نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به قول پروفسور کردوانی اگر رشته کوه البرز شکافته شود تمام رطوبط شمال ایران طی چند سال ازبین می رود و شمال ایران مانند جنوب آن باوجود ساحلی بودن خشک خواهد شد . پروژه ای بسیار خطرناک برای محیط زیست.امیدوارم تامل بیشتری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
طرح خوبیه
پسرهایی هم که با دختران روس ازدواج کردن با کشتی به شهرشون بر میگردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به نظر باید تحقیقات دقیق و جامعی در زمینه انجام بشه. مطمئنا خیلی از هم وطنان از چنین پروژه هایی استقبال می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
می خواد این طرح عملی باشه یا نباشه من که صد در صد مخالفم شما هم که همتون شدید متخصص هزینه این طرح سرسام اوره ماشالا تو کشور اختلاس هم که نمیشه هنوز بعد ۱۲ سال مترو شیراز کامل نشده ....شما ها که خیلی به روسیه جونتون علاقه دارید ژه یر برید تاریخ معاصر رو مطالعه کنید بعد بیاید نظر بدید
Germany
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
ای کاش یک روز این پروژه عملی بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
رودخونه عملى هست با فن آورى و كنترل همه مشكلات جانبيش و به نفع محيط زيست، يه چرخ و فلك بزگتر از London Eye هم كنار رود تو يزد ميزنيم چه منظرهايى از بالاش ديده بشه. در توريسم ميشيم رغيب ايتاليا و اسپانيا. انرژى مثبت بدين لطفا به جاى نه الكى گفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
انجام
روژه=حماقت محض
همتون در جریان هستین و حتی در قرآن نیز به این موضوع اشاره شده که کوهها برای تعائل زمین آفریده شده اند و برداشتن این کوهها صد در صد موجب زلزله میشه
به این موضوع هم اشاره کنم و همه میتونن تحقیق کنن که شهرهای بزرگ چین با ساختن ابر برج ها تعادل زمین منطقه خودشون را بهم زدن که موجب افزایش زلزله تو اون منطقه شده
پس انجام این پروژه یعنی حماقت نحض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اگر این کانال راه بیفته ایران عواید خوبی از کشتیرانی در ان بدست میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
ما ميتونيم. اين طرح درست انجام بشه باعث سرسبزى و آبادانيه. اينهمه اين سالها بيابنزايى كرديم، تو تهران غبار نداشتيم كه اونم رسمى شد تو گذارش هواشناسيم ميگن ادامه بديم ميشيم خود عربستان. حالا كه ميخواد يه طرح با اينهمه سود و حل كردن قسمت بزرگى از مشكل خشكسالى انجام بشه هنوز مطالعت امكانسنجى و علمى اين كار انجام نشده، انواع و اقسام تئوريها در حد ژول ورن مطرح ميشه كه اين نميشه. اونور دارن فكر ميكنن برن مريخ زندگى كنن هيچكس از الان نميگه نميشه، تازه همه اميدوارم هستن. مطرح كردن ما نموتونيم يا نشون دهنده تنبليمونه يا عدم اعتماد به نفس. اينجورى پيش بريم تو آينده دنيا جايى نداريم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
کار نشد نداره اول اب دریای عمان را بیارنن تا کویر بعد اگه مشکلی نداشت از البرز ردش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
دوستان خسته نباشید
پایان جلسه رو اعلام میکنم
مرسی از هم فکری همتون
به امید ایرانی آباد و سر بلند
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
قابل توجه همون شخصی که نظر داده باید همه کشورهای حاشیه خزر راضی باشند به خاطر تخلیه اب خزر به داخل کانال بایدبه اطلاع ایشون برسونم لازم نیست ابگیری اولیه حتما از خزر باشه میشه از خلیج فارس ابگیری اولیه رو انجام داد سپس تکمیل ارتفع با خزر باشه اقای کلهر هم همش منفی بافی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
نکته اول از نظر علمی میشود اما قرار نیست به شکل هم تراز به هم وصل بشوند به مانند کانال سویز بلکه میشود از بند های تراز استفاده کرد مانند کانال پاناما
2قرار نیست اب شیرین شود و حتی اب دریای خزر با خلیج فارس مخلوط شود
3حتما نباید از غرب ایران و انجایی که در نقشه دیده شد از دره سفید رود رد شود
4اگر ایجاد شود برای کشورهایی به مانند اسکاندیناوی دانمارک المان وشمال فرانسه نیز مفید است چرا که با این کار با اتصال کانال های موجود در واگا عملا ما به شمال اروپا وصل میشویم
5 ار دیگر مانفع مستقیم وغیر مستقیم ام می شود استفاده کرد به مانند ایجاد نیروگاها یی اتمی در داخل خاک ایران و در امان نگه داشتن انها و استفاده صنعتی از اب موجود ایجاد دریاچه هایی به جهت تغییر ابو هوا و ایجاد رطو بت
و حال این ها را گفتم بشویدمابقی را
ازبسیاری جهات نشدنی است
1 سرمایه گذاری بسیار بالا و ایجاد تورم به خاطرتزریق پول به پروژه ای که سالها طول میکشد تا اجرای ان پایان یابد
2 تناقضات محیط زیستی
3 عدم اراده همان کریدور شمال جنوب به خاطر کارشکنی اذربایجانی ها به صورت ریلی ایجاد نشده با اتصال فقط 50کیلومتر راه اهن
4 به خاطر کارشکنی های همسایه ها پروژه زیست محیطی مبارزه با موجودی به نام شانه دار که منابع خاویار را از بین برده عملی نشده حال انکه خود همین کشور ها باعث امدن این موجود به دریای خزر بوده اند
5 کانال ولگا محدودیت ظرفیت دارد و بکشتی یش از 5 هزار تن از ان عبور نمی کند اگر ما ایجاد کردیم از کجا معلوم روسیه ولگا محیط زیستی خود را تغییر دهد
6همین پروژه انتقال اب از خلیج فارس برای مصارف صنعتی با مشکلات سیاسی این طرف و ان طرف مواجه است
7 پروژ انتقال اب از خزر به شمال مرکز ایران به خاطر منافع برخی از مدیران وزارت نفت رفت رو هوا ...میگید چه ربطی داره چون قرار بود از زیر ساخت های انتقال نفت موجود استفاده بشه همان هایی که از زمان های قدیم نفت برای نکا تو اون می رفت و با گازی شدن نکا بلا استفاده مانده است
در مجموع یه طبی یه شب میاد میره اماا فکر میکنم برای زیر اب زنی پروژه انتقال اب صنعتی به مرکز ایران این بامبول را راس کردند
لطفا مواظب باشید دور نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اقایون باهوش!!!خزریکدریاچه ست!!اینوهم مثل دریاچه ارومیه ودهها دریاچه ورود وجنگل بزنید خشک وخراب کنید!!!!!اگربعضی کشورهاحامی این طرح هستن فکر اقتصاد خراب وجیب خودشونو میکنن!!!!؟ببینین دانشمندای ما مثل پرفسور کردوانی درایزمینه چه نظری دارند وکلا کارشناسی مهندسی چی میگه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به نظر بنده هرکس دست به چنین کاری بزند نام او.در کنار امیرکبیر خواهد بود