بنده به عنوان یک کارشناس میگویم این کار باعث خسارتهای زیادی خواهد شد:
1.آب شور دریا باعث حاصلخیزی زمینهای مجاور و ساحلی خود نمیشود بلکه باعث کویری و شوره زاری بیشتر زمینهای مرکزی ایران خواهد شد.
2.آب دریای جنوب از نظر غلظت نمک با آب دریای شمال فرق دارد که این امر باعث از بین رفتن موجودات زنده دریای شمال وهمچنین راهیابی حیوانات سمی و خطرناک دریای جنوب به دریای شمال خواهد شد مثل سنگ ماهی و کوسه و عقرب ماهی و...
3.ایران را به دو قسمت اساسی و حساس تقسیم خواهد کرد (که جای بحث بسیار دارد).
4.باعث فلج شدن کشاورزی در شمال و آسیب پذیری مردم منطقه خواهد شد.
5.سود حاصل از این کار بسیار کمتر از هزینه کرد آن است.
ایرانیان ۲۵ قرن پیش دریای کاسپین و خلیج پارس را به یکدیگر پیوند زده بودند.
*******ایران رود، طرحی از زمان هخامنشیان****
بنا به گفته هرودوت: «بیشتر آسیا را داریوش بزرگ اکتشاف کرده بود. در آنجا رودخانهای است به نام سند که در آن نهنگ (تمساح) فراوان وجود دارد و تنها یک رودخانه در روی زمین (رود نیل) بیش از آن نهنگ دارد. داریوش که میخواست بداند سند از کجا سرچشمه میگیرد و در کجا به دریا میریزد، کشتیهایی را به سرپرستی اسکیلاکس دریانورد هخامنشی و مردان دیگری را که به راستگویی آنان اعتماد داشت، در پی این کار فرستاد. پس از این اکتشاف دریایی داریوش بزرگ، هندیان را تحت فرمان خود درآورد و آن دریا را در قلمرو ایران قرار داد. به این ترتیب معلوم شد که آسیا به جز بخشهایی که در طرف برآمدن خورشید است، از جهات دیگر به آفریقا (Libya) شباهت دارد». از این قرار، اسکیلاکس دریانورد هخامنشی، در زمان پادشاهی داریوش نخست (پادشاه ایران از ۵۲۱ تا ۴۸۵پم) معروفیت و شهرت یافتهاست. در سال ۳۴۸ تا ۳۶۰ پم، کتاب مسافرت دور دریایی اسکیلاکس (Periplus of Scylax) نوشته شده که در آن شرح گشتهای دریایی اسکیلاکس دریانورد، از جمله این مسافرت به تفضیل آورده شدهاست، اما، نکته بسیار جالب در این کتاب، ادامه مسافرت اسکیلاکس دریانورد است. او از خلیج پارس به راه میافتد، و دریای هند را طی میکند، به سوی سرچشمه رودخانه سند رفته، از آنجا سرچشمه رودخانه جیحون (Oxus) را مییابد، از رودخانه جیحون به سمت دریای کاسپین ره میسپارد. رودخانه جیحون تا سال ۱۵۵۰ میلادی (۹۲۹ خورشیدی) به دریای کاسپین میریخته و دو دریاچه وخش (آرال) و کاسپین به یکدیگر مربوط بودهاند. امروزه محل پیوند این دو دریاچه، گودالی به نام (آقچهبایا) با ژرفنای ۸۲- متر، پایینتر از سطح دریا قرار گرفتهاست. ارسطو در نوشتههای خود به این کتاب و این سفردریایی و این آبراهه اشاره نموده، خواندن آن را جزو وظایف شاگرد خود، اسکندر مقدونی، قرار داد. پولوبیوس (۱ پم) و استرابون (۱ پم) هم شرح این سفر دریایی و این آبراهه را در نوشتههای خود آوردهاند. مطالب این کتاب از جمله سفر دریایی از خلیج پارس به دریای کاسپین، توسط دانشمندان معاصر، افسانه آمیز تلقی شد، تا اینکه، در سال ۱۹۵۷ میلادی (۱۳۳۶ خورشیدی) دانشمندان شوروی سابق بقایای حفاری یک ترعه، مربوط به زمان هخامنشیان، در سرچشمههای ایندو رود را پیدا کردند. این کشف باعت توجه دوباره دانشمندان به داستان این کتاب بود. با توجه به حفر کانال سوئز میان دریای سرخ و رودخانه نیل در مصر، در زمان داریوش بزرگ، و حفر کانال آتوس در زمان خشایارشا، در یونان، میتوان انگاشت که اندیشمندان و فرزانگان ایرانی به ضرورت ایجاد یک راه آبی که دریاهای شمال و جنوب ایران را به یکدیگر پیوند بزند، پی برده بودند. ایرانیان ۲۵ قرن پیش دریای کاسپین و خلیج پارس را به یکدیگر پیوند زده بودند.
ببیند دوستان این طرح مزایا و معایب بسیار زیادی داره ولی خوبه به نکاتی اشاره کنم.
عرض این کانال تو این تصویر چندین کیلومتر نشون داده شده درحالی که اینقد نمیشه
دوما اگه این گذرگاه وصل بشه بسیاری از صنایع مادر مثل فولاد و مس از این اب استفاده میکنند و از طرفی این طرح مطمعن باشید که به سود کشورای شوروی سابق و حاشیه دریای خزره چون اگه نبود مطمعنا با ایران مخالفت میکردن.
قبل انقلاب هم این نقشه بوده.
از طرفی ارتفاع دریای خزر نسبت به اب ازاد بالاتره و بدون هیچ پمپی این کار انجام میشه
اگه این کار انجام بشه هزاران هزار کار واسه جوونایی مثل من و شما ایجاد میشه پس غصه محیط زیست و نخورید چون به کویر مرکزی ایران هم کمک میشه.
ایشالله که بشه...
از نظر نظامی و امنیتی بسیار خطرناکه و ایران رو کاملا ب دو دسته تقسیم میکنیم و راه رو برای روسیه ک همیشه جز خیانت کارا بوده باز میزاریم تا ب سادگی وارد مملکتمون بشه، از نظر جغرافیای ما تو چهاراه جهانیم و بجای اینکه ی پروؤه جدید تعیف کنیم ب فکر اصلاح و تکمیل پروژه ها در حال حاضرمون باشیم، نه اینکه رو ب جلو فرار کنیم، بجاش ی فکری واسه احیا دریاچه ارومیه و هامون و زیست محیط کشورمون کنیم، امریکا هم فهمیده هرکار ک خواستش باشه خلافشو ب ایران نشون میده ، ایران هم از لج با امریکا اون کارو میکنه و آمریکا ب خواستش میرسه در صورتی ک ب ظاهر یچیز دیگه بروز میده
به جای فکرکردن به روسیه امریکا انگلیس فرانسه همین کشورها بودن کشور مارو تجزیه وکوچک کردن چپاول کردن همه اینا دزد وچپاول کرن فکر وخیال خودمونو صرف پیشرفت کشور خودمون کنیم از فکرکردن به غیر ایرانی دست برداریم زنده باد ایران
با سلام و احترام به بزرگ مردان و زنان ایران زمین
مطمئناً انجام کارهای بزرگ به دست شیر مردان و زنان خستگی ناپذیر انجام می شه که توانستن در طول تاریخ نام ایران و ایرانی را مانند ستاره درخشان, در طول تاریخ روشن نگه دارند و از هر بزدل و ترسو و خودباخته ای نمی توان چنین انتظاری رو داشت.
طرح های بزرگ و نشدی که از بزرگ ایرانیان باستان تا کنون انجام گرفته, از کورش کبیر تا دوران بسیجیان دریا دلی که دنیای کبر و ظلم و خود پسندی را در طوفانی از نظرات انسانهای خودباخته به تسلیم و تحسین وا داشتند.
بله این چنین طرح ها نیز از این دسته اند, این نیز مردان کارزار می طلبد نه بزدلان قلادین به مدارک پر تمطراق بی فایده.
در رابطه با چنین طرحهایی همین بس که هر بار که مطرح می شود مستکبران عالم و ایادی آنها به تکاپو می افتند که آن را بی فایده و مضر طبیعت و انسانیت و حقوق بشر جلوه دهند.
نکته ای که مهم است این است که صد در صد چنین طرح هایی اگر با مدیریت صحیح و جهادی و اگر با مشارکت صحیح بین المللی اجام پذیرد از همه نظر چه اقتصادی, نظامی, امنیتی , محیط زیست و حتی ارتقاء توان فرهنگی و دینی جامعه می تواند مثمر ثمر باشد. انشا ا..
صد در
سلام من رشته تحصیلی م جغرافیاست همچین طرحی روی نقشه توپوگرافی( پستی بلندی)اصلا ممکن نیست تمام اکوسیستمها رو تحت تاثیر قرار میده بعید میدونم هیچ انسان عاقلی به این موضوعات فکر کنه
باوا این عکسی این بنده خدا زده باعث شده همه فکر کنن عرض کانال اینقد بزرگه
این عرضی ک تو نقشه هست چنتا شهرو زیر خودش گرفته خخ
شرقی غربی کجاست ی کانال ک اینقد بررگ نمیشه
دولت اگه میخاد به مردم خدمت کنه بیاد با دستگاه آب شیرین کن آب دریا رو پمپاژ کنه برا بلوچستان تا کشاورزی رونق بگیره یا از این طریق قناتا احیا کنه نه به روسها خدمت کنه پول مملکت خرج هزینه ورود بیگانه کنه همون بیگانه که چندسالهs300به شما نمیده .نگرانی آمریکا راست یا دروغ برای ما منطقیه
این پیام را برای رهبر ایران میفرستم:
این کار باعث بوجود آمدن ایران شرقی و ایران غربی خواهد شد و بهترین کمک به اسرائیل و وهابیت برای ایجاد خاورمیانه جدید خواهد شد
1.آب شور دریا باعث حاصلخیزی زمینهای مجاور و ساحلی خود نمیشود بلکه باعث کویری و شوره زاری بیشتر زمینهای مرکزی ایران خواهد شد.
2.آب دریای جنوب از نظر غلظت نمک با آب دریای شمال فرق دارد که این امر باعث از بین رفتن موجودات زنده دریای شمال وهمچنین راهیابی حیوانات سمی و خطرناک دریای جنوب به دریای شمال خواهد شد مثل سنگ ماهی و کوسه و عقرب ماهی و...
3.ایران را به دو قسمت اساسی و حساس تقسیم خواهد کرد (که جای بحث بسیار دارد).
4.باعث فلج شدن کشاورزی در شمال و آسیب پذیری مردم منطقه خواهد شد.
5.سود حاصل از این کار بسیار کمتر از هزینه کرد آن است.
*******ایران رود، طرحی از زمان هخامنشیان****
بنا به گفته هرودوت: «بیشتر آسیا را داریوش بزرگ اکتشاف کرده بود. در آنجا رودخانهای است به نام سند که در آن نهنگ (تمساح) فراوان وجود دارد و تنها یک رودخانه در روی زمین (رود نیل) بیش از آن نهنگ دارد. داریوش که میخواست بداند سند از کجا سرچشمه میگیرد و در کجا به دریا میریزد، کشتیهایی را به سرپرستی اسکیلاکس دریانورد هخامنشی و مردان دیگری را که به راستگویی آنان اعتماد داشت، در پی این کار فرستاد. پس از این اکتشاف دریایی داریوش بزرگ، هندیان را تحت فرمان خود درآورد و آن دریا را در قلمرو ایران قرار داد. به این ترتیب معلوم شد که آسیا به جز بخشهایی که در طرف برآمدن خورشید است، از جهات دیگر به آفریقا (Libya) شباهت دارد». از این قرار، اسکیلاکس دریانورد هخامنشی، در زمان پادشاهی داریوش نخست (پادشاه ایران از ۵۲۱ تا ۴۸۵پم) معروفیت و شهرت یافتهاست. در سال ۳۴۸ تا ۳۶۰ پم، کتاب مسافرت دور دریایی اسکیلاکس (Periplus of Scylax) نوشته شده که در آن شرح گشتهای دریایی اسکیلاکس دریانورد، از جمله این مسافرت به تفضیل آورده شدهاست، اما، نکته بسیار جالب در این کتاب، ادامه مسافرت اسکیلاکس دریانورد است. او از خلیج پارس به راه میافتد، و دریای هند را طی میکند، به سوی سرچشمه رودخانه سند رفته، از آنجا سرچشمه رودخانه جیحون (Oxus) را مییابد، از رودخانه جیحون به سمت دریای کاسپین ره میسپارد. رودخانه جیحون تا سال ۱۵۵۰ میلادی (۹۲۹ خورشیدی) به دریای کاسپین میریخته و دو دریاچه وخش (آرال) و کاسپین به یکدیگر مربوط بودهاند. امروزه محل پیوند این دو دریاچه، گودالی به نام (آقچهبایا) با ژرفنای ۸۲- متر، پایینتر از سطح دریا قرار گرفتهاست. ارسطو در نوشتههای خود به این کتاب و این سفردریایی و این آبراهه اشاره نموده، خواندن آن را جزو وظایف شاگرد خود، اسکندر مقدونی، قرار داد. پولوبیوس (۱ پم) و استرابون (۱ پم) هم شرح این سفر دریایی و این آبراهه را در نوشتههای خود آوردهاند. مطالب این کتاب از جمله سفر دریایی از خلیج پارس به دریای کاسپین، توسط دانشمندان معاصر، افسانه آمیز تلقی شد، تا اینکه، در سال ۱۹۵۷ میلادی (۱۳۳۶ خورشیدی) دانشمندان شوروی سابق بقایای حفاری یک ترعه، مربوط به زمان هخامنشیان، در سرچشمههای ایندو رود را پیدا کردند. این کشف باعت توجه دوباره دانشمندان به داستان این کتاب بود. با توجه به حفر کانال سوئز میان دریای سرخ و رودخانه نیل در مصر، در زمان داریوش بزرگ، و حفر کانال آتوس در زمان خشایارشا، در یونان، میتوان انگاشت که اندیشمندان و فرزانگان ایرانی به ضرورت ایجاد یک راه آبی که دریاهای شمال و جنوب ایران را به یکدیگر پیوند بزند، پی برده بودند. ایرانیان ۲۵ قرن پیش دریای کاسپین و خلیج پارس را به یکدیگر پیوند زده بودند.
عرض این کانال تو این تصویر چندین کیلومتر نشون داده شده درحالی که اینقد نمیشه
دوما اگه این گذرگاه وصل بشه بسیاری از صنایع مادر مثل فولاد و مس از این اب استفاده میکنند و از طرفی این طرح مطمعن باشید که به سود کشورای شوروی سابق و حاشیه دریای خزره چون اگه نبود مطمعنا با ایران مخالفت میکردن.
قبل انقلاب هم این نقشه بوده.
از طرفی ارتفاع دریای خزر نسبت به اب ازاد بالاتره و بدون هیچ پمپی این کار انجام میشه
اگه این کار انجام بشه هزاران هزار کار واسه جوونایی مثل من و شما ایجاد میشه پس غصه محیط زیست و نخورید چون به کویر مرکزی ایران هم کمک میشه.
ایشالله که بشه...
مطمئناً انجام کارهای بزرگ به دست شیر مردان و زنان خستگی ناپذیر انجام می شه که توانستن در طول تاریخ نام ایران و ایرانی را مانند ستاره درخشان, در طول تاریخ روشن نگه دارند و از هر بزدل و ترسو و خودباخته ای نمی توان چنین انتظاری رو داشت.
طرح های بزرگ و نشدی که از بزرگ ایرانیان باستان تا کنون انجام گرفته, از کورش کبیر تا دوران بسیجیان دریا دلی که دنیای کبر و ظلم و خود پسندی را در طوفانی از نظرات انسانهای خودباخته به تسلیم و تحسین وا داشتند.
بله این چنین طرح ها نیز از این دسته اند, این نیز مردان کارزار می طلبد نه بزدلان قلادین به مدارک پر تمطراق بی فایده.
در رابطه با چنین طرحهایی همین بس که هر بار که مطرح می شود مستکبران عالم و ایادی آنها به تکاپو می افتند که آن را بی فایده و مضر طبیعت و انسانیت و حقوق بشر جلوه دهند.
نکته ای که مهم است این است که صد در صد چنین طرح هایی اگر با مدیریت صحیح و جهادی و اگر با مشارکت صحیح بین المللی اجام پذیرد از همه نظر چه اقتصادی, نظامی, امنیتی , محیط زیست و حتی ارتقاء توان فرهنگی و دینی جامعه می تواند مثمر ثمر باشد. انشا ا..
صد در
این عرضی ک تو نقشه هست چنتا شهرو زیر خودش گرفته خخ
شرقی غربی کجاست ی کانال ک اینقد بررگ نمیشه
این کار باعث بوجود آمدن ایران شرقی و ایران غربی خواهد شد و بهترین کمک به اسرائیل و وهابیت برای ایجاد خاورمیانه جدید خواهد شد