من چندماهی کار کردم اصلا صرف نداره گاهی اونقدر کرایه پایینه که حاضر نیستم ماشین روشن کنم مطالبه حق از مشتری مساوی با کثرامتیاز و برخورد بد.توی یکسال رانندگی به اندازه ۸ سال به ماشینم زدند.مثلا در نرم افزار ۱۰ هزار میزنه وقتی قبول میکنی میشه ۹هزار وقتی حساب میکنی میشه ۷۵۰۰ تومان
هیچ حمایتی از سوی شرکت به رانندگان نمیشه خرج و مخارج ماشین خیلی بیشتر از کرایه هاست الان خیلی از رانندگان قمی برای کار میرن تهران کار میکنن و غروب برمیگردند
من در یکی از شهرهای خراسان رضوی با اسنپ فعالیت دارم نرخ کرایه ها بسیار پایین است و اسنپ هم با عوارض شهرداری از هیمن کرایه کم 16/5 در صد پورسانت بر می دارد
با این کرایه ها خرج خود ماشین هم در نمی آید تا برسد به خرج زندگی
سلام.چهارساله راننده اسنپ هستم. متاسفانه باید عرض کنم که کرایه ها خیلی نوسان داره و بعضا پائین هست. بیمه و امنیت شغلی هم که نیست. بعد از سه ماه تاخیر سهمیه سوخت واریز شده ومتاسفانه برای من واریز نکردن بعداز پیگیری متوجه شدم به بهانه تخطی از قوانین اسنپ برای بنده و خیلی از رانندگان سهمیه سوخت رو واریز نکردن. زنگزدم مرکز اسنپ بعداز بیست دقیقه صحبت کردم و خودشونم تخطی بنده از قوانین رو نتونستن پیدا کنند. خیلی مسخره اس سهمیه سوخت که حق یه راننده اس رو به بهانه پوچ واریز نمیکنند.
متاسفانه ما رانندگان توسط هردو شرکت اسنپ و تپسی داریم استسمار میشیم.
در کشورهای غربی یک و نیم الی سه درصد کمسیون به شرکت تاکسی اینترنتی تعلق میگیره در حالی که با عوارض شهرداری که به عهده راننده است و در ظاهر در قسمت مالی اپلیکیشن تاکسی اینترنتی نوشته میشه که توسط مسافر پرداخت میشه، ما رانندگان تا ۲۲ درصد کمیسیون پرداخت میکنیم.
از روز اول سهمیه بندی بنزین نیز تا باحال به من حتی یک لیتر بنزین ندادند و رسما میپیچونند.
به هردو موضوع هم که به شرکت شکایت میکنیم، خیلی راحت میگن کسی شمارو مجبور به اینکار نکرده. کار نکنید.
از اول مدل کسب و کار اسنپ، تپیسی و تمامی تاکسی های اینترنتی بر اساس کرایه نصف و دادن مسافر در مسیر برگشت بود. اما حالا نه تنها کرایه یه مسیر اندازه آژانس ها هست برخی موارد خیلی هم بیشتره.در واقع این یعنی کلاهبرداری مویرگی.
خوب میشه يه لطفی کنید وخودتون باماشین تشریف بیارید وچندروز کارکنید.
اگه خوبه که کلا همین شغل را انتخاب کنید وپول خوب دربیارید،.فقط يک ماه کار کنید، اگر گریه نکردید من به شما جایزه می دهم.
آخه کدوم مسافر برگشت. هم کرایه رو نصف می زنند وهم مسافر برگشت درکارنیست ،وقتی هم که گله می کنیم درجواب بهمون میگند خوب مامسافر که ننی تونیم بسازیم، نیست که نیست به ماربطی نداره
رضا
۱۱:۴۱ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
۱.کرایه ها کمه نمی صرفه ۲ بیمه نداره ۳ بنزین کم می ریزن
5 تومن میدی میخوای کل فامیل سوار ماشین کنی ؟ تاکسی گردشی هم بعد کرونا 3 تا سوار میکنه . ضمنا اگه تو راه حداثته تصادفی پیش بیاد بیمه هزینه نفر اضافه توی ماشین نمیده و یقه راننده میگیرن
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
این صیغه نیست، صیغه یاعقدداعم اختیاریه وشخص خودش انتخاب می کنه.
اين قانون را راننده نگذاشته بلکه پليس راهنمایی رانندگی این قانون رو وضع کرده، اونم بخاطر سلامتی مسافر وپروتکل هاي بهداشتی وفاصله گذاری.
اگه پليس ماشین رو بگیره وببینه بیشتر سوارکردی به ازای هرنفر ۲۰۰تا۳۰۰هزارتومن جریمه می کند.
اونوقت شما توقع داری دو زار کرايه بدیدوبعدکل خاندان رو بایک ماشین جابجا کنیدوتوی هرماشین ۱۰نفر سواریشید اونوقت راننده آدم خوبیه نه؟
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
فکرکنم باگرفتن کرایه اضافه، مسافران دیگه کرونانمی گیرند!!!البته بعضی از راننده هامستقل کارکنند10نفرهم سوارماشینشون می کنند!
حامد
۱۱:۳۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام
من دوسال راننده تاکسی اینترنتی بودم
یکی از مهمترین مشکلات این شغل اینه که در جامعه بعنوان شغل محسوب نمیشه مثلاً وقتی میخواستم از بانک وام بگیرم گفتم شغلم تاکسی اینترنتی هست گفت اینکه شغل محسوب نمیشه باید مدرک شغلی بیاری ولی دولت منو شاغل حساب میکنه و به دنبال ایجاد شغل برای من نیست
بالاخره من نفهمیدم این یه شغل یا شغل نیس
دوم اینکه هیچ ارگانی راننده و تخت حمایت قرار نمیده مثلاً شهرداریها 1/5 درصد عوارض میگیرن خب در قبالش
ه خدماتی به راننده میدن؟ یا خود شرکت های تاکسی اینترنتی با اینکه درآمدشون از راننده است هیچ خدماتی به راننده نمیدن و حتی در مقابل مسافر هم از رانندشون حمایت نمیکنن
سفر ی اعلام شد رفتم سرمبدا . مسافر تماس گرفت گفت چرا نمیایید گفتم سرمبدا هستم گفت من سر فلان خیابان 500متر جلوترم ،رفتم وپیداش کردم گفتم کجا میروید کفت قدس گفتم زده عبدالرزاق . فامیلش را چک کردم دیدم درسته. گفتم مقصد را اصلاح کنید گفت بلد نیستم بالاخره با پشتیبانی تماس گرفتم و تغییر مقصد داده شدمسافر یک نخ سیگار در اورد و شروع به کشیدن کرد ماسک را هم زیر چانه زده بود. مسافر گفت کارت به کارت کنم گفتم شرکت میگه نه . گفت توراه دم عابر بایست تا پول بگیرم گفتم کرایه ندهید . گفت نه باید کرایه بدهم گفتم توقف داره گفت بقیه راننده ها توقف نمگیرند بالاخره دوبل پارک کردم و 6یا7دقیقه صبر کردم تا مسافر پول گرفت وامد و در مسیر ادرس میداد تا در مقصد پیاده اش کردم نمی دانم تازه امتیاز چطور داد نمیدانم بعضی مسافران ، راننده شخصی گرفته اند کرایه اش شد15000 تومان . بعد از پیاده کردن مسافر اپلیکیشن را قطع کردم و مستقیم رفتم خانه
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
کرایه های تهرانو نمیدونم ولی خداشاهده مشهد ۵ ساله هیچگونه افزایش قیمتی نداشته به خدا ادم احساس میکنه برده شرکته..بدون بیمه با این کرایها کار کنی خیلی ظلمه..
باسلام من راننده اینترنتی ازتبریزدرموردکرایه درتبریزاکثراپایین هست ترافیک خیلی خیابونها خسته کننده است صرف نمیکنه وبیمه راننده خیلی مهمه لطفا فکری هم به مابکنید ودرموردسهمیه سوخت دقیق نیست برامن این ماه خیلی کم واریز کرده باتشکر
هیچ حمایتی از سوی شرکت به رانندگان نمیشه خرج و مخارج ماشین خیلی بیشتر از کرایه هاست الان خیلی از رانندگان قمی برای کار میرن تهران کار میکنن و غروب برمیگردند
راننده ای که میگی کرایه کمه، از میدان ونک تا میدان الف 28000 تومن کمه؟ چقدر باشه راضی میشی؟ 50000 تومن بشه راضی میشی درخواست سفر رو قبول کنی؟
با این کرایه ها خرج خود ماشین هم در نمی آید تا برسد به خرج زندگی
نظارت روی انتخاب راننده ها خیلی ضعیف هست و باید گزینش با دقت بیشتری انجام بشه
در کشورهای غربی یک و نیم الی سه درصد کمسیون به شرکت تاکسی اینترنتی تعلق میگیره در حالی که با عوارض شهرداری که به عهده راننده است و در ظاهر در قسمت مالی اپلیکیشن تاکسی اینترنتی نوشته میشه که توسط مسافر پرداخت میشه، ما رانندگان تا ۲۲ درصد کمیسیون پرداخت میکنیم.
از روز اول سهمیه بندی بنزین نیز تا باحال به من حتی یک لیتر بنزین ندادند و رسما میپیچونند.
به هردو موضوع هم که به شرکت شکایت میکنیم، خیلی راحت میگن کسی شمارو مجبور به اینکار نکرده. کار نکنید.
اگه خوبه که کلا همین شغل را انتخاب کنید وپول خوب دربیارید،.فقط يک ماه کار کنید، اگر گریه نکردید من به شما جایزه می دهم.
آخه کدوم مسافر برگشت. هم کرایه رو نصف می زنند وهم مسافر برگشت درکارنیست ،وقتی هم که گله می کنیم درجواب بهمون میگند خوب مامسافر که ننی تونیم بسازیم، نیست که نیست به ماربطی نداره
اين قانون را راننده نگذاشته بلکه پليس راهنمایی رانندگی این قانون رو وضع کرده، اونم بخاطر سلامتی مسافر وپروتکل هاي بهداشتی وفاصله گذاری.
اگه پليس ماشین رو بگیره وببینه بیشتر سوارکردی به ازای هرنفر ۲۰۰تا۳۰۰هزارتومن جریمه می کند.
اونوقت شما توقع داری دو زار کرايه بدیدوبعدکل خاندان رو بایک ماشین جابجا کنیدوتوی هرماشین ۱۰نفر سواریشید اونوقت راننده آدم خوبیه نه؟
من دوسال راننده تاکسی اینترنتی بودم
یکی از مهمترین مشکلات این شغل اینه که در جامعه بعنوان شغل محسوب نمیشه مثلاً وقتی میخواستم از بانک وام بگیرم گفتم شغلم تاکسی اینترنتی هست گفت اینکه شغل محسوب نمیشه باید مدرک شغلی بیاری ولی دولت منو شاغل حساب میکنه و به دنبال ایجاد شغل برای من نیست
بالاخره من نفهمیدم این یه شغل یا شغل نیس
دوم اینکه هیچ ارگانی راننده و تخت حمایت قرار نمیده مثلاً شهرداریها 1/5 درصد عوارض میگیرن خب در قبالش
ه خدماتی به راننده میدن؟ یا خود شرکت های تاکسی اینترنتی با اینکه درآمدشون از راننده است هیچ خدماتی به راننده نمیدن و حتی در مقابل مسافر هم از رانندشون حمایت نمیکنن