عدم توازن در عرضه خدمات و تقاضا موجب از دست رفتن ارزش مادی و معنوی خدمت و ارائه دهنده خدمت می شود.
تا زمانیکه هر سال به تعداد ورودی افزوده شود و از آن طرف هیچ کس هم خروج نکند مگر فوت کرده باشد و از سوی دیگر تقاضا کاهش یابد در نتیجه نه خدمت به شکل حرفه ای خواهد بود نه ارائه دهنده آن عملکرد حرفه ای از خود نشان می دهد و نه مسائل مربوطه از جمله تعرفه به جایگاه اصلی خود می رسد و این موضوع کاملا طبیعی هست
چرا سازمان نظام مهندسی کشور بیش از ۵سال شرح خدمات مهندسی را به وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده است چرا وزارت امضا نمی کند تا مهندسین از حقارت و فقر ....نجات پیدا کنند؟
دلیل را باید در بدنه فاسد و مافیایی ....پیدا کرد
از تاریخ ابلاغ قانون ممنوعیت بهکارگیری بازنشستهها (خرداد ۱۳۹۵)، بهکارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند در دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه دستگاههایی که به نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده میکنند، ممنوع شد. طبق ماده پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون شامل کلیه وزارتخانهها، موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانکها و بیمههای دولتی و سازمانی که دستگاه اجرایی نامیده میشود، خواهد شد.
بازنشسته بالاتر از ۶۰ سال ، توان کار کردن ندارد پس باید هر ۶ ماه یکدفعه تست بینایی سنجی ، شنوایی سنجی ، اکو قلب ... بدهد و در صورت داشتن ضعف جسمانی از نظارت ساختمانی منع شود
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
چرا بازنشستگان چندشغله به دولت مالیات نمی پردازند ؟
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
چرا وزارت راه وشهرسازی حضور بازنشستگان را در شرکت های حقوقی نظام مهندسی منع نکرده ؟
حضور کارمندان دولت در کمیته ها و کمیسیون های تخصصی نظام مهندسی را ممنوع کنید
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
ریاست ، مدیریت عامل و عضویت هیات مدیره شرکت های حقوقی نظام مهندسی برای کارمندان دولت ممنوع است ولی این قانون هیچ ضمانت اجرایی ندارد چون مسئولان وزارت راه و شهرسازی هیچ ابزاری برای شناسایی کارمندان دولت در ترکیب سهامداران شرکت های حقوقی ندارند ، مگر اینکه سازمان برنامه و بودجه هر ماه اسامی کارمندان دولت که عضو نظام مهندسی هستند را اعلام کند یا سوابق بیمه تامین اجتماعی اعضای شرکت های حقوقی کنترل شود
اول باید تعداد دقیق مهندسان بیکار نظام مهندسی استان ها را اعلام کنند .
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
چرا مدیران حوزه علمیه کشور در مقابل بیکاری مهندسان و بی عدالتی شغلی در نظام مهندسی سکوت کردند ؟
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
در نظام مهندسی اراک پروانه پایه ۲ حدود ۳۵ میلیون و پروانه پایه ۳ حدود ۲۵ میلیون خرید و فروش میشود یعنی پروانه مهندسان به شرکت های مجری حقوقی و شرکت های آزمایشگاهی اجاره داده میشود بدون حضور فیزیکی در شرکت
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
چرا وزارت بهداشت برای جلوگیری از بیکار شدن پزشکان ، طرح ارجاع پزشک خانواده را اجرا میکند ولی وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از بیکار شدن مجریان نظام مهندسی ، طرح ارجاع کار نوبتی مجریان حقیقی و حقوقی را اجرا نمیکند ؟
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
امروز یک جلسه الکترونیکی بررسی مواد پیشنویس پیشنهادی جمعی از مهندسان فعال استان ها را داشتیم.
به اتفاق نظر مهندسان مخالف ادغام نظام مهندسی ساختمان و نظام فنی_اجرا بودند به ۲ علت مهم:
-آیا مهندسان نظام مهندسی ساختمان با داشتن همین صلاحیت می توانند وارد پروژه های نظام فنی_اجرا شوند یااین فقط یک مسیر یکطرفه است که شرکت های نظام فنی_اجرا وارد صنعت ساختمان شوند؟
-در بسیاری ازاستان ها، شرکت های نظام فنی_اجرا تعیین کننده مدیرکل راه و شهرسازی استان هستند و حتی تعیین مقامات ارشد وزارتخانه ها و سازمان برنامه و مدیریت موثرند(به سبب روابط گسترده با مجلس و دولت). اگر پای این شرکت ها به سازمان نظام مهندسی ساختمان باز شود دیگر مهار سازمان نظام مهندسی ساختمان و خدمات مهندسی ساختمان غیرممکن می شود.
هر زمان مجلس،دستگاه قضایی و دستگاه نظارتی توانستند فرزندانی مشابه مهندسان فعال استان ها برای ارتقا سلامت اداری بزایند آن وقت به سمت این ادغام خواهیم رفت و پذیرش مفاد ماده۴ پیشنهادی مرکز پژوهش مجلش خواهیم رفت.
از طرفی آقای خرم هم گفت بیمه مهندسان ۷ درصدی هست و مابقی آن از محل پرداخت مالکان به تامین اجتماعی .
شبیه کارگران ساختمانی که حق بیمه خیلی جزیی میدهند.
تا زمانیکه هر سال به تعداد ورودی افزوده شود و از آن طرف هیچ کس هم خروج نکند مگر فوت کرده باشد و از سوی دیگر تقاضا کاهش یابد در نتیجه نه خدمت به شکل حرفه ای خواهد بود نه ارائه دهنده آن عملکرد حرفه ای از خود نشان می دهد و نه مسائل مربوطه از جمله تعرفه به جایگاه اصلی خود می رسد و این موضوع کاملا طبیعی هست
دلیل را باید در بدنه فاسد و مافیایی ....پیدا کرد
به اتفاق نظر مهندسان مخالف ادغام نظام مهندسی ساختمان و نظام فنی_اجرا بودند به ۲ علت مهم:
-آیا مهندسان نظام مهندسی ساختمان با داشتن همین صلاحیت می توانند وارد پروژه های نظام فنی_اجرا شوند یااین فقط یک مسیر یکطرفه است که شرکت های نظام فنی_اجرا وارد صنعت ساختمان شوند؟
-در بسیاری ازاستان ها، شرکت های نظام فنی_اجرا تعیین کننده مدیرکل راه و شهرسازی استان هستند و حتی تعیین مقامات ارشد وزارتخانه ها و سازمان برنامه و مدیریت موثرند(به سبب روابط گسترده با مجلس و دولت). اگر پای این شرکت ها به سازمان نظام مهندسی ساختمان باز شود دیگر مهار سازمان نظام مهندسی ساختمان و خدمات مهندسی ساختمان غیرممکن می شود.
هر زمان مجلس،دستگاه قضایی و دستگاه نظارتی توانستند فرزندانی مشابه مهندسان فعال استان ها برای ارتقا سلامت اداری بزایند آن وقت به سمت این ادغام خواهیم رفت و پذیرش مفاد ماده۴ پیشنهادی مرکز پژوهش مجلش خواهیم رفت.