قطعا این طرح با تکنولوژی روز بشر قابل اجراست ، چالشهایی که مطرح میکنند، وجود دارد ولی با علم امروز قابل رفع هستند . وقتی برخی کشورها مثل چین آسانسورهای عظیم آبی احداث میکند، چالشهای مطرح شده در این طرح که لاینحل نیست . آنهاییکه با این طرح مخالفند ، مخصوصا کارشناسان خارجی ، فی الواقع اهداف سیاسی را مد نظر دارند . اینکه کشورهای دریای خزر نگران حجم آب خزر هستند ، فقط بهانه است چون اساسا خزر ۲۸ متر پایین تر از سطح آبهای آزاد است ، پس این آب خلیج فارس است که به خزر سرازیر خواهد شد . حتی این نگرانی هست که بدلیل پایین تر بودن خزر و با ورود آب خلیج فارس برخی سرزمینهای شمالی ایران زیر آب رود ، پس نگرانی کشورهای خزر بهانه ای بیش نیست . قطعا کشورهایی مثل ترکیه و آذربایجان با احداث این طرح بشدت مخالفند چون بشدت منافع ترانزیت و اقتصادی آنها کاهش خواهد یافت . این طرح قدرت منطقه ای ایران را از لحاظ اقتصادی و نظامی بشدت افزایش میدهد و توان چانه زنی ایران در مسائل مهم منطقه را بالا میبرد و کشورهایی مثل ترکیه را که داعیه امپراتوری عثمانی را دارد ، تنزل میدهد . اگر ایران بتواند مشکلات سیاسی خود با جهان را کاهش دهد و از مقبولیت نسبی برخوردار شود ، میتواند بدون توجه به اشکال تراشی کشورهای دیگر این مهم را به سرانجام رساند و ضمن شکوفایی بی نظیر اقتصادی رقبای جدی منطقه ای را کنار بزند . ولی این طرح ، دولتی میخواهد مرد عمل ....
امارات که یکی از خشکترین کشورهای جهان به شمار میرود، توانسته است با شیرینسازی آب دریا مشکل کمبود آب خود را حل کند. به عنوان نمونه ۹۸.۸% از آب مورد نیاز شهر دوبی که پرجمعیتترین شهر این کشور است با آب شیرینکنها تأمین میشود.
تورو خدا زودتری راش بندازین. ما تصمیم داریم سیزده بدر بریم کنار شهر بم باشیم...اگه کارگر خاستین من کلنگمو بیارم زودتری شروع کنیم..والا به خدا..نمیشه که دست رو دست گذاشت
تا این کانال با این طول بخواد احداث بشه سفینه فضایی هم اختراع شده. دیگه نیاز به کشتی نیست.