فکر معایب و مزاياش نباشید چون این طرح در توان و مدیریت کشور ما نیست. یه شور و هیجانی هست که چند ماه دیگه ميخابه.فعلا ورزشگاه نصف جهان و جاده های نیمه تمام کشور بتونیم تعمیر کنیم هنر کرديم
این پروژه چند تا ابهام دارد . اول اینکه ایا واقعا میتواند زیست بوم ایران را نجات دهد و کشور را از نابودی به وسیله خشکسالی رهایی بخشد ؟! دوم اینکه ارتفاعات ایران رو چکار میکنند ؟!
این ها حل بشه این کانال ایران را کاملا متحول خواهد کرد و ثروت ها هنگفتی به کشور سرازیر خواهد شد . کشاورزی و گردشگری و دریانوردی و پرورش ابزیان در گام اول رونق میگرد و در نهایت میتواند تاثیر مثبتی بر محیط گذاشته و فقر سیاه حاکم بر مناطق محروم جنوب شرق کشور را پاک کند .
به طبع اهمیت و قدرت ایران هم بسیار افزایش خواهد یافت .
همینطوری که مصر از کانال سوئز منفعت میبرد ما هم از این کانال منفعت ها خواهیم برد به شرط اینکه چند ها مسئله مهم در این زمینه حل بشه
باسلام
عزیزم می دانستی کانال سوئز 192 کیلومتر است،و در واقع با چالش های جغرافیایی ایران یک دهم این طرح می باشد،بلکه بیشتر
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خخخخخخخ. چقد خندیدم..اصلا تو خواب هم نمیشه فکر این پروژه بود چه بیداری..واین طرح مسخره و بی فکر رو کی مطرح کرده خدا میدونه...خیلی زرنگ هستن دریاچه ارومیه و زاینده و اصفهان رو نجات بدن....! و چیزی که غیر ممکنه هست رو روش بیخودی بحث نکنید لطفا...حوصله دارینااااا دادااا.o_O
هیچ کاری حتی صد برابر ازین سخت تر هم تو دنیا غیر ممکن نیست و نشد نداره اما متاسفانه تو ایران پروژه های خیلی خیلی کوچکتر از این هم به دلیل سود جویی بعضی ها که حق بقیه مردم کشور رو پایمال میکنند و اختلاس های کلانشون هیچی به بار نمیشینه اول باید یه فکری به حال این افرادی که ثروت مملکت رو چپاول کردن کرد، بعد به فکر پروژه های اینچنینی افتاد.
چرا نباید کانالی که اندازش 10 برابر کوچکتر از این هست رو به دریاچه ارومیه که دیگه تقریبا خشک شده نزنن.بعد از خشک شدن دریاچه ارومیه میدونیین چه بلایی سر مردم ارومیه و تبریز می یاد.
هرگز فکرنمیکردیم روزی تو فضا ادم مدتی زندگی کند الان میکند این کار تو اسمان نیست روی زمین است هیچ چیز محال نیست اراده انسان بیشتر از هرچیزی است که فکرش را کنید فقط کافیه که بخواهدو اراده واجراع کند اینقدر خودتونو کوچه علی چپ نزنید فقط بحث مالی ومحیط زیستش مهمه که با به کار گیری مخهای کار بلد این کار اجرایی هست یا نیست نفعش بیشتره یا ضررش هرگدام بهترباشه همان خوبه
موافقم ، باعث تجزیه کشور میشه و اشتباه محضه !!!!!!
روح الله
۲۳:۴۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
جواب گوزینه پنجم اقا اجازه درسته؟
مسعود
۱۱:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
واقعآ گیج شدم، ایا این تصور تجزیه و دوقسمت شدن و ...طنز بعضی ها میگن بخندیم یا واقع و جدی فکر میکنند؟
اول اینکه این کویرها زمانی خود دریا بودند و نمک انها هنوز موجوده..اما یک کانال که اقیانوس نیست، فکری برای نمکش هم میکنند!
ثانیآ اگر شما میون حیاط خونه یا باغ یک جوی آب بکنی خونتون تجزیه میشه؟؟
سوم ، مقداری آب شیرین به مراکز ایران برسه! کانال کشتیرانی پیشکش...فعلآ
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چرته محضه. آزاد راه تهران شمال رو دیدیم! مگه الکیه آخه؟ مگه دو قدم راهه؟ امکان نداره. داداشم دکتر زمین شناسه. از رو منطق علمی میگم امکان نداره.
این ها حل بشه این کانال ایران را کاملا متحول خواهد کرد و ثروت ها هنگفتی به کشور سرازیر خواهد شد . کشاورزی و گردشگری و دریانوردی و پرورش ابزیان در گام اول رونق میگرد و در نهایت میتواند تاثیر مثبتی بر محیط گذاشته و فقر سیاه حاکم بر مناطق محروم جنوب شرق کشور را پاک کند .
به طبع اهمیت و قدرت ایران هم بسیار افزایش خواهد یافت .
همینطوری که مصر از کانال سوئز منفعت میبرد ما هم از این کانال منفعت ها خواهیم برد به شرط اینکه چند ها مسئله مهم در این زمینه حل بشه
عزیزم می دانستی کانال سوئز 192 کیلومتر است،و در واقع با چالش های جغرافیایی ایران یک دهم این طرح می باشد،بلکه بیشتر
چه جالب !
یعنی همچین چیزی وجود خواهد داشت ؟
اول اینکه این کویرها زمانی خود دریا بودند و نمک انها هنوز موجوده..اما یک کانال که اقیانوس نیست، فکری برای نمکش هم میکنند!
ثانیآ اگر شما میون حیاط خونه یا باغ یک جوی آب بکنی خونتون تجزیه میشه؟؟
سوم ، مقداری آب شیرین به مراکز ایران برسه! کانال کشتیرانی پیشکش...فعلآ