به علت ضعف قانون و نبود سازمان های بازرسی و نظارتی بر نحوه فعالیت نظام مهندسی استان ها ، کار به جایی رسیده که مالک ها علنا به دنبال مجری صوری و ارزان قیمت هستند که سرساختمان حضور نداشته باشد و بدین ترتیب مجریانی که متعهد و وظیفه شناس و تمام وقت سرساختمان بودند الان بیکار هستند و خانه نشین چون مالک ها به آنها کار نمیدهند و این از ضعف نظام مهندسی است که با مجریان امضافروش و غائب سرساختمان برخورد قانونی نمیکند
بهتر است کمیته نظارت مضاعف نظام مهندسی و کمیته نظارت عالیه اداره راه و شهرسازی هر ماه به پروژه های ساختمانی سرکشی کنند و حضور یا عدم حضور مجری سرساختمان را ثبت کنند .
پیر مهندسان با سن بیشتر از ۶۰ سال و خانم های مهندس و مهندسان چندشغله که شاغل در بخش دولتی یا خصوصی هستند ، متهمان اصلی امضافروشی و پروانه فروشی و مهر فروشی در نظام مهندسی هستند که حضور و غیاب آنها در محل شرکت و در پروژه های ساختمانی ضروری است
چرا شرکت های خدمات آزمایشگاهی اراک به راحتی میتوانند کار آزمایشگاهی در ساوه بردارند ، در حالیکه شرکت های خدمات آزمایشگاهی آزمایشگاهی ساوه خودشان بیکار هستند ؟ مگر نه اینکه هر شرکت آزمایشگاهی باید در شهری کار بگیرد که پروانه اشتغال حقوقی برایش صادر شده ؟
به علت افزایش شرکت های مجری حقوقی نظام مهندسی که اکثرشان صوری هستند و اعضای شرکت هیچ حضور فیزیکی در شرکت ندارند یا در شهر دیگر ساکن هستند ، بهتر است ترتیبی اتخاذ شود که هر شرکت مجری حقوقی در سال حداکثر ۱ کار بگیرد ، وقتی همه شرکت ها ۱ کار گرفتند ، مجدا سهمیه گرفتن کار جدید برایشان باز شود . بدین شکل هیچ شرکتی بیکار نمی ماند و هیچ شرکتی ۲ کار همزمان نخواهد داشت .
قانون نظام مهندسی فعلی ۱۰۰ درصد به نفع هیات مدیره و کارمندان وزارت راه و شهرسازی و دیگر ادارات دولتی که شامل تعارض منافع می شوند
نمایندگان مجلس اگر مهندسین پروانه دار به عنوان شاغل در قانون به رسمیت بشناسند
این سازمان و این فعالیت از نابسامانیهای گوناگون که درگیر فساد شده نجات می دهند
نمایندگان مجلس اگر مهندسین پروانه دار به عنوان شاغل در قانون به رسمیت بشناسند
این سازمان و این فعالیت از نابسامانیهای گوناگون که درگیر فساد شده نجات می دهند
تا شاکری و حسین زهی در مجلس و کمیسیون عمران هستند، قانون نظام مهندسی، اصلاح و قانونی! نمی شود.