۱ - شورای رقابت ؛ مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر میکند .
۲ - معاون اول رئیس جمهور نامه زده و خواسته افزایش قیمت خودرو را تعدیل کنید و تجدیدنظر تا تورم ایجاد نشود .
۳ - شورای رقابت : همینه که هست ما فرا قوهای هستیم و باید قیمت طبق نظر ما افزایش یابد .
۴ - وزارت صمت : آماده همکاری با شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو هستیم .
پس مهار تورم چی شد آقایون ؟؟
مهار تورم بماند برای سال آینده
وقتی مجمع تشخیص مصلحت مافیا با لابیگری امثال میرسلیم به راحتی مصوبهی مجلس که میتوانست قیمت خودرو در بازار به نفع مردم تغییر دهد لغو و منافع مافیای اختاپوسی خودروسازی را تامین میکند سخن از مهار تورم و کنترل قیمت در این بازار خیالات است
واقعا مفت هم نمی ارزید با این سیاست یه صدمن یه قازتون ملتو به ستوه اوردین اخه یه نگاه هم به کشورهای دیگه بکنین خجالت بکشین کیفت که همیشه زیر صفر بوده بجای ماشین الت قطاله درست میکنین چند میلیون برابر دیگر کشورها با بدترین کیفیت اشغالاتون میدین دست مردم واقها اگه تعرفه واردات خودرو را بردارن بازار رقابتی بشه فک میکنین خودرو بی کیفت شما را مردم مفت میخرن؟؟؟ مرزها را بستین اجازه واردات نمیدین هر غلتی دلتون خواست انجام میدین اصلا علت این همه تورم وگرانی فقط،فقط خودرو سازی هستش وقتی یه پراید که شبیه فرغون هست ۴۰۰ پونصد باشه چه انتظاری از بازار دیگر اقلام میشه کرد اگه زیان میدین که نمیدین که هزار برابر بیشتر هم گیرتون میاد اعلام ورشکستی کنین درشو ببیندین چرا از جیب مردم میزنین عرضه ندترین تولید ندارین رقابت با بیرون کشور ندارین درشو تخته کنین بذارین بخاطر یه عده معلوم الحال مردم کمی هم صفا کنن ماشین خوب خارجی ارزانسوار بشن،خاک تو سر معاون کشوری که جوابشو اینجوری میدن
من فقط موندم در کشورهای خارجی چرا وضع ماشین مثل ایران نیست هم خودرو با کیفیت و هم با قیمت مناسب سوار میشوندبعد در ایران سر این اتومبیلهای بی کیفیت گران سر و دست شکسته میشود.
سلام
چرا باید اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار به جیب ثروتمندان و دلالان از بیت المال برود.
اگر قیمت خودرو در کارخانه واقعی شود هیچ وقت تقاضا اینقدر کاذب نمی شود. مگر با توجه به نرخ رشد تورم همه چیز گران نشده است؟ چرا باید خودرو ارزان باشد تا دلالان سود آن را ببرند، چرا دولت به فکر قشر ضعیف نیست قیمت خودرو باید آزاد شود و به قیمت بازار نزدیک گردد. تا هم خودرو ساز زبان ده نباشد و هم درآمد حاصل صرف اشتغال و مسکن ملی شود تا قشر ضعیف از آن بهره ببرند و وارد بیت المال شود.
باید سریعا مجلس شورای اسلامی وارد عمل شود و طی مصوبه قانونی که قطعا خواست اکثریت مردم هم میباشد, این شورای رقابت خائن را از صنعت خودرو حذف کند یا اختیارات آن کاهش دهد . اینها خون مردم را در شیشه کرده اند و به فکر منافع خودشان هستند و اصلا منافع کشور و مردم و شرایط حساس فعلی را در نظر نمیگیرند .
همنی الانش هنوز قیمت نذاشتید پژو پارس 600 میلیونه وای بحال وقتی گرونش کنید
تصمیمات باید منطقی باشد
کدوم ضرر خودرو ساز یه مشت لگن به قیمت بالا میدن دست مردم بعدم چون قیمت بازار خودشون میبرن بالا میگن ضرر کردیم
واردات خودرو ازاد کنید تا ببینیم که خودرو ساز ها زیان میکنند یا نه بازار انحصاری کرده اید و هر کار که دلتان مخواهد انجام میدهید هر روز هم به یک بهانه!
کیفیت خودرو های تولیدی شرکتهای داخلی بسیار بسیار ضعیف است و مایه شرمساری. در ضمن نباید مردم را با این ادبیات چپاول کرد.مافیای خودرو در همه ارکان نفوذ دارد. قیمت خودروهای بی کیفیت و قدمیشان با قیمت خودرو های روز دنیا شانه به شانه است ولی کیفیت نه!
اولا همین برج بهمن بود که پراید وانت از 169 میلیون خورده ای به 199 میلیون خورده ای افزایش یافت
دوما فرض به محال که قیمت ها افزایش نداشته به طبع آن کیفیت ایمنی استاندارد خودرو هم کمتر شده
سوما ماجرای سو استفاده مالی فولاد که ورق فولاد با تخفیف در اختیار این دو شرکت گذاشته که قیمت ها افزایش پیدا نکنه طی این یک سال از یک طرف تخفیف از آن طرفم میخواستید افزایش پیدا کنه!؟
چهارم برای همین محصولاتی که الان در حال ساخت است جایگزینی ندارند چرا چون اولا هزینه بر است دوما وقتی انحصار دارند به خودشان زحمت تقبل هزینه طراحی و مدلسازی بروز نمی دهند به عبارتی هرچی دم دست باشه ساخته می شود میدن به مردم چون مردم گزینه ديگه ای ندارند!! مثل همین پراید که رفت داخل اتاق شاهین و استقبال نشد بعد بردن داخل کوییک و ساینا که همان پراید خوشگل شده است مردم همان پراید دارند خرید می کنند!! پراید قیمت کارخانه زیر 100 میلیونی شد شاهین 300 میلیونی بعد شد 344 میلیونی!! خودرو همان خودرو اما قیمت دو برابر برای کوییک و برای شاهین 3 برابر
همین وضعیت در ایران خودرو در خانواده پژو پارس ها و خانواده سمند ها اتفاق افتاد
سمند و پارس معمولی حذف شد از آن طرف انواع سمند پارس زد بیرون!!!
همه اینها هم فیلم سیانس برای فریب مردم که یکی نقش پلیس بده یکی پلیس خوبه رو بازی میکنید!
ديگه قدیمی شده جوابگو نیست
آقای شورای رقابت، وجود خود شما مشکل اصلی مردمه. واردات رو آزاد کنید و دولت به خودروسازان داخلی سوپسیت بده. قیمت رو بازار مشخص می کنه و مردم انتخاب می کنن چه ماشینی سوار بشن. دستتون برای مردم با این دعواهای زرگری رو شده. ملت رو مجبور کردید برای خرید گاری های ایران خودرو و سایپا (مافیای خودرو) تو صف بایستن و چند برابر خودرو خارجی پول بدن و تا خرخره برن زیر وام و بدهی.
اگر سال اول ۳۰ درصد گران میشد قیمت سال ۹۶
۴۹.۴۰۰.۰۰
سال ۹۷ ، ۳۰ درصد ۶۴.۲۲۰.۰۰۰
سال ۹۸ ، ۳۰ درصد ۸۳.۴۸۶.۰۰۰
سال ۹۹ ، ۳۰ درصد ۱۰۸.۵۳۲.۸۰۰
سال ۱۴۰۰ ، ۳۰ درصد ۱۴۱.۰۹۱.۴۳۰
سال ۱۴۰۱ ، ۳۰ درصد ۱۸۳.۴۱۸.۷۴۲
اگر بصورت مرتب سالی ۳۰ درصد اضافه میشد
باید در سال ۱۴۰۱ قیمت این خودرو که کیفیت پائینتری هم دارد میبایست ۱۸۴.۰۰۰.۰۰۰ میشد در صورتیکه در دیماه ۱۴۰۱ قیمت این خودرو ۲۶۸.۰۰۰.۰۰۰ است۰ اختلاف قیمت ۸۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان است ، نمیدانم شورای رقابت و نخبه های دانشگاهی همکارش چگونه به این نتیجه رسیده اند که خودرو سازی سالهاست که قیمتش بصورت دستوری راکد مانده
و زیانده شده است ، بنظرم مغز متفکر افزایش قیمت خودرو سازها آقای نعمت بخش را باید محاکمه کرد ، خودرو هر سال بی کیفیت تر از سال قبل اما اضافه قیمت الی ماشا الله . در ضمن در طول این سالها بدلایل نامعلوم کمکهای چندین هزار میلیونی و در این اواخر چند ده هزار میلیون تومانی هم از دولت دریافت نموده اید ، و مرتب چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت پسرفت داشته اید ، آیا یک نهاد نظارتی سالم در این کشور وجود ندارد که به این مسئله رسیدگی کند و بساط این مافیای ویرانگر را برچیند ،
اگر توانستید قطعات را بومی سازی کنید ، پس چرا تحریم و گرانی دلار را مبنای افزایش قیمت قرار میدهید ، اما اگر نتوانستید قطعات را بومی سازی کنید ، باید درِ کارخانه های به اصطلاح خودرو سازی را گل بگیرید و اجازه دهید خوردوهای با کیفیت با قیمتهای بسیار پائینتر وارد شود ، تا ملت نفسی بکشند ، بیش از این ملت بزرگ ایران را تحقیر نکنید ، جنگ زرگری را کنار بگذارید ، پر واضح است که شرکتهای به اصطلاح خودرو سازی دولتی هستند و مسئولیت هر گونه تصمیم گیری در خصوص تغییر قیمت به عهده دولت میباشد پس مرد باشید و مسئولیت تصمیمات غلط و تورم زا را بعهده بگیرید نه اینکه همانند اسلاف خود با دو روئی و دروغ و دغل ملت را سر کار بگذارید و در نهایت کار خودتان را انجام دهید
۲ - معاون اول رئیس جمهور نامه زده و خواسته افزایش قیمت خودرو را تعدیل کنید و تجدیدنظر تا تورم ایجاد نشود .
۳ - شورای رقابت : همینه که هست ما فرا قوهای هستیم و باید قیمت طبق نظر ما افزایش یابد .
۴ - وزارت صمت : آماده همکاری با شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو هستیم .
پس مهار تورم چی شد آقایون ؟؟
مهار تورم بماند برای سال آینده
وقتی مجمع تشخیص مصلحت مافیا با لابیگری امثال میرسلیم به راحتی مصوبهی مجلس که میتوانست قیمت خودرو در بازار به نفع مردم تغییر دهد لغو و منافع مافیای اختاپوسی خودروسازی را تامین میکند سخن از مهار تورم و کنترل قیمت در این بازار خیالات است
#مافیای_اختاپوسی_خودرو
چرا باید اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار به جیب ثروتمندان و دلالان از بیت المال برود.
اگر قیمت خودرو در کارخانه واقعی شود هیچ وقت تقاضا اینقدر کاذب نمی شود. مگر با توجه به نرخ رشد تورم همه چیز گران نشده است؟ چرا باید خودرو ارزان باشد تا دلالان سود آن را ببرند، چرا دولت به فکر قشر ضعیف نیست قیمت خودرو باید آزاد شود و به قیمت بازار نزدیک گردد. تا هم خودرو ساز زبان ده نباشد و هم درآمد حاصل صرف اشتغال و مسکن ملی شود تا قشر ضعیف از آن بهره ببرند و وارد بیت المال شود.
تصمیمات باید منطقی باشد
کدوم ضرر خودرو ساز یه مشت لگن به قیمت بالا میدن دست مردم بعدم چون قیمت بازار خودشون میبرن بالا میگن ضرر کردیم
کیفیت خودرو های تولیدی شرکتهای داخلی بسیار بسیار ضعیف است و مایه شرمساری. در ضمن نباید مردم را با این ادبیات چپاول کرد.مافیای خودرو در همه ارکان نفوذ دارد. قیمت خودروهای بی کیفیت و قدمیشان با قیمت خودرو های روز دنیا شانه به شانه است ولی کیفیت نه!
دوما فرض به محال که قیمت ها افزایش نداشته به طبع آن کیفیت ایمنی استاندارد خودرو هم کمتر شده
سوما ماجرای سو استفاده مالی فولاد که ورق فولاد با تخفیف در اختیار این دو شرکت گذاشته که قیمت ها افزایش پیدا نکنه طی این یک سال از یک طرف تخفیف از آن طرفم میخواستید افزایش پیدا کنه!؟
چهارم برای همین محصولاتی که الان در حال ساخت است جایگزینی ندارند چرا چون اولا هزینه بر است دوما وقتی انحصار دارند به خودشان زحمت تقبل هزینه طراحی و مدلسازی بروز نمی دهند به عبارتی هرچی دم دست باشه ساخته می شود میدن به مردم چون مردم گزینه ديگه ای ندارند!! مثل همین پراید که رفت داخل اتاق شاهین و استقبال نشد بعد بردن داخل کوییک و ساینا که همان پراید خوشگل شده است مردم همان پراید دارند خرید می کنند!! پراید قیمت کارخانه زیر 100 میلیونی شد شاهین 300 میلیونی بعد شد 344 میلیونی!! خودرو همان خودرو اما قیمت دو برابر برای کوییک و برای شاهین 3 برابر
همین وضعیت در ایران خودرو در خانواده پژو پارس ها و خانواده سمند ها اتفاق افتاد
سمند و پارس معمولی حذف شد از آن طرف انواع سمند پارس زد بیرون!!!
همه اینها هم فیلم سیانس برای فریب مردم که یکی نقش پلیس بده یکی پلیس خوبه رو بازی میکنید!
ديگه قدیمی شده جوابگو نیست
سمند سورن پلاس بی کیفیت دیماه ۱۴۰۱ :۲۶۸.۰۰۰.۰۰۰
اختلاف قیمت ۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰۰ در طول ۶ سال ،
اگر سال اول ۳۰ درصد گران میشد قیمت سال ۹۶
۴۹.۴۰۰.۰۰
سال ۹۷ ، ۳۰ درصد ۶۴.۲۲۰.۰۰۰
سال ۹۸ ، ۳۰ درصد ۸۳.۴۸۶.۰۰۰
سال ۹۹ ، ۳۰ درصد ۱۰۸.۵۳۲.۸۰۰
سال ۱۴۰۰ ، ۳۰ درصد ۱۴۱.۰۹۱.۴۳۰
سال ۱۴۰۱ ، ۳۰ درصد ۱۸۳.۴۱۸.۷۴۲
اگر بصورت مرتب سالی ۳۰ درصد اضافه میشد
باید در سال ۱۴۰۱ قیمت این خودرو که کیفیت پائینتری هم دارد میبایست ۱۸۴.۰۰۰.۰۰۰ میشد در صورتیکه در دیماه ۱۴۰۱ قیمت این خودرو ۲۶۸.۰۰۰.۰۰۰ است۰ اختلاف قیمت ۸۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان است ، نمیدانم شورای رقابت و نخبه های دانشگاهی همکارش چگونه به این نتیجه رسیده اند که خودرو سازی سالهاست که قیمتش بصورت دستوری راکد مانده
و زیانده شده است ، بنظرم مغز متفکر افزایش قیمت خودرو سازها آقای نعمت بخش را باید محاکمه کرد ، خودرو هر سال بی کیفیت تر از سال قبل اما اضافه قیمت الی ماشا الله . در ضمن در طول این سالها بدلایل نامعلوم کمکهای چندین هزار میلیونی و در این اواخر چند ده هزار میلیون تومانی هم از دولت دریافت نموده اید ، و مرتب چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت پسرفت داشته اید ، آیا یک نهاد نظارتی سالم در این کشور وجود ندارد که به این مسئله رسیدگی کند و بساط این مافیای ویرانگر را برچیند ،
اگر توانستید قطعات را بومی سازی کنید ، پس چرا تحریم و گرانی دلار را مبنای افزایش قیمت قرار میدهید ، اما اگر نتوانستید قطعات را بومی سازی کنید ، باید درِ کارخانه های به اصطلاح خودرو سازی را گل بگیرید و اجازه دهید خوردوهای با کیفیت با قیمتهای بسیار پائینتر وارد شود ، تا ملت نفسی بکشند ، بیش از این ملت بزرگ ایران را تحقیر نکنید ، جنگ زرگری را کنار بگذارید ، پر واضح است که شرکتهای به اصطلاح خودرو سازی دولتی هستند و مسئولیت هر گونه تصمیم گیری در خصوص تغییر قیمت به عهده دولت میباشد پس مرد باشید و مسئولیت تصمیمات غلط و تورم زا را بعهده بگیرید نه اینکه همانند اسلاف خود با دو روئی و دروغ و دغل ملت را سر کار بگذارید و در نهایت کار خودتان را انجام دهید