نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
آنهایی که شمالی هستند می دانند که جادههایی از طریق رحیم آباد رودسر و ییلاقات شهر املش وجود دارد که در زمان گذشته مردم به قزوین می رفتند . چطور مسئولین به دلیل حفظ محیط زیست و جنگلهای گیلان و مازندران این جاده را احیا نمی کنند چون ممکن است آنجا هم مثل آستارا خانه بسازند بعد صحبت از شکافتن البرز می کنند . که باعث تغییر اکوسیستم منطقه می شود و آبهای شور را که حاوی نمک است در کل کشور تقسیم می کنند و بعد کشور را به دو قسمت تقسیم میکنند چون استعمارگری چون پترکبیر چنین نظری داشته ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
این پروژه درسته اولش برای ما هیلی خرج بر میداره ولی با توجه به مسائلی که گفته شد میشه قطب اقتصادی کشتی های تفریحی هم که بخوان از اونجا رد بشن باز هم برامون از نظر اقتصادی سود اور و خوبه اصلا یکی از جاذبه های گردشگری خوبی میشه تو کویر به اون بزرگی از وسط یه کانال بسیار بزرگی رد بشه که دور تا دورشم سرسبز میشه برای خیلیا هم فرصت شغلی ایجاد میشه . ابن از نظر اقتصادی بود از نظر نظامی هم باز برامون عالی میشه کافیه تنگه ی هرمز و این کانالو چند دقیقه ایران ببنده وقتی جنگ شد قیمت نفت و موارد دیگه به شدت میره بالا و همچنین شرکت های کشتی سازی بیشتری هم میشه ساخت و ... . از نظری زیست محیطی هم تا جایی که ما میدونیم بودن رود و آب تو یه منطقه باعث رونق و زندگی در اونجا میشه مطمئنا فضای سقز بیشتری ایجاد میشه مطمئنا جلوی بزرگ شدن کویر رو میگیره مطمئنا مسائل بسیار خوبی در بر خواهد داشت خوبیاش صد می ارزه به بدی هاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
من با سابقه پیمانکاری که دارم آماده ام این پروژه رو سال 1415 با 50 متر عمق و 300 متر عرض تحویل بدم. البته حق بهره برداری از بنادر تا 100سال باخودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
متاسفم که بگویم اجرای این پروژه کار بی اندازه غلطیه هست - توسعه دو یا چند مسیر راه آهن ترانزیت رفت و برگشت که با ظرفیت بالا میتواند برنامه ریزی و ساخته شود، قطعا" موثر و مزایای بیشتری خواهد داشت. با اجرای این پروژه کل آب دریای خزر در بین مسیر سالها جذب زمین خواهد شد، اکوسیستم خزر ازبین میرود و دیگر جریان آبی نخواهد بود که چیزی هم به جنوب یا خلیج فارس برسد... ضمنا" اقتصاد کشورهای حوزه خزر نیز نابود میشود....
Germany
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
درزمان گذشته وحفر کانال سوئزپارسیان خود ازاین منطقه دور بودندواگرقراربود سرزمین پارس رابه دونیم کنندشایدآنهازودترازمابه فکرمی افتادند علاوه برضررهای زیست محیطی که دارد بارزترین خطری که دارد این است که مادست ازخودشیفتگی برداریم ودرواقعیت زندگی کنیم ماتاالان بخاطر تحریمهاچقدربه دشمن باج دادیم نگوباج ندادیم که حالم بهم می خوره وقتی نتوانتی حقت رااثبات کنی وبگیری یعنی باج دادن یاهمین مسله موشکی یعنی کدام کشورموشک نداره یا مسله داعش کیه که ندونه داعش دست پروده کشورهای عربی وغربیهااست ولی کسی تا حالا توانسته این موضوع رااثبات کنه یامسله خرید اس 300که الان دیگه نسبت به اس 500بقول امام (ره)سلاح پوسیده مصوب میشه یا گرفتن هزاران حقوق پایمال شده ملت ایران درجنگ باعراق اینهارا گفتم تابه این نکته برسیم شاید شیطان بزرگ دلش خواست تا ناوگانی دردریای خزرداشته باشندوبرسر تقسیم ایران نیزبا روسها به توافق رسیدند انوقت ماچطوری جلوی اینها رابگیریم موقعیت ایران طوری که همیشه مورد طمع دیگران بوده من هم بعنوان یک ایرانی حق دارم که نگران کشورم دوستانم وخانواده ام باشم اگرچه بیسواد ودکترومهندس نباشم این کاری که الان حرفش هست اگردرحد رودخانه ای ازدوطرف برای نجات دادن مناطق خشک ایران باشد خطری که نداردهیچ منافع هم دارد .
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۴۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
منظورت اینه که میان دو نفری از وسط مارو به توپ میبندن؟؟نگو منظورت اینه که خندم میگیره.
چرا فکر نمیکنین و حرف میزنین؟اخه اون ناو های امریکایی چه غلطی تونستن بکنن که بعد همچین پروژه ای بخوان انجام بدن.
در واقع این پروژه مثل یک مشکله ک واسه هر مشکلی یه راه حلی وجود داره.من خودم به شخصه برا این طرح خوشبین هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اجرای این طرح فقط با 10ملیارد دلار غیرممکن است.کشور مالزی بخاطر تونل ابی بین شهری که کلا 30کیلومتر بود 500ملیون دلار خرج کرد واگه ما طول شمال تا جنوب را 1000کیلومتر فرض کنیم بیش از 16ملیارد دلار هزینه خواهد داشت .ومهم تر اینکه همه ی مسیر هموار نیست و بر هزینه ها افزوده میشود.این پروزه خرجش از دخل ان بسیار بیش تر میباشد.وبهتر است این پول در بخش دیگری مانند صنعت وکشاورزی استفاده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
کار بزرگی است و انسانهای بزرگ باید ان را صورت دهند .مشکلات خواهد داشت بی تردید. سودمند خواهد بود بی تردید. هزینه اش زیاد خواهد بود بی تردید.از این هزینه ها بیشتر در این مملکت به سهولت لفت و لیس و اختلاس می شود بی تردید .اما این کاری ماندگار و مفید است با مخاطرات زیست محیطی و ژئوپلیتیک بی تردید . انسانهای خردمند و جسور از مخاطرات و دشواریها نمی هراسند و با تعقل و شهامت به پیش می روند بی تردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام.
قبل از هر کاری متخصصین امکان اجرای کار رو بررسی میکنند. اگر ممکن بود که بسیار عالی میشه و منفعت خیلی زیادی مثل ( ایجاد هزاران بلکه میلیونها شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم) بهترین منفعت آن است سوای بیابان زدایی کم کردن تراکم جمعیت از سمت غرب و شمال غرب و جنوب غرب به سمت مناطق دیگر ، وابسته کردن بیشتر کشورها به خودمان که این پیامد های مثبت بسیاری در تحولات بین المللی دارد و ....... ان شاءالله که میشود و ثابت شده که ما میتوانییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
با سلام خدمت همه دوستان
از انجایی که این پروژه ابر پروژه لقب دادن بهش
فقط از یک بعد باید بهش نگاه کرد
با توجه به موقعیت خاص کشور ما پروژه ایران رود مثل شاهرگ حیاطی آینده کشور ما خواهد بود و تغییر شرایط آب هوایی کشور که داره به سمت کویری شدن میره .
از انجایی که با قرا گرفتن کشور در تنگنای آمریکا ،سهیونستی و جدیدا عربستان و تلاش برای از بین بردن بارشها در ایران با سوزاندن ابرهای بارانزا که از جنوب غرب و جنوب وارد کشور میشود با محلول جیوه وا صطلاحا ساختن دیوار جیوه باعث شده که کشور با بحران کم آبی روبه رو بشود.باید بگم امروزه آب قدرت هر کشوری هست
از این لحاظ پروژه ایران رود میتونه آینده کشور رو تضمین کنه
دلایل مختلفی هم هست.
میگن 29 متر سطح دو دریا با هم اختلاف داره این مشکل لاینحلی نیست
یا میگن هزینه 10 ملیار دلار زیاده.در جواب این هزینه باید بگم از مزیت های بی شمار این پرژه داره اینه که صنعت کشاورز.دامپرور.کشیتی رانی. بهبور شرایط آب و هوایی.دیافت عوارض از کشور ها .نصف شدن مسیر کشیتی ها.پروزهای گردش گردی در اطراف رود..حل بحران کم آبی و.... میتونم نام ببرم که این چند مورد از هزاران مزیت این پروژه هست،
باید مرایا و معایب رو کنار هم قرار بدیم که متوجه میشم که مزیتها خیلی بشتر و غیر قابل مقایسه هست.
البته افرادی هم هستن که نا امید هستن اینا همونایی هستن که شهر موشکی رو غیر ممکن میدنستن
پیروزهای هروز کشور از زمان جنگ تا حالا رو غیر ممکن میدونستن
شما مطمن باشید و به طور 100 درصد هرجا آمریکا یا اسراییل با پروژه ای تو ایران مخالفت کردن اون پروژه برای ایران پروژه حیاطی پروزه ای لازم و پروژه ای هست که باعث پیشرفت کشور میشه
پس هرجا این دو کشور مخالفت کردن شما برعکش رو انجام بدید.
این پروژه استراتژیک و حیاطی کشور هست که انشاءالله کلید بخوره و انجام بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
این کار می شود اما به صبر
آن زمان که من و تو در این دنیا نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
آقای پروفسور کهدوانی نیم نگاهی به کشورهای حاشیه خلیج بیندازد وعلم خود را بروز نماید چطور بیابان را آباد و از در آمد توریسم ایام رابکام نمودند ایشان در مورد باروری ابرها هم نظر ی متفاوت با کارشناسان امروزی بیان نمود یاد آوری میشود اگر علم درثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
من نظرم فني از خودم ندارم ولي پاي صحبت يكي از اساتيد بودم كه مي گفتند كل آب اين كانال در مسير كوير ايران تبخير مي شود و عملا آبي از اين كانال رد نمي شود در ثاني آب اقيانوس هند بعلت اختلاف زياد ارتفاع به سمت خزر سرازير مي گردد.
در ثاني ارزيابي هاي درستي از عملكرد شركت هاي ايراني كه تعدادي از كاربران ذكر كرد اند، تا كنون نشده است. گزارش هاي عير رسمي داريم كه اين پروژه ها با هزينه هاي چند برابري و كيفيت غير قابل قبول انجام مي شود ولي كسي جرات ارزيابي و اظهار نظر ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
همینطوری ماهی شمال رو به اسم ماهی جنوب بهمون میدن ما متوجه نمی شیم. اگه این دو دریا به هم وصل بشه چی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
خانمها و آقایان خواهشن احساسی برخورد نکنین کشور های دیگه نمیتونن کاری که خودکون با جونودل انجام میدیم برامون انجام بدن . پروژه شوخی بردار نیست . اجازه بدین دانشمندان و اهل فن در این مورد سخن بگن .
Netherlands
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
فعلا یه کانال در نقاط کم ارتفاع از نزدیک چابهار به کویر لوت بکشید که 190متر از خلیج فارس عمیقتر ه وکویر به دریاچه تبدیل بشه، یخهای قطبی در حال ذوبه وارتفاع اب اقیانوسها یک تا دومتر زیاد خواهد شد وبرخی جزیره ها زیر اب میرن،که با این کار قسمتی از افزایش ارتفاع اب اقیانوسها خنثی میشه،وحمایت جهانی هم پیدا میکنه، سیستان وهرمزگان وکرمان هم از خشکی وبی آبی نجات پیدا کنن،اب اقیانوس هند کم نمکتره ،واب شیرن کنی اقتصادی در میاد،تراکم 18میلیون جمعیت در تهران هم میشه با انتقال جمعیت به شهرهای بندری حاشیه کویر لوت تبدیل شده به دریاچه،تعدیل بشه،وحداقل ده تا 15میلون شغل جدید ایجاد میشه