1- روشن شدن چراغ چک موتور : این مورد مربوط به سیستم سوخت رسانی انژکتوری می باشد و شامل چند قطعه حیاطی است. مانند کوئل ، سنسور اکسیژن ، سنسور دور موتور ....
2- باتری خودروها به ندرت نیاز به تعویض دارند: تست باتری امری راحت است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد.
3- تعویض روغن موتور در هر ۵ هزار کیلومتر : عمر مفید روغن موتور به شاخصه های متعددی وابسته است . میزان دمای کاری موتور و شرایط کارکرد موتور و خود روغن موتور در این عدد تاثیر گذار هستند و کسی نمی تواند کیلومتر مشخصی را اعلام کند. در بهترین شرایط سعی کنید کمتر از میزان اعلام شده در بسته بندی روغن موتور اقدام به تعویض روغن موتور کنید.
4- صدای لنتهای ترمز به دلیل زنگ زدگی است :
این مورد تایید نمیشه و دلیل صدای لنت میتونه از کم بودن میزان لنت و رسیدن به فلز هشدار دهنده نصب شده در کنار لنت ترمز باشد. با این کار راننده از کم بودن میزان لنت با خبر شده و می تواند به تعویض لنت اقدام کند.
ممنون مطالب خوبی بود. اما کیفیت روغن ها با ۱۱۰۰۰ و ۱۶۰۰۰ کیلومتر خسارات سنگینی به خوورو وارد میکند کنترل سطح روعن مهم است اطلاعات نگهداری خودرو بیشتر از این حرفهاست توی این گرونی قطعات واین اطلاعات بسیار ناقص است
من پیکان دارم راست میگه اصلا لازم نیست عوض بشه
من حدودأ ۱سال پیش خریدم چون روغن کم میکرد هر۱۰روز یه لیوان روش میریزم از همون موقع به همون روال داره کار میکنه میتونم قسم بخورم بهتر هم شده
میفروشم مدلش ۷۹ بنزینی ،اسلامشهر هستم
ده ها دلیل برای چراغ چک هست. باتری هم وقتی آمپر سنج و دستگاه میذاره، معلوم میشه که خرابه یا نه. با این روغن های گازوئیلی و چسبی موجود در بازار هم باید هر 5000 تا عوض بشه وگرنه خرج موتور و سرسیلندر میذاره روی دستتون. تعویض لنت هم کار فنی و خطرناکیه. آدم کاربلد باید انجام بده. خلاصه کار فنی ماشین رو اگه بخوای خودت انجام بدی، باید بلد باشی وگرنه خرج بیشتر میذاره روی دستت
چراغ چک فقط ایرادهای برقی رو نشون میده در صورتی که دریچه گاز یه ایراد غیر برقی هستش حداقل میگفتید سنسور دریچه گاز متطقی بود که البته اونهم فقط با تعویض درست میشه عمر باطری هم ربطی به بست باطری نداره سولفاته شدن فقط باعث دیر استارت خوردن و ضعیف شدن نور چراغها میشه عمر باطری بخاطر استارت زیاد و یا روشن ماندن وسایل و جراغها در خالت خاموس بودن خودرو وتبخیر اب باطری هستش
خودرو ساز چرا روغن رو هر ۱۶۰۰۰ عوض کنن ملت میخاین چه بلایی سر مردم بیارین .
دوستان روغن رو هر ۴ یا ۵ هزار عوض کنین تا خودروتون همیشه سالم باشه و به سود خودرو سازان و مکانیک ها کار نکنین
2- باتری خودروها به ندرت نیاز به تعویض دارند: تست باتری امری راحت است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد.
3- تعویض روغن موتور در هر ۵ هزار کیلومتر : عمر مفید روغن موتور به شاخصه های متعددی وابسته است . میزان دمای کاری موتور و شرایط کارکرد موتور و خود روغن موتور در این عدد تاثیر گذار هستند و کسی نمی تواند کیلومتر مشخصی را اعلام کند. در بهترین شرایط سعی کنید کمتر از میزان اعلام شده در بسته بندی روغن موتور اقدام به تعویض روغن موتور کنید.
4- صدای لنتهای ترمز به دلیل زنگ زدگی است :
این مورد تایید نمیشه و دلیل صدای لنت میتونه از کم بودن میزان لنت و رسیدن به فلز هشدار دهنده نصب شده در کنار لنت ترمز باشد. با این کار راننده از کم بودن میزان لنت با خبر شده و می تواند به تعویض لنت اقدام کند.
موفق باشید.
من حدودأ ۱سال پیش خریدم چون روغن کم میکرد هر۱۰روز یه لیوان روش میریزم از همون موقع به همون روال داره کار میکنه میتونم قسم بخورم بهتر هم شده
میفروشم مدلش ۷۹ بنزینی ،اسلامشهر هستم
دوستان روغن رو هر ۴ یا ۵ هزار عوض کنین تا خودروتون همیشه سالم باشه و به سود خودرو سازان و مکانیک ها کار نکنین