکنی.
برای همینه که طرف 20 سال رانندست، هنوز نمی تونه مثل آدم رانندگی کنه.
اگه مثل خارج با چند تا تخلف گواهینامش باطل بشه، دیگه از این غلطا نمی کنه.
تو قانون داریم افرادی که تعادل روانی ندارند بایدگواهینامشون را بگیرند و وقتی پزشک سلامت روانی را تایید کرد بهش پس بدند.
برای همین تو خارج بعد از تصادف کسی جرئت اربده کشی نیم کنه، چون گواهینامش ضبط میشه ولی تو ایران گواهینامه بگیری هر غلطی می تونی بکنی.
چهاربا گواهینامه خلافکارا را ضبط کنند دیگه آدم می شوند.
اگر جربمه سنگین باشه کسی جرئت خلاف نکنه نظم برقرار میشه.
الان دولت اگر سختگیری کنه یعنی افسر کسی را که خلاف می کنه نقره داغ کنه که کسی جرئت نکنه میلیارد تومن بودجه که خرج خرید دوربین و استخدام افسر و پارکینگ توقیف خودرو باید کنه که باز هم وضع اینه خرج معیشت مردم و عمران کشور میشه. یعنی اگه مردم درست رانندگی می کردند نیاز به اینهمه دوربین و افسر نبود.
مردم نمی فهمند که قانون را باید رعایت کنند و فقط با زور میشه اینکارو کرد.
به افسره میگم چرا موتور که تو پیاده رو میاد رو توقیف نمی کنی، میگه معیشتش دچار مشکل میشه. خب سوال اینجاست ، وقتی معیشتش حقوق ما را ضایع می کنه، سلامت جان و روان ما را به خطر میاندازه بهتر که معیشتش از بین بره. این موتوری ها بدون خلاف هم مثل همه مردم می تونند رانندگی کنند و زندگی کنند ولی چون کسی جلوشونو نمیگیره اینقدر وحشی شدند. به نظر من دولت نمی خواد مردم آرامش داشته باشند و جریمه برای جلوگیری از جرم نیست و فقط برای کسب درآمده.