به شخصه اگر مزایای طرح بیشتر باشه میپسندم ولی حس میکنم از نظر بحث مطالعاتی .بودجه پروژه . و اجرای اون خیییلی ضعیفیم .درسته مشارکت هست ولی مطمئنا تو اجرای این طرح مثل 8سال جنگ تحمیلی تنهاتر از تنها باشیم
چیزی که آمریکا مخلفشه متونه به نفع ایران باشه با این کار نه اکوسیستم خراب میشه و نه خسارتی به بار میاد برای تردد حیوانات هم می تونن پلهای مخصوص طراحی کنند این کار به بی آبی کویر کمک میکنه و باعث افزایش زمین های کشت کشاورزی با تصفیه کردن و نمک زدایی اب میشه اونوقت هم مردم استان های مرکزی به گونه های جدید مثل ماهی ها کوسه ها و وال و نهنگ هم آشنا میشن و شروع به ماهی گیری می کنند خلاصه اصفهان شیراز و یزد و... میشن بندر و بندر های جدیدی درست میشه اوه اینقدر خواص و فواید داره که نگو حالا آمریکا از این رونق اقتصادی می ترسه می تونیم از کشور های اتحاد جماهیر شوروی هم بخاطر تردد کشتی پول بگیریم عجب گلستانی میشه ایران
دوستانی که میگن این طرح هزینه هاش خیلی بالاست و دریاچه ارومیه و اتوبان و .... رو هنوز نتونستید درست کنید
یه نگاه به جنوب ایران کنن متوجه میشن ما چطوری سکوی نفتی و گازی داریم. انتقال گاز و نفت رو ب نظرتون خودمون انجام میدیم؟ به نظرتون خط لوله هایی ک ایران به کشورای دیگه میکشه رو خودش انجام میده؟
مثل ساخت سکوهای نفتی یه قرار داد با یک یا چند شرکت بسته میشه که شما سکوی نفتی رو بساز . راه اندازی کن . 1 سال هر چقد نفت ازش در اومد مال تو . بعدشم شرکت هیچ حق مالکیتی نداره و وقتی سود از پیش تعیین شده رو شرکت بدست اورد دمشو میذاره رو کولشو میره.
طرح شمال ب جنوب هم ابر شرکتهای خارجی توش دخالت دارن . وگرنه ایران به تنهایی حتی نمیتونه نفت خودشو بکشه بالا چ برسه ابراهه شمال ب جنوب
این طرح هم توسط شرکت های خارجی مخصوصا شرکتای غربی باید انجام بشه . و بعد از پایان پروژه سود هنگوفتی به جیب همون شرکتا میره
حالا مشکل اصلی اینجاست ک همین شرکتا به دلیل تحریما نمیتونن با ایران سندی امضا کنن
حالا بماند ک حتی اگه تحریم ها برداشته بشه چون ریسک این ابرپروژه بالاست و ممکنه دوباره ایران تحریم بشه هیچ شرکتی همچین ریسکی رو نمیکنه
از نظر اعتبار طرح مطمئنا مشکلی نخواهیم داشت البته با جلب اعتماد شرکتها و یک مقدار روی خوش نشون دادن به کشورهای غربی...
ولی از نظر زمین شناسی و زیست محیطی و رشته کوه البرز و دشت لوت و ... به عهده یک کارشناس نمیشه گذاشت. چندین کارشناس باید جمع بشن و نظرات خودشون رو بدن ک البت کارشناسی ایرانی تنها صاحب نظر نیستند.
باسلام
نقشه رو که نگاه با کانال نگاه می کنیم ،متوجه می شویم که انگار این کانال ایران یکپارچه ما را دو پارچه می کند ،تمام راه های مواصلاتی در مسیر باید پل مرتفع زده شود .به نظر بنده کمترین از نظر اقتصادی شاید شاید شایدولی از نظر امنیتی هم داستان داره و کلا جالب بنظر نمیرسه
منم نظری ندارم چون دانششو ندارم اخبار و تحلیل ها رو دیدم و شنیدم
افرین به همه
یه نگاه به جنوب ایران کنن متوجه میشن ما چطوری سکوی نفتی و گازی داریم. انتقال گاز و نفت رو ب نظرتون خودمون انجام میدیم؟ به نظرتون خط لوله هایی ک ایران به کشورای دیگه میکشه رو خودش انجام میده؟
مثل ساخت سکوهای نفتی یه قرار داد با یک یا چند شرکت بسته میشه که شما سکوی نفتی رو بساز . راه اندازی کن . 1 سال هر چقد نفت ازش در اومد مال تو . بعدشم شرکت هیچ حق مالکیتی نداره و وقتی سود از پیش تعیین شده رو شرکت بدست اورد دمشو میذاره رو کولشو میره.
طرح شمال ب جنوب هم ابر شرکتهای خارجی توش دخالت دارن . وگرنه ایران به تنهایی حتی نمیتونه نفت خودشو بکشه بالا چ برسه ابراهه شمال ب جنوب
این طرح هم توسط شرکت های خارجی مخصوصا شرکتای غربی باید انجام بشه . و بعد از پایان پروژه سود هنگوفتی به جیب همون شرکتا میره
حالا مشکل اصلی اینجاست ک همین شرکتا به دلیل تحریما نمیتونن با ایران سندی امضا کنن
حالا بماند ک حتی اگه تحریم ها برداشته بشه چون ریسک این ابرپروژه بالاست و ممکنه دوباره ایران تحریم بشه هیچ شرکتی همچین ریسکی رو نمیکنه
از نظر اعتبار طرح مطمئنا مشکلی نخواهیم داشت البته با جلب اعتماد شرکتها و یک مقدار روی خوش نشون دادن به کشورهای غربی...
ولی از نظر زمین شناسی و زیست محیطی و رشته کوه البرز و دشت لوت و ... به عهده یک کارشناس نمیشه گذاشت. چندین کارشناس باید جمع بشن و نظرات خودشون رو بدن ک البت کارشناسی ایرانی تنها صاحب نظر نیستند.
نقشه رو که نگاه با کانال نگاه می کنیم ،متوجه می شویم که انگار این کانال ایران یکپارچه ما را دو پارچه می کند ،تمام راه های مواصلاتی در مسیر باید پل مرتفع زده شود .به نظر بنده کمترین از نظر اقتصادی شاید شاید شایدولی از نظر امنیتی هم داستان داره و کلا جالب بنظر نمیرسه