چقدر خنده داره . من بچه آمل هستم و همه دوسنان حتما جغرافی خوندن. سطح آب مازندران بیست و هفت متر پابین تر از سطح آبهای آزاده یعنی تمام سواحل کشورهای دور دریاچه به زیر آب میره
اینجوریا نیست که تو فکر میکنی دوست عزیز کافیه یک ذره در مورد آبیاری مطالعه کنی
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
واقعا نظر خودت خیلی خنده دارتره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اولا كوير هاي ايران از سطح دريا پايين ترن پس با اجراي اين طرح كوير ها ميشن درياچه، ثانيااب خزر از اب خليج فارس شورتره پس با اجراي اين طرح اب خزر شيرين تر ميشه ن شورتر،ثالثاابراهه مال ايرانه و هر كشتي كه بخواد از ان رد بشه بايد پول بده الكي نيست كه به هر كشتي اجازه عبور بدن، رابعا اين طرح در زمان شاه از لحاظ علمي بررسي شده و هيچ مشكلي نداره (مثل نيروگاه بوشهر) و از لحاظ محيط زيست باعث بهبود اكولوژي مركزي ايران ميشه ، خامثا اين طرح اونقدري كه فكر ميكنيد گران نيست فقط كافيه مهندسي اجرا بشه ، اگر قرارگاه خانم الانبيا وارد كار بشه كه شده خيلي سريع ساخته ميشه و نهايتا اين طرح باعث بهبود امنيت كشور ميشه ن كاهش امنيت
1- در پروفیل طولی این طرح هیچ جا پایین تر از سطح دریا نیست.
2- قرار نیست آب خلیج فارس به دریای خزر ریخته بشه.
3- طرح های متفاوتی ارایه شده که یکی از اون ها کانال برای ترانزیت هست.
4- طرحی که صحبتش هست با طرح قبل از انقلاب خیلی فرق داره.
5- بحث های زیست محیطی این طرح راجع به بهبود یا تخریب نیست؛ راجع به تغییر است.
6- تمامی هزینه ها مالی نیست.
7- به جای اولا، ثانیا بهتره از یک، دو استفاده کنید.
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بله این طرح اولین بار بوسیله آقای مهندس فرزاد فرزام در مجله دانشمند سال 46 ارایه شده بود و تا انجایی که به خاطر دارم مسایل محیط ریستی هم بررسی شده بود.ضمنا مطابق طرح اولیه 3 کانال در نظر گرفته شده بود که در عکس فوق اگر قابل استناد باشد فقط یکی از آنها در حال اجراست.
قبل از هر كاري كارشناسان بر روي چنين پروزه بايد كاركنند بعد اقدام به چنين كار بزرگ دست بزنن.اين كار ممكنه به محيط زيست خطر داشته باشه و همچنين براي كشور خطر نظامي داشته باشه.....
اقا من بیسوادم و سوالی دارم قرار با رشته کوه البرز چی کار کنن؟ مسلما نمیتونن آب رو سربالا ببرن چون کشتی نمی تونه بره پس قراره گوه رو بکنن بعد اون محیط زیست بدبخت شمال قرار چه بلایی سرش بیاد بعد بیابونها چی میشه بعد قراره چیکار کنن که اب دریای خزر بخاطر ارتباط با دریای عمان شور نشه خدایی خیلی مرد هستید رودخانه های زاینده رود و کارون رو نجات بدید من نمیدونم اون عزیزی که میره وقت میزاره برا همچین پروژه ای نقشه برداری و طرح ریزی میکنه مغز نداره جاده تهران شمال 20 سال طول کشیده حالا می خوان کوه روبکنن کشتی رد شه اونم تا 2030
اب دریای خزر بخاطر ارتباط با دریای عمان شور نشه ، یوها ها ها ها مگه آبش شیرینه؟
lman
۰۴:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
مگه این کانال برای جابجایی آب است؟ یا قرار است که خزر را آب بدهند؟
این کانالی است که محل تردد کشتی ها از شمال و آسیای میانه به دریای عمان و اقیانوس هند است؟؟ مانند کانال سوئز ! آیا میدانید چه مزیتی برای اقتصاد ایران است...حالا که ایران چهار راه جهان است و بسیار مهم! آنوقت میشود هشت راه !!! البته از آب آنهم استفاده میشود...و کار آسانی نیست با تمام عوارض احتمالی و موارد جانبی...
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
از اینکه هنوز میبینیم جوانان و افرادی وجود دارند، که حتی کمترین توانایی های مردم این سرزمین را نمیشناسند متاسف میشویم...شاید اگر در همین اینترنت دستتون که صبح تا شب در سایتهای اجتماعی مشغول موضع گیری و سلام و علیک هستید! بجای آن یک کلیک بکن، برای قنات های ایران و طول آنها و تکنولوژی این قنات های نه که روی زمین و با پمپاژ و سیستم های مدرن! بلکه در اعماق زمین و با سیستم طبیعت! و کاریز های این کشور بزرگ، آنوقت از این تفکر خود شرمنده میشدید.
بهرحال این کانال که دو دریای آب شور را بهم متصل میکند و کنترل کامل آن در دست مهندسی ایران است برای آینده ایران گنج بزرگی است. اما چرا فکر میکنید که دریاچه ارومیه فراموش شده؟؟؟
و چرا فکر میکنید نباید برای انجام آن جهادی و مانند دفاع نظامی یا مسئله صلح آمیز هسته یی کشور لجاجت و عمل نکرد؟
و چرا به جوانان و مهندسان داخلی خود اعتماد نمیکنیم؟؟
مردی دریاچه رو پر کن که نمکش تو چشمت نره
این دولت بزرگترین دستاوردش برجام بوده که اونم ملت نتیجه رو مشاهده میکنن پس از رفع تحریم ها!!!
چه برسه به این حرف ها!
لعنت به برجام...
دیدین همه تو نو امریکا فریب داد...
مگه اقا نمیگفت به این شیطان اعتماد نکینین
حالا بگیرین...
روح الله
۲۳:۲۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
امریکا گرگه درمانش مرگه
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
کاشکی بشه این طرحو انجام بدن که انجام دادنش محاله،،،،،،چون سالهاست که مسئولین ما نتونستن رودخانه کارون و بهمنشیر و کرخه رو یه کیلومتر هم لایروبی کنن چه برسه که هزار کیلومتر کانال کشتیرانی ایجاد کنن،،،،،خنده داره
اینجانب هیچ اطلاعی در باره آغاز این پروژه عظیم ندارم
اما چنانچه بنا به اقدام باشد قطعا در سطحی نیست که افراد کم اطلاع بتوانند درباره آن اعلام نظر کنند.
امیدوارم چنانچه خیر و صلاح و منفعت ملت ایران اقتضا میکند که چنین پروژه عظیمی در آن ساخته شود ، همه مسئولان کشور با مطالعات همه جانبه و فراگیر و زمان بندی اصولی و منطقی برای هر فاز ، برنامه ای کامل را تدوین کنند.
پروژه های بزرگ ملی را نباید جناحی نگریست . زنده و جاوید باد ایران عزیز و ملت سرافراز آن
24 هزارتا پروژه نت تمام داریم یارانه مردم را هم نمی توانیم بدهیم پروژه ی خوبی است اما اقتصادی نیست ایران زمانی میتونه یه همچین پروژه ای را اجرا کنه که دومین اقتصاد بزرگ دنیا شده باشه
2- قرار نیست آب خلیج فارس به دریای خزر ریخته بشه.
3- طرح های متفاوتی ارایه شده که یکی از اون ها کانال برای ترانزیت هست.
4- طرحی که صحبتش هست با طرح قبل از انقلاب خیلی فرق داره.
5- بحث های زیست محیطی این طرح راجع به بهبود یا تخریب نیست؛ راجع به تغییر است.
6- تمامی هزینه ها مالی نیست.
7- به جای اولا، ثانیا بهتره از یک، دو استفاده کنید.
این کانالی است که محل تردد کشتی ها از شمال و آسیای میانه به دریای عمان و اقیانوس هند است؟؟ مانند کانال سوئز ! آیا میدانید چه مزیتی برای اقتصاد ایران است...حالا که ایران چهار راه جهان است و بسیار مهم! آنوقت میشود هشت راه !!! البته از آب آنهم استفاده میشود...و کار آسانی نیست با تمام عوارض احتمالی و موارد جانبی...
بهرحال این کانال که دو دریای آب شور را بهم متصل میکند و کنترل کامل آن در دست مهندسی ایران است برای آینده ایران گنج بزرگی است. اما چرا فکر میکنید که دریاچه ارومیه فراموش شده؟؟؟
و چرا فکر میکنید نباید برای انجام آن جهادی و مانند دفاع نظامی یا مسئله صلح آمیز هسته یی کشور لجاجت و عمل نکرد؟
و چرا به جوانان و مهندسان داخلی خود اعتماد نمیکنیم؟؟
و مشکل اینکه همون آدما رو دیگه نداریم.
این طرح نباید اجرا بشه
این دولت بزرگترین دستاوردش برجام بوده که اونم ملت نتیجه رو مشاهده میکنن پس از رفع تحریم ها!!!
چه برسه به این حرف ها!
دیدین همه تو نو امریکا فریب داد...
مگه اقا نمیگفت به این شیطان اعتماد نکینین
حالا بگیرین...
آمریکا اینو گفت اونو گفت اه.
اما چنانچه بنا به اقدام باشد قطعا در سطحی نیست که افراد کم اطلاع بتوانند درباره آن اعلام نظر کنند.
امیدوارم چنانچه خیر و صلاح و منفعت ملت ایران اقتضا میکند که چنین پروژه عظیمی در آن ساخته شود ، همه مسئولان کشور با مطالعات همه جانبه و فراگیر و زمان بندی اصولی و منطقی برای هر فاز ، برنامه ای کامل را تدوین کنند.
پروژه های بزرگ ملی را نباید جناحی نگریست . زنده و جاوید باد ایران عزیز و ملت سرافراز آن