با کلیت این حرف که، البته برخی مکانیک های بی انصاف، نمیخوان ما برخی چیزها رو بدونیم موافقم ولی در مورد روشن شدن چراغ چک، این مشکل دلایل زیادی میتواند داشته باشد. که یکی از اونها درست بسته نشدن استپر گاز هست. و دلیل دیگه هم کثیف شدن استپر هتش... اینکه چی باعث روشن شدن میشه رو باید با نحوه کار کردن فهمید.
دوست عزیز اینا همه که گفتی اشتباه هستش.من خودم مکانیکم و روغن موتورم رو روی ۴۰۰۰ تا عوض میکنم.
اصلا شما فکر کن من اشتباه میگم یه سر به نمایندگی های کیا بزن و سوال بپرس روغنم رو چندتا عوض کنم.
سلام من مکانیک هستم و از این اطلاعات غلط واقعا متعجبم
اولا که چراغ چک به تنظیم موتور و دستگاه کامپیوتر مربوطه نه مکانیک
دوما روغن موتور های غیر استاندارد باعث شده عمر موتور کمتر و طبیعتا کار و بار مکانیک بیشتر بشه پس عاقلانه فکر کنید
و در ادامه باید بگم که جنس لنت اصلا فلز نیست که بخواد زنگ بزنه اگر منظور دیسک ترمز هست بهتره بگم دیسک حتی گرد و خاکم نمیگیره مگر اینکه ماشین اصلا حرکت نکنه به مدت طولانی
من مکانیک نیستم و شغلمم هیچ ربطی به مکانیکی نداره ولی تمام حرفات درسته.خودم روغن موتور رو روی چهار هزار عوض میکنم که عمر مفیدشم با برسی کردن همون چهار هزارتا.حالا روغنهای تمام سنتتیکه یکم بیشتر کار میکنن به شرطی که تقلبی نباشه. هرچی هم از این رنج بیشتر کار کنه بیشتر پدر موتور رو در میاره
وحید
۰۷:۳۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
جنس لنت ترمز از فلز نیست؟؟!جنسش چییست او سه تاد عزیز
افشین
۱۴:۳۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام
بنده تعویض روغنی دارم
هیچ روغن موتوریدبیستر از ۵۰۰۰ هزارتا کار نمیده و کاملا فکر اقتصادیه که سر ۵۰۰۰ هزارتا تعویض بشه به دلیل اینکه انقدر پولدار نبستیم بخاطر تعویض نکردن روغن موتور بیاریم پایین .
من پژو ۴۰۵ دارم و توی موتور همیشه روغن فلزی توتال می ریزم که برای پژو بهترین روغن هستش و این روغن هر 5000 تا باید عوض بشه ..امتحان کردم یه سری روغن ماشین رو گذاشتم 5200 تا کار کرد بعدش ماشین دیگه جون نداشت حرکت کنه و بعد از تعویض روغن دوباره مثل اول سرحال شد ...
16000کیلومتر برای تعویض روغن خیلی زیاده.در کل روغن موتور هر چی زودترعوض بشه عمر موتور بیشتره.
اصلا شما فکر کن من اشتباه میگم یه سر به نمایندگی های کیا بزن و سوال بپرس روغنم رو چندتا عوض کنم.
اولا که چراغ چک به تنظیم موتور و دستگاه کامپیوتر مربوطه نه مکانیک
دوما روغن موتور های غیر استاندارد باعث شده عمر موتور کمتر و طبیعتا کار و بار مکانیک بیشتر بشه پس عاقلانه فکر کنید
و در ادامه باید بگم که جنس لنت اصلا فلز نیست که بخواد زنگ بزنه اگر منظور دیسک ترمز هست بهتره بگم دیسک حتی گرد و خاکم نمیگیره مگر اینکه ماشین اصلا حرکت نکنه به مدت طولانی
بنده تعویض روغنی دارم
هیچ روغن موتوریدبیستر از ۵۰۰۰ هزارتا کار نمیده و کاملا فکر اقتصادیه که سر ۵۰۰۰ هزارتا تعویض بشه به دلیل اینکه انقدر پولدار نبستیم بخاطر تعویض نکردن روغن موتور بیاریم پایین .
حالت خوبه عزیزم ؟