اولین و مهمترین مشکل نوسان و کم بودن کرایه س..راننده اسنپ باید چند کیلومتر راه رو توی کوچه و پس کوچه با کلی دست انداز بره دنبال مسافر ...مسافر هنوز آماده نشده..راننده باید ماشین روشن منتظر بشه که مسافر بیاد بعضا تا بهشون زنگ نزنی از خونه بیرون نمیان...بعد که میان باید کولر روشن باشه...ماشین تمیز باشه..موزیک روشن باشه و از هر مسیری اونا خواستن بری..بعدشم نود درصد پول همراهشون نیست و درخواست میکنن جلوی دستگاه خودپرداز توقف کنن که پول بگیرن اونم کلی معطلی داره...بعدشم که به مقصد میرسن اکثرا یا امتیاز نمیدن یا امتیاز منفی میدن..این وسط راننده نصف قیمت آژانس و کرایه خطی پول گرفته کلی بیشتر وقت و استهلاک و اینترنت مصرف کرده و اخرشم سودی نکرده...ضمن اینکه پورسانت شرکت الان نزدیک بیست درصد شده...از صبح تا شب یه ریز کار کنی دویست هزار تومن هم نمیشه چهار کیلو میوه بخری برای خونه نصفش رفته...بقیه ش خرج خورد خوراک بشه؟ خرج پوشاک بشه؟ خرج کرایه خونه بشه؟ خرج لوازم یدکی سر به فلک کشیده بشه؟ خرج دستمزد مکانیک بشه؟ خرج بنزین سه هزار تومنی بشه؟ خرج چی بشه؟ من سه ماهه میخوام دوتا کمک فنر بگیرم هنوز نتونستم پانصد هزار تومن پس انداز کنم ..یه مسیری رو میری همون لحظه برگشتش کرایه نصف میشه...صبح یه قیمته..ظهر یه قیمته بعدازظهر یه قیمته شب یه قیمت...روز تعطیل کرایه ها از همینی که هست نصف تر میشه...خب این چه قیمت گذاریه؟ از بقیه ی موارد میگذرم که مسافر مقصد اشتباه میزنه..وقتی میرسی به مبدا لغو میکنه جواب تلفن نمیده..توقف زیاد داره و پولش رو نمیده..نمره منفی الکی زیاد میده..رفتارش با راننده عین برده س..و بعضا توی ماشین اذیت میکنه...اما دغدغه ی اصلی نرخ کرایه س که چهار ساله تغییر نکرده اما تورم چندین و چند برابر شده...خواهشا منعکس کنید اگر میتونید...زندگی برامون غیرممکن شده
سلام ممنون که حداقل شما هرچند کم و کوتاه اما بازم یه فرصت گذاشتین که بتونیم از مشکلات بگیم گرچه بعیده توجهی بشه.... مشکلات رانندگان اینترنتی به قدری زیاد هست که واقعاً نمیشه اینجا گفت و از حوصله و وقته من و شما خارجه.... مختصر بگم کرایه به شدت پایین به نسبت پورسانت و قیمت لوازم یدکی... شرکتها کاری کردن که مسافر فکر میکنه وقتی درخواست خودرو میده یعنی اون تایم هم ماشین و هم راننده رو خریده که برمیگرده به شعور کم بعضی مسافرا و سو استفاده شرکت از اجبار راننده....گرونی بنزین یک طرف و خطرات و مضرات گازسوزکردن خودرو یه طرف....از سهمیه بنزین هم نگم بهتره که چجوری هم دو لا پهنا حساب میشه هم هروقت حال کردن واریز میکنن...و مهمتر از همه بیمه نبودن رانندهای که دایم داره کار میکنه و....زیاده مشکلات رانندهها اگه بخوام بگم یه کتاب میشه در مورد قوانین اینترنتیها که همش به ضرر راننده و سود مسافر و شرکته
سه ساله که اسنپ من رو حسابم رو مسدود کرده اگر کسی رو کشته بودم تا الان دنبال رضایت بودم تو این سه سال رضایت رو گرفته بودم ولی سه ساله که ب پشتیبانی اسنپ زنگ میزنم میگن مسدودیت دائمیه هر چی میگم ی فرصت بدین قبول نمیکنن آدم ک نکشتیم انقدر سخت گیرانه عمل میکنن فقط تقاضا دارم حسابم رو باز کنن چون خیلی کمک حالم میشه تو این اوضاع.ممنونم
یکی نیست به فکر بیمه ی این راننده ها باشه؟
همه قوانین اسنپ به نفع مسافر و به ضرر رانندس
اگر راننده لغو سفر کنه جریمه ميشه ولی مسافر خیر
راننده اجازه نداره مسافر زیر هجده سوار کنه، خب من از کجا بدونم طرف بچه هست یا نه وقتی، بعد اینکه کلی مسیر طی کردی رفتی دیدی زیر هجده هست بگي ولش کن سوار شه این همه راه اومدم خلتف قوانینه بفهمن اخراجت میکنن لغو سفر بزنی جریمه میشی، همین موضوع برای سفر های خدماتی هم هست که اونم نباید انجام بدیم ولی وقتی میرسیم به مسافر طرف تازه ميگه خدماتیه،
امنیت راننده تضمین شده نیست شما با ی اسم کاملا ساختگی فقط با ی سیم کارت ميتوني عضو اسنپ بشي ولی راننده ها چی؟ جون راننده از سر راه اومده؟
و دیر واریز شدن بنزین
به عنوان ی راننده تاکسی اینترنتی اینکه هزینه پورسانتی بیست درصدی واقعا بالا هست و کرایه ها هم واقعا پايينه به جز تایم هايي خاص مثل ظهر و هزینه استهلاک ماشينم هم بسیار بالاست و عملا رانندگی این ناوگان کاری سخت و طاقت فرساس و درآمد کم اینها به کنار، مسافران بد خلق هم به کنار، ما همش پشت فرمونیم خسته ميشيم مسافرا هم که سوار ميشن سعی میکنیم با ی سلام و وقت بخیر پر انرژی حالشون رو خوب کنیم بد تر جوابمون هم نميدن انگار نوکر باباشون هستیم
آژانس های تلفنی کمیسیون کمتری از راننده ها میگرن(تقریباً پانزده درصد)و داخل آژانس بالاخره از یکسری امکانات استفاده میکنند اما کمیسیون اسنپ بیست درصده بدون هیچگونه خدمات و امکاناتی_تو آژانس های تلفنی مدیر آژانس هر روز راننده ها رو میدید و بر حسب تجربه خودش میفهمید آیا راننده ای مشکلی پیدا کرده یا نه مثلا آیا حال طبیعی داره یا خیلی عصبیه یا مواد مصرف کرده و...و همچنین خودروش از لحاظ فنی اینا در چه حاله و اینطوری جلو خیلی از مشکلات گرفته میشد اما اسنپ هیچگونه نظارتی نداره و فقط کمیسیون خودش رو میگیره...دیگه اینکه بنابر تجربه شخصی خودم تو آژانس های تلفنی یه انسانیتی هم وجود داشت مثلا مالک آژانس ما سفرهای برون شهری رو از کمیسیون معاف کرده بود اما تو اسنپ برای خوده من بارها شده که به خاطر لغو سفر مجاز جریمه شدم و زنگ زدم اعتراض کردم به من گفتن جریمه ها کار سیستمه!!و سیستم لزوما همیشه درست کار نمیکنه کاریش نمیشه کرد...دیگه اینکه از تاریخی که اسنپ مشمول عوارض شهرداری شد برای کاستن از تبلیغ منفی این امر روی رانندگان اسنپ توی نرم افزار مینویسه-فلان مبلغ عوارض شهرداری پرداخت شده توسط مسافر-گویی شعور راننده را به سخره گرفته اند و نکته جالب دیگر اینکه در محاسبات خودش ابتدا عوارض شهرداری را از کرایه کسر و سپس کمیسیون خود را از خالص باقیمانده برمیدارد و در عوارض شهرداری همان بیست درصد خودش را هم مشارکت نمیکند و البته گرچه مبلغ آن برای روز یک راننده ناچیز باشد اما در مجموع این همه راننده رقم سرسام آوری میشود...در کل اسنپ و آژانسهای اینترنتی دلالان بزرگی هستند که اگر با قوانین و نظارتهای جدی مدیریت نشوند تبدیل میشوند به سازمانهای برده داری مدرن..و و کلا یک نظریه اقتصادی جدید وجود دارد که میگوید عمده فروشی ها مثل فروشگاه های زنجیره ای و شرکتهای ارائه دهنده خدمات عمده مثل آژانس های اینترنتی در عین اینکه فواید زیادی دارند اگر نظارت و قوانین کارآمدی برای آنها وجود نداشته باشد در نهایت به تمرکز بیشتر ثروتها در دست افرادی محدود و توزیع ناعادلانه ثروت می انجامد چیزی که از آن به برده داری مدرن هم تعبیر میکنند
کرایه شهرستان ها خیلی خیلی پایینه. عملا هیچی برای راننده نمیمونه.کمیسیون اسنپ و تپسی خیلی بالاست کرایه ها رو تغییر میدن ولی کمیسیونشون ثابته.عوارض شهرداری هم از حساب راننده کم میشه و به دروغ میگن مسافر پرداخت میکنه.قیمت خود ماشین چند برابر شده بنزین سه برابر شده لوازم یدکی خیلی گرونه دستمزد مکانیک ها خیلی بالاست ولی کرایه ها اصلا فرقی نکرده. انتقاد هم بکنی حسابتو مسدود میکنن.هر کار هم بکنی و ماشینت تمیز و خوش بو باشه باز هم اکثر مسافرها نمیدونم از جای دیگه ناراحتن میان امتیاز منفی میدن و میانگین امتیاز راننده بشدت پایین میاد و اصلا نمیدونی چرا بهت امتیاز کم دادن در صورتی که همه قوانین رو رعایت کردی. هیچ ضابطه ای نداره این امتیاز دادن مسافرها و خیلی هم راحت با پایین اومدن امتیاز ، حسابت رو مسدود میکنن و راننده بیچاره رو بیکار میکنن.اگه مسافری از راننده شاکی باشه و زنگ بزنه اسنپ بدون اینکه از راننده بپرسن قضیه رو حسابشو مسدود دائم میکنن بدون اینکه بهش اطلاع بدن یا ازش توضیح بخوان یا حق دفاع داشته باشه آخه این چه وضعشه؟؟ والا با برده هم اینجور رفتار نمیکردن که با راننده های اینترنتی برخورد میشه. هیچکس هم نیست به داد دل رانندگان بیچاره برسه
همه قوانین اسنپ به نفع مسافر و به ضرر رانندس
اگر راننده لغو سفر کنه جریمه ميشه ولی مسافر خیر
راننده اجازه نداره مسافر زیر هجده سوار کنه، خب من از کجا بدونم طرف بچه هست یا نه وقتی، بعد اینکه کلی مسیر طی کردی رفتی دیدی زیر هجده هست بگي ولش کن سوار شه این همه راه اومدم خلتف قوانینه بفهمن اخراجت میکنن لغو سفر بزنی جریمه میشی، همین موضوع برای سفر های خدماتی هم هست که اونم نباید انجام بدیم ولی وقتی میرسیم به مسافر طرف تازه ميگه خدماتیه،
امنیت راننده تضمین شده نیست شما با ی اسم کاملا ساختگی فقط با ی سیم کارت ميتوني عضو اسنپ بشي ولی راننده ها چی؟ جون راننده از سر راه اومده؟
و دیر واریز شدن بنزین