به نظر من این کار شدنی است ولی بسیار پرهزینه و مهمتر از آن بسیار خطرناک.
چون هم اختلاف ارتفاع زیاد است هم در صورت بالا آمدن آبهای جهان در صورت ذوب یخهای دو قطب کنترل آب این آبراه بیش از دو هزار کیلومتری بسیار مهم است و شاید موارد دیگر با اینحال سوای این موارد ایران قدرتمند تر از همیشه خواهد شد.
به نظر بنده این طرح برنمه ای از پیش تایین شده برای دو قسمت کردن ایران عزیز است و استارت فکری شوم که باعث تکه کردن است
حال ما دل خوش میکنیم که شاه راه ارتباطی و محل وصل شمال به جنوب است این یک فکر پلید از سوی استعمارگران میباشد
به جای اینکه دو نقطه آبی را به هم متصل کنیم سرمایه گذاری در بخش ریلی با لاینهای زیاد اقدام نماییم
تبعات این اتصال آبی دودش به چشم ملت بزرگوار ایران میرود
بیایید ایران را تیکه تیکه نکنیم
دوست عزیز این دیدگاه شما بسیار غیر منطقیست اگه قرار بود کشوری با یک رود تقسیم بشود با همون تهدیدای امریکا نابود میشد نه فقط تجزیه!
از پر چم ای پی شما هم معلومه چقدر نگران ایران عزیز هستین!!!!!
بیایید این نظرهای ساده لوحانه را کنار بگذاریم!!
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
بدن به قرارگاه خاتم الانبیا سپاه که با روحیه انقلابی این را انجام بده.
جناب کانال سوئز 2000 متر طول و 1000 متر اختلاف تراز ارتفاعی داره؟
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به نظر من هر کی میگه میشه بیاد بره سلسله جبال البرز رو دو نیم کنه. حجم خاک برداری پروژه به حدی هست که نمیشه تصورش رو کرد. شما بیا برو پروژ اتوبان تهران شمال رو ببین با چه سختی کار جلو میره مگه به این راحتیه. پروژه ی بسیار غیر اقتصادی و نا معقولی و غیر منطقی است. به جای این کار شما بیا یه ابر راه آهن شمال به جنوب با استانداردهای بین المللی بساز بسیار بهتر است از به هم زدن اکوسیستم طبیعی منطقه..... و....
از دست نفت و چالشهاي آن خلاص نشده ايم ميخواهيم يك چالش جديد براي خودمان ايجاد كنيم اولا" ايران دو قسمت ميشود امكان تجزيه وجود دارد دوم كشورهاي غربي مخصوصا" براي متلاشي كردن ايران دخالت و نقشه ميكشند نقشه كوتاه تر اينكه آنرا به خوزستان واز آنجا ببه خليج فارس وصل كنيد راه كوتاهتر ميشود و هزينه كمتري هم دارد بعد انشعاب براي كوير بكشيد با عرض كمتر
هزینه کمتر!!!؟؟
مثل این که از وسط زاگرس باید عبور کنه ها!!!
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
هرچی هست به احتمال زیاد آ خرش تمام زیست بوم منطقه رو بهم میریزه.. البته اگه تقسیمش بکنن و تحویل استانها بدنش شاید زودتر تموم بشه اما بازم غیر ممکن بنظر میرسه.درضمن وقتی دریای خزر سیزده متر پایینتر از آبهای بین المللیه دیگه شوریش مهم نیست چون ابی از خزر خارج نمیشه..از شدنی که میشه اما توی ایران و این همه درد بعید میدونم
این طرح برای روسیه خیلی مهمه حتی در وصیت نامه پطرکبیر اومده که یه کانال ار خزر تا دریای عمان احداث کنید جدا از بحث کارشناسی محیط زیست که اشکالات زیادی به این طرح میگیرند اما راحت میشه با روسها معاملات مثبتی انجام داد در بخشهای مختلف از جمله بخش نظامی وتولید جنگنده های نسل 5 و سامانه های پیشرفته اس500
نه ما بايد s500 و حتي پيشرفته تر از آن و حتي نسل جديد جنگنده را خودمان بسازيم نه از روسا بخريم ولي اين طرح هرچند هزينه زيادي دارد ولي منافع زياد دارد كه كويرها ايران را نيز آباد خوهد كرد و براي اتصال دو قسمت چون كانال است و حتما عرض خيلي زيادي نخواهد داشت مي توانيم در چند استان پل هاي عريضي جهت عبور حيات وحش و ارتباط دو قسمت از نظر زيست بوم ايجاد كنيم
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
ما اول بیاییم موضوع دریاچه ارومیه حل کنیم بعدش بیاییم سراغ این طرح
دریاچه ارومیه که بسیار آسانتر از اینه کسی نمیتونه کاری براش انجام بده
افرادی که می گویند غیر ممکن است با تفکر و علم محدود خودشان به این موضوع نگاه می کنند.
چون هم اختلاف ارتفاع زیاد است هم در صورت بالا آمدن آبهای جهان در صورت ذوب یخهای دو قطب کنترل آب این آبراه بیش از دو هزار کیلومتری بسیار مهم است و شاید موارد دیگر با اینحال سوای این موارد ایران قدرتمند تر از همیشه خواهد شد.
تا العان این پرژه به اتمام رسیده بود.
والا ..!
حال ما دل خوش میکنیم که شاه راه ارتباطی و محل وصل شمال به جنوب است این یک فکر پلید از سوی استعمارگران میباشد
به جای اینکه دو نقطه آبی را به هم متصل کنیم سرمایه گذاری در بخش ریلی با لاینهای زیاد اقدام نماییم
تبعات این اتصال آبی دودش به چشم ملت بزرگوار ایران میرود
بیایید ایران را تیکه تیکه نکنیم
از پر چم ای پی شما هم معلومه چقدر نگران ایران عزیز هستین!!!!!
بیایید این نظرهای ساده لوحانه را کنار بگذاریم!!
مثل این که از وسط زاگرس باید عبور کنه ها!!!
دریاچه ارومیه که بسیار آسانتر از اینه کسی نمیتونه کاری براش انجام بده