درمان با روش هاي طب سنتي؛

درمان حساسيت پوستی با 8 گياه دارويی

حساسیت های پوستی از جمله خارش و اگزما مهمترین مشکلاتی است که بیشتر در هنگاه کار با مواد شوینده در خانه تکانی ایجاد می شود اما تاثیر گیاهان دارویی در درمان آنها ثابت شده است.

درمان حساسيت پوستي با 8 گياه داروييبه گزارش سرویس علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران حساسیت های پوستی و خارش های ناشی از اگزما یکی از مشکلاتی است که در اثر عوامل مختلف از جمله حساسیت به مواد غذایی مثل گوجه فرنگی،بادمجان، ویا ادویه جات ایجاد می شود البته با نزدیک شدن به ایام عید بسیاری از مردم به ویژه خانم ها به دلیل کار با مواد شوینده شیمیایی نیز دچار حساسیت های پوستی می شوند. تحقیقات زیادی ثابت کرده که گیاهان دارویی می توانند در درمان ناراحتی های پوستی نقش داشته باشند البته بسیاری از این درمان ها به راحتی و به صورت خانگی انجام می شوند در اینجا شما را با 8 گیاه دارویی که در درمان حساسیت های پوستی کاربرد دارند آشنا می کنیم:

نعناع:به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی پوست های دچار خارش را نرم می کند

ریحان:کوبید ریحان تازه و گذاشتن آن بر روی پوست برای رفع آکنه و لک های پوستی موثر است

رزماری: با خاصیت تقویت کنندگی جریان خون را در مویرگ ها بهتر می کند

آویشن: ضد باکتری قوی است و مالیدن آن روی اگزمای پوستی موثر است

حنا: ضد خارش و ضد اگزما است پس در طول روز چند مرتبه آن را روی زخم های پوستی بمالید

زردچوبه: یک قشق غذاخوری از آن را با آب حل کرده و به صورت خمیر بر روی زخم قرار دهید

گشنیز: با مقداری پودر نان خشک مخلوط کرده و بر روی قسمت های خشکی پوست بمالید

بنفشه 3 رنگ: کوبیده شده آن بافت های ملتهب را بهبود بخشیده و رگ های خونی را تقویت می کند.

حساسیت پوستی چیست؟

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مهم‌ترین وظایف پوست اظهار کرد: به پوست کلیه سوم می گویند زیرا یک سوم مواد زائد بدن به صورت عرق و چرک از راه پوست دفع می شود.

وی بیان کرد: حساسیت پوستی به تظاهرات و عوامل درونی و بیرونی بدن گفته می‌شود که با علائمی مانند قرمزی پوست، خارش، پوسته پوسته شدن، ترک، التهاب وجوش همراه است که موجب بی قراری و حتی بی خوابی فرد می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: حساسیت ممکن است دهان، لب ها، سطح پوست، لای انگشتان، کف سر، ریشه مو و کشاله ران را درگیر کند.

عظمایی درباره عوامل درونی که سبب حساسیت پوستی می شوند،مطرح کرد: مصرف خوارکی های  بی کیفیت مانند غذاهای ساندویچی (سوسیس، کالباس و پیتزا)، زیاده روی در استفاده از ادویه جات تند مانند زنجبیل، دارچین و فلفل و مصرف تنقلات مصنوعی مانند چیپس و پفک از جمله عوامل درونی هستند که سبب ایجاد حساسیت پوستی می‌شوند.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل درونی موثر در ایجاد حساسیت پوستی می توان به نوشیدن کم مایعات به ویژه آب، عوارض ناشی از داروهای شیمیایی، استعمال سیگار و مشروبات الکلی و زیاده روی در مصرف گردو و تخم مرغ اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مواد حساسیت‌زای موجود در هوای کلان شهرها از جمله عوامل بیرونی هستند که سبب ایجاد حساسیت‌های تنفسی می‌شوند.

عظمایی گفت: حساسیت های تماسی بر اثر پوشیدن برخی از لباس‌ها یا استفاده کردن از مواد شوینده و لوازم آرایشی ایجاد می شوند؛ همچنین استفاده از بدلیجات زینتی نیز در بروز حساسیت تاثیرگذار است.

وی افزود: نیش حشرات نیز می‌تواند موجب بروز حساسیت شود؛ افرادی که دچار گزیدگی حشرات شده‌اند باید محل گزش را با پیاز رنده شده ماساژ دهند اما افراد در صورت گزیدگی با زنبورهای وحشی، مار و عقرب باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

وی درباره حساسیت های شغلی اظهار کرد: حساسیت های شغلی در افرادی مشاهده می شود که با موادی مانند گچ، سیمان، انواع رنگ ها و چسب ها سر وکار دارند، از دیگر انواع حساسیت ها می توان به حساسیت های فصلی اشاره کرد که در فصول مختلف به شکل های گوناگون بروز پیدا می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: حساسیت های فصلی بیشتر به علت نوشیدن کم مایعات، مصرف برخی از میوه ها مانند خربزه و کمبود ویتامین ها به ویژه ویتامین های A ، E، Cو D رخ می‌دهند بنابراین مقدار رطوبت و چربی در سطح پوست کم و ترک ایجاد می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: حساسیت های فصلی بیشتر در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) مشاهده می شود.

بیماری های شایع پوستی

وی تصریح کرد: از جمله بیماری های شایع پوستی می توان به خارش، اگزما، لک صورت، جوش، کهیر، پسوریازیس، گال، میخچه، زگیل، سالک، تبخال، زرد زخم، زونا، سیانوز و ماه گرفتگی اشاره کرد.

راهکارهای درمانی حساسیت های پوستی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شناخت نوع حساسیت و مواد حساسیت‌زا نخستین اقدامی است که برای درمان حساسیت های پوستی باید انجام شود، مبتلایان به حساسیت های پوستی باید از مصرف مواد خوراکی حساسیت زا پرهیز کنند، همچنین پوشاندن دست با دستکش و استفاده از ماسک در محیط های کاری که دارای گرد گیاهان یا گرد و خاک زیادی هستند، ضروری است.

عظمایی افزود: برای رفع حساسیت باید بدن از سموم پاکسازی شود که این کار با توجه به طبع(مزاج) شخص انجام می شود، افراد برای پاکسازی بدن باید 30 گرم برگ سنا، 10 گرم گل سرخ، 5 گرم تخم کتان، 10 گرم تخم گشنیز، 10 گرم گل پنیرک و 5 گرم افسنتین را با هم ترکیب و این مخلوط را دَم کنند، این دمنوش باید روزانه سه بار قبل از هر وعده غذایی میل شود.

عظمایی بیان کرد: مصرف عرقیجات ترکیبی نیز سبب پاکسازی همزمان اندام‌های مهم بدن و تصفیه خون می‌شود برای این منظور باید عرق شاه‌تره، کاسنی، خار شتر، خارخاسک، گزنه، کرفس، کیالک، بومادران و گل ختمی را با هم ترکیب سپس در زمان مصرف در هر لیوان یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کنید.این محلول باید روزانه سه لیوان، 30 دقیقه قبل از غذا یا 2 ساعت پس از غذا میل شود.مصرف این مخلوط موجب شکستن سنگ کیسه صفرا نیز می‌شود.

وی تاکید کرد: حجامت عام (حجامت قاعده کبد و ساق پاها) یکی از بهترین درمان‌های حساسیت پوستی است به ویژه زمانی که فرد دچار غلبه خون باشد.مصرف خاکشیر و تخم‌شربتی با سکنجبین یا عسل نیز در رفع حساسیت پوستی موثر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: مصرف خرفه یا کاهو با سکنجبین نیز کمک شایانی به درمان حساسیت پوستی می‌کند.استحمام با مواد شوینده ضد حساسیت نیز در مبتلایان به حساسیت پوستی ضروری است.

عظمایی گفت: ؛ افرادی که دچار حساسیت پوستی هستند باید از ترکیب دَم‌کرده گل بنفشه، عناب، خارخاسک و تخم‌ترشک استفاده کنند همچنین ماساژ موضعی پوست با ترکیب سدر، بابونه، آرد جو و ماست نیز سبب بهبود این عارضه می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر مصرف خوراکی و موضعی کدو و خیار با ماست در رفع حساسیت پوستی بیان کرد: قرار دادن ضماد حنا، بابونه و گل‌راعی با گلاب بر روی پوست نیز به درمان حساسیت پوستی کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مبتلایان به حساسیت پوستی برای رفع مشکلشان باید آش آبغوره را 40 روز مصرف کنند؛ ماساژ موضعی پوست با محلول آب‌لیمو ترش تازه و سرکه نیز سبب درمان حساسیت پوستی می‌شود.

عظمایی اظهار کرد: ماساژ موضعی پوست با وازلین بدون اسانس به همراه پماد ویتامین AD نقش موثری در بهبود حساسیت پوستی دارد.افراد دچار حساسیت پوستی نیز باید پوست خود را با ترکیب روغن بادام شیرین، گل بنفشه، گل همیشه بهار، بابونه، گل‌راعی و گشنیز ماساژ دهند.

وی یادآور شد: مبتلایان به اگزما و حساسیت برای رفع مشکلشان باید 200 گرم روغن کنجد را با 10 گرم کتیرا، 10 گرم موم عسل و 2 گرم کافور با هم ترکیب کنند سپس این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهند و خوب هم بزنند؛ این ترکیب باید روزانه سه بار بر روی پوست ماساژ داده شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باخداباش پادشاهی کن...
۲۱:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
دوستان ازروغن زیتون استفاده کنیدخوب میشه؛دوای تمام خارش هاست
مخصوصاعزیزانی که داخل حمام ازپودرموبراستفاده میکنندبعدازاستحمام اگرخارش داشتنداون قسمت حتماباروغن زیتون چرب کنیدخوب خواهدشد.،دوستانی که سرکارشون بابنایی هست عصردوش بگیریدبدن لیف صابون بزنید...بعدازاستحمام دست وصورت وپاهاروتاقاب زانوباوازلین بدن چرب کنید.شب راحت بخوابید وخارش نخواهیدداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
سلام من کارم سنگ کاری است چند ماه میشود دستم حساسیت پیدا کرده چه کار کنم نمی دانم
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۳:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
حساسیت منو از پا دراورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام پوست صورت بچه ام اول یه دانه جوش زد بدش زیاد شده جوش آبکی هست چیکار کنم براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام من یکهفتس خیلی بد بدنم حساسیت کرده و خارش میکنه تمام بدنم زخم شده چیکار کنم خیلی دوکتر رفتم هیچ اثری نداره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۱۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام من پودر حمام گذاشتم بد جور حساسیت کرده چه کنم
Turkey
سلامو
۰۶:۲۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
از دنیای مادیات دور باشیم البته حرص داشتن دوری کنیم.
Afghanistan
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام من در سرما حساسیت دارم میشه نظر بدهید فقط زمان خزان و زمستان میشه در دست و صورتم دانه های قرمز میبراید
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سلام دختر من خر گوش داشت به بیماری پستی مبتلا شده اول گفتن گال هست ولی درمان های گال جواب نداد الان میگن اگزما شدید تمام بدنش جوش های قرمز زده خارش داره حتی صورت وگلوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
سلام من صورت نسبت ب هر نوع شوینده و کرمی واکنش نشون میده و قرنز و ملتهب و خارش شدید میشه راهکاری دارین برای درمان ممنون‌نیشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
سلام
پماد گیاهی دارم
هرنوع بیماری پوستی هراه خارش را درمان میکند
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه نام دار
۱۷:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام مادرم بدنش نقطه ریز ریز قرمز هست چیکارش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
فلور شهبازی ایمیل ندارم
۰۲:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ایمیل ندارم
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۰۱:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
با سلام .یه پسر کوچولو هست .بدنش به آب و هوا ی یه شهر دیگه حساسیت میکنه و خارش میکنه خیلی اذیت میکنه .میشه یه راهی بگین تا با اون درمان کنیم .لطفا یکی بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام پدرم چند ماه است که بدنش خارش شدید داره وبدنش کهیر میزنه ازخارش زیاد زخم میشه خیلی دکتر رفته اما بی اثر بوده دارو گیاهی هم استفاده کرده خواهش می کنم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام من دستم به
مایع ظرفشویی ها حساسیت داره
و دونه های قرمز روی دستم افتاده که وقتی کرم میزنم میسوزه چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
س من بعداز بند انداختن صورتم خارش میده وبعد جوش های چرکی میزنه چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
الهه اقابیگی
۰۲:۵۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
بعد از اصلاح از شامپو کتوکونازول دو درصد استفاده کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۴ دی ۱۳۹۹
السلام علیکم
مادرم خیلی به سرما حساسیت داره وقتی با آب سرد دست و صورتش رو میشوره پوستش بعضی از قسمت های صورتش یا دست هایش پف میکنه
مادرم چیکار کنه چه دارو ای رو مصرف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه رضایی فرد
۲۲:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
با سلام
من این ۲ ماه ک خارش شدید گرفتم وهرکاری کردم وهردکتری رفتم خوب نشدم ومخصوصا شبا بیش از حد خارش دارم
شما‌چه توصیه ای میکنید لطفا ...
Germany
Milad
۲۰:۰۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام من ۲۴سالمه ۳ماهی میشه پوستم حساسیت کرده التهاب پوستی مثل تاول بیرون میشه خیلی خارش داره مخصوصن شب هر چی دوکتور رفتم خب نشد میشه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
آیلار
۱۰:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام . من دو سه هفته هست که کناره های انگشت های دست راستم جوش های ریز در اومده و خارش شدید داره امروز هم از خواب بیدار شدم دیدم قرمز شده و خارش شدیدتر شده همونطور که گفتید زرد چوبه رو با آب مخلوط کردم و روی کناره های انگشتم زدم ولی خیلی میسوزه و درد داره شما میدونین باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام ببخشین من تازه از بیمارستان مرخص شدم الانم کناره های چسب سرم حساسیت کرده برا درمونش چی کنیم تو خونه یاچه دارویی مصرف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر من وقتی بدلیجات یا نقره ها جوش میزنم
درمانش چی هستش ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام من ۴۵ سالمه حدود ۲۰ سال هست که بدنم بخصوص سر و صورتم خارش شدید همراه با سوزش داره چند بار هم دکتر رفتم ولی جواب نداده شبها موقع خوابیدن خیلی شدید تر میشه با شوره هم همراه خیلی دارم عذاب میکشم لطفا راهنمایی کنید محمد مهرانفر از نیشابور
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پیام
۰۵:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
بهترین کار حجامت قسمتهای مختلف بدن ودمنوش بومادران.از کشیدن دخانیات و مصرف الکل و شیرینیجات پرهیز شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر وقتتون به خیر من وقتی شیرینی میخورم بدنم میخاره وباعث لکه روی پوستم میشه لطفاراهنماییم کنیدچی کارکنم
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۸:۳۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
امیدوا رم اگزمامخصوصا کودکان برطرف شود والبته بچه هارو دکتر هم ببرند خوبه مطلب شما آموزنده بود ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر
من هفته پیش رفتم ابروهام حاشور کردم الان چند روزه پوستم ملتهب و قرمز میشه و میخاره
بیماری خواستی هست؟؟یا طبیعیه؟
درمان داره یا خودش خوب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
حساسیت دست نسبت به ابغوره گیری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر
من یک دختر سه ساله دارم ک از وقتی دو ماهه بود یک لکه کرم رنگ رو صورتش افتاد و الان داره بزرگتر میشه و موهای همون قسمتم حتی بیرنگ شده
هر دکتری بردم خوب نشده نمرودها راهنمایی کنید این چ بیماری ای هست؟
میترسم تمام بدنش رو بگیره و موهای سفید بشن
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۰۰:۵۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام براحساسیت آبغوره چی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
زمانیان
۰۰:۲۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید اقای دکتر من قبلا کف دستم حساسیت داشته وپوسته میدا ده الان این موضوع برای کف پام افتاده وپوسته میده تورم داره قرمز شده چکار کنیم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
یاسی
۱۴:۵۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید من کنار انگشت دست راستم جوش های ریز و ابدار میزنه وخیلیم خارش داره راه حل شما چیه دکترم رفتم ولی درمان نشده خیلی نگرانم
Afghanistan
صدف
۰۲:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام بعضی ازقسمت دست وپای دانه سرخ وخارش هم دار
Iran (Islamic Republic of)
گیتی
۰۲:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام امشب رنگ صورت زدم حساسیت کردکل جوش های صورتم فوران وبعدبه صورت برآمده شدندالانم قرمزه وروی گونم سوراخ های ریزدرست شدوجوش های ریزقبلش اینطورنبودتوروخداراحل می خوام پمادکالاندولازدم ولی چون چربه جوش ها روبزرگترنمی کنه؟توروخدا کمکم کنیدبدبخت شدم
Iran (Islamic Republic of)
ک
۰۰:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.کسی نیست به سوال ها جواب بده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۹:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.حدود دوسه هفته است که کشاله رانم واطرافش خارش های زیادی دارند امانم را بردیده است.قرمزشده وقتی خارش دارد قرمزی بیشتر میشود.بخاطرشرایط کرونا شهرمان نشد به دکتر مراجعه کنم.گاهی خارش ز یاد به سوزش تبدیل میشود.تو رو خدا راهنمایی ام کنید چ پمادی یا دارویی استفاده کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
پومادویتامین آدخیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
بجای صابون عادی صابون گوگردبزن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
طبق تجربه میگم که همه مواردی که گفته شد برای درمان آفت تاثیر گذاره ولی در کوتاه مدت
یعنی آفت ها به این درمان ها عادت میکنن و تاثیرشون کم میشه و کم کم بی اثر میشن
یه زمانی با آب نمک خوب میشدم بعد قطره پرسیکا بعد رب انار و آفتین ژل و...
Iran (Islamic Republic of)
رضازاده
۱۷:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دوسال هس بدنم خارش داره سرم هم هس از بس میخاره که خون میاد ابم ازش بیرون میاد دکترم چندبار رفتم نتیجه نگرفتم دیگه کلافه هستم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۱:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام من از ترکیب حنا و ابلیمو و ماست روی پوست صورتم استفاده کردم اما بعد از شستن صورتم قرمز شده چیکار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
فرناز رجبی
۱۶:۲۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
خیلی خوب بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام مادرم دییالیز میکنه الان دوماهه خارش شدید داره دکتر و کرم و دارو جواب نمیده اگه میشه کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام دونه های ریز روی دستم میزند خارشت زیاد داردموقعی که بادمجان سیب زمینی تخم مرغ می خورم خارشتش بیشتر میشود
Iran (Islamic Republic of)
زکیه
۱۰:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
من ۱۵ سال به بیماری اگزما مبتلا شدم هرجایی دنیا برای درمان رفتم متاسفانه درمان پیدا نشد اگه میتونی یه راه چاره برای من بگی تا از این بیماری نجات پیدا کنم ممنون
Canada
ماموستا:ئاسورا
۰۰:۰۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سلام ...ایاعمل تروئیدربطی به بیماری تاول زدن تمام اعضایی بدن دارد.تمام بدن فامیلمون تاول وحباب بزرگ گرفتە عمل تروئیدکردەوکبدش هم کمی مشکل دارە
.توصیه داروگیاهی چیست ...خداازتون راضی باشد
Afghanistan
ابراهیم
۰۷:۲۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
حنابهترین دارو برای اگزما هست باآب گرم درست کرده محل زخم ماامتحات کردیم خواهرم هم سماوربرگشت روش سوخت حناگذاشتیم بعدچندساعت روغن زیتون ازروحنامالیدیم اصلا لک هم نمون یه خانم به مایاد داد خدارحمتش کنه سه بارامتحان کردیم باپمادآب می انداخت ولی حناآبش رومی کشه زودخوب میشه
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سلام ی پسری هست الان 1ساله هست ک ب اگزمامبتلاشده چه دارویی پیشنهادمیکنیدممنون کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
حنا رو پیشونیم رنگ گرفته بود ، با مایع دستشویی شستم پیشونیم الان۴ روز میگذره پیشونیم قرمز شده و ورم کرده اما خارش ندارم چیکار باید کنم ،
France
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام. همسرم چند ساله درفصل تابستان شدیدا کل بدنش خارش داردومتاسفانه باهیچ چی خوب نمیشود . لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۳:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام دستم به برگ گیاه کدو حساسیت پیدا کزده چه دارویی پیشنهاد میدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام م ی ساله پوست دستو پام میخاره و بعد قرمز مشه رفتم دکترم پوما داد ولی خوب نشد و حساسیتم برطرف نشده میشه بگین چیکار باید کرد ک خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۰۵:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام من یه اشتباه خیلی بزرگی کردم مثلا میخواستم تبروهامو با مواد طبیعی رنگ کنم اوردم موست سبز گردو رو له کردم و به ابروهام مالیدم الان خیلی میسوزه و حتی اطراف ابرومم رنگ گرفته حالا باید چیکار کنم خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
حکیم مسعودی
۰۲:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام من این 6 سال به بیماری اگزما مبتلا هستم به دکترهای متخصص پوستی رفتم وانواع داروهای کیاهی وترکیبی استفاده کردم ولی هیچ درمانی پیدانکردم امیدوارم منوبه بهترین دکتر معرفی کنید
Afghanistan
قاسم
۰۸:۰۴ ۲۶ تير ۱۳۹۸
این مرز اصلا خوب شدنی نیس چارش دوری از سیمان و گردو خاکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
سلام من از ناحیه پوست سر وگردن دچارخشکی وخارش وزخم شدم .رفتم دکتر ,دکتر گفت اگزماست.الان حدود۹ساله که این مشکل رادارم .میشه یه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۲:۰۴ ۲۲ تير ۱۳۹۸
دخترم دستش چندوقتی هست که قرمزشده دکتربردم ولی خوب نشده لطفاراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۰۴ تير ۱۳۹۸
بچههاا کمکم کنین جوابمو بدین هرکسی ک میتونه من حساسیت پوستی گرفتم شبا صورتم میسوزه صبحها بعد از شستن قرمزه و میسوزه چیکار کنم قرص سیتریزین و نعوتادین میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام ، بهترین پیشنهاد آلوئه ورا از گونه باربادنسیس میلر هستش جهت تسکین تمام حساسیت های پوستی
Iran (Islamic Republic of)
Maryam
۱۷:۰۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام،من چند سالی هست که حساسیت پوستی گرفتم ولی نمیدونم اسمش چیه،اول تو دوسه تا انگشتای دست راستم بود بعد یه مدت تو صورتم خودشو نشون داد.چند بارم دکتر رفتم پمادهای مختلفی دادند تاثیر نداشته ولی خیلی وقته که پماد بتامتازون موضعی استفاده میکنم یه مدت خوب میشه بصورتی که اصلا لکی تو صورتم نیست ولی یه روز نمیزنم صورتم داغون میشه کلش دون قرمز میزنه.باید چیکار کنم؟!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۵۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
هر کاری میکنی بتامتازون نزن چون صورتتو به شدت نازک میکنه و وقتی قطع کنی بیماری با شدت بیشتری برمیگرده
بتامتازون قویترین نوع پماد کورتونی هست
Iran (Islamic Republic of)
Ma
۱۲:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
با سلام.خانم بنده چند سالی هست دچار اگزمای دست هستش.هرچه دکتر هم بردم و دارو داده .موقتی ی کم بهتر میشه ولی دوباره حاد میشه و جواب نداده.الان جوری شده که ب کف دستها رسیده و زخمها کامل باز شده و مایع اب ازش میزنه بیرون و بدجور اذیت میکنه.لطفا راهنمایی کنید.با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
پومادویتامین آدبزن خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
وقتی باسیام کار میکنم بدنم ازجمله دست هایم زخم یا دچار خارش شدید میشوند
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۳:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
دوستان پسرم وقتی نوزاد بود به شیرینی حساسیت داشتدکتر بردیم پماد دست ساز داد خوب شد الان که شانزده سالشه باز حساسیت گرفته هر دارو وهر دکتری برم خارش بدنش خوب نمیشه کل بدنش میخاره .اصلا داروها تاثیری نمیزاره به شیرینی حساسیت داره گاهی هیچی نمیخوره باز هم بدنش تاول و خارش میگیره .وضع مالی خوبی ندارم بی سرپرست هستم لطفا راهنماییم کنید .خیلی ناراحتم پسرم اینطور میبینم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام می تونی حجامت کبد امتحان کنی و از سکنجبین هم روزانه براش استفاده کنی .
Iran (Islamic Republic of)
Roya
۰۰:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
باسلام من حدود 5 سال که صورتم وقتی نزدیک پریودیم میشه و بعد که نزدیک تخمک گذاری میشه قرمز و خیلی وحشتناک خشک میشه دونه های قرمز میشه حالت کهیر میشه خیلی باعث آزارم شده هر چی دکتر هم رفتم متوجه نشدن میشه به من کمک کنید که از شر این ناراحتی پوستی خلاص شم.ممنونم میشم ازتون منو ازاین غم وحشتناک راحت کنید
Afghanistan
Abdulhamid
۱۴:۵۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام محترم
من یک مشکل حساسیتی دست و پا ها دارم، این به مدت دو سه سال است که به خاطر آنقدر شدید نبودنش به هیچ کدام داکتر هم مراجعه نکردم.
این طوری است : همین روز ها ماه رمضان در روزگی بعد از چاشت خونم که سرد شود حالت عادی را به خود می گیرد رنگ ها عادی می شود، اما بعد از افطاری یا روز های غیر از رمضان اکثرا دست ها و پا هایم یک گونه اندکی باد گرفته مانندی می شود خون ها چرکیت نشان داده و به دست و پاها آمده باشد، زمانی دست هایم بالا از کمر یا سینه ام بگیرم به حالت عادی بر میگردد، اگر پایین نگهدارم همان حالت میشود.
نوت: دست و پاهایم پوست انداخته، یا از حد زیاد سرخ نمیگردد.
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۱۸:۱۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
باسلام خانم بنده دچار اگرمای شدید از ناحیه پا هستند بطوری که هر چند وقت یکبار پای ایشان متورم می شود به صورتی که نمی توانند راه بروند تاول هایی صورتی رنگ و داری مایع در پای ایشان پدیدار می شود لطفا بنده را راهنمایی فرمایید آیا متخصص و یا درمان خوبی می توانید ارائه نمایید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
نوشین
۱۹:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام
من واسه درمان سردرد خمیر دارچین با اب رو گذاشتم روی پیشونیم الان یک هفته ست پیشونیم کهیر رده و قرمزه. لطفا یه راه کار بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام ببین باتوجه به طبع گرم دارچین اشتباه بزرگی کردی والانم به امتحانش نمی ارزه بدترمیشه یه راحل دارم ماست ونشاسته بزن ویه پمادمخصوص کالاندولابزنو ودستکاری نکن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۱:۵۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من به آفتاب گردخاک حساسیت دارم دکترم رفتم ولی اثرنداشته حتی الان هواگرم شده پوستم نازک شد ه دونه میزنه وخارش داره درمانش چی هست
Netherlands
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
شستشوی محل با اب سرد و پماد کلوبتازول عالیه
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۰:۲۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
عالی من خارش داشتم اما پیدا کردم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۴۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من وقتی بدلیجات فلزی از هرنوع به بدنم میخوره جوش میزنم ایا راه حلی برای این وجودداره؟
Iran (Islamic Republic of)
zeynab
۱۰:۳۸ ۲۹ دی ۱۳۹۷
سلام
من هروقت دستم زخم میشه چسب زخم میزم بعد که چسب زخمو باز میکنم دستم قرمز میشه و دونه های قرمز داره و خیلی میخاره خیلی کلافه شدم.ممنون میشم دارو واسش بزارید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۰۶ ۲۳ دی ۱۳۹۷
اره بهترین روش دوش آب سرد ده دقیقه باید بگیرید هر روز خوب میشه و تا هرچقدر تونستید ادامه بدین این روش رو یک‌ماه دوماه سه یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
شاه تره بهترین درمان اگزماست
Iran (Islamic Republic of)
.......
۲۲:۲۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
سلام من به چسب زخم حساسیت دارم وقتی استفاده میکنم جای چسب دونه های ابدار ریز میزنه لطفا اکه درمانی برای سریع تر خوب شدن دونه ها دارین بگید حسابی کلافم
Mauritius
ناشناس
۰۱:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام من چهار سال میشه که تمام بدنم میخاره خیلی پیش داکتر رفتم خوب نشدم شما بگم چه کنم که خوب بشم تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام دستم با سیمان حساسیت کرده راهش چیه ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
nafis
۰۰:۲۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
ببخشيد من چند روزه بدنم هي داره شبا كهير ميزنه ومره ومياداين نشانه چيست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
کلو بتازول
Iran (Islamic Republic of)
Nesa
۱۷:۳۷ ۲۲ تير ۱۳۹۷
سلام انگشتم بریدگی داشت دو روز چسب زخم عوض کردم روز سوم که چسب رو بازش کردم خارش شدید دونه های سفیدی رو دیدم که خیلی اذیتم میکنه بتادین زدم برای میکروب زدایی ولی باز همون آش و همون کاسه است
Iran (Islamic Republic of)
Nesa
۱۷:۳۷ ۲۲ تير ۱۳۹۷
سلام انگشتم بریدگی داشت دو روز چسب زخم عوض کردم روز سوم که چسب رو بازش کردم خارش شدید دونه های سفیدی رو دیدم که خیلی اذیتم میکنه بتادین زدم برای میکروب زدایی ولی باز همون آش و همون کاسه است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۷
ممنون ازمعلومات خوب شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
خیلی خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
ریحان واقعا معجزه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
راهکارهای خوبی بود خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
سعیده
۱۱:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام دست من حساسیت به شوینده ها داره دکتر ام رفتم ولی موثر نبود درمان چیه
Iran (Islamic Republic of)
سعیده
۱۱:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام دست من حساسیت به شوینده ها داره دکتر ام رفتم ولی موثر نبود درمان چیه
Netherlands
ناشناس
۰۰:۵۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
پماد فلوئوسیلیون عالیه
Iran (Islamic Republic of)
حدیثه
۰۱:۳۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
ببخشید من از اسپره مو بر استفاده کردم دستام جوش زده چ کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۲۰:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
با سلام خدمت همه
بنده کارشناس گیاهان دارویی هستم و به لطف خدا درمان اصلی اگزما و حساسیت های پوست با یه پمادی که از عصاره ی خاص گیاهان دارویی درست کردم ،هستش.خودم چند سالی اگزما داشتم و با همین پماد خوب شد الحمدالله...
Iran (Islamic Republic of)
توکتم
۰۱:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
سلام.پماد توی بازار هست؟چجوری میتونیم تهیه کنیم؟من قسمت های از صورتم مثل چونه،کناره های بینی و بین ابروهام قرمز و ملتهب شدن و خارش و سوزش داره و پوست اندازی هم دارن دلیلشو هم نمیدونم چیه اگر واقعا درمان میکنه لطفا به من هم معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۲۲:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر سال نوبرشما مبارک
من بهرام ۴۵ ساله شغل راننده هستم ودچاربیماری اگزمای شدید به نورخورشید شدم لطفا به من جهت درمان این بیماری کمک کنید وازخجالت شما درخواهم امد
باتقدیم احترامات شایسته
Afghanistan
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
سلام میخاستم بگم که برادرم دستاش حساسیت داره خیلی هم خارش داره یعنی ممکنه به دل وجیگرش اسیب برسونه لطفا زود جواب بدین خیلی مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
باید برن دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
باید برن دکتر
Iran (Islamic Republic of)
خ
۲۰:۳۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
خانوم مناز حنا سیاه استفاده کرده حساسیت شدید گرفته سوزش و درد زیر پوستی در ناحیه‌ای تاتو شده دارد چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
سلام تنها راه درمان اگزما که بعد دوازده سال مشکلم حل شد اب دم شده شاهتره را روی محل زده و شستشو می دهیم بعد اب ولرم شده شاهتره را با حنا...حنای بی رنگ هم داریم...مخلوط میکنیم وروی محل میزنیم بعد با نایلکس میبندیم تا بهتر جواب بده..به مدت ۲الی ۳ ساعت بعد شستن محل را چرب مبکنیم با وازلین طبی.....عالیه حتما.التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۱۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام،
درمان اگزما کار سختی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام
راه درمان حساسیت پوستی چیست
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۹:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۶
سلام..راه درمان دست ک بخاطرسیمان زخم شده چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۱:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
به نظرمن بهترین روش دوش اب سرد موثرتراست
Iran (Islamic Republic of)
s.ap
۱۴:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
ممنون از راهنماییتون
Netherlands
رضا
۱۸:۱۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
لطفا برای حساسیت های ارثی اگزما متن بذارید ممنون؛من الا ن۱۴سالمه از وقتی ۴سالم بود به این بیماری مبتلا شدم خیلی اذیتم همه ی بدنم گرفته فقط هم زمستون میاد پروفسور هم من رو دید و گفت اگزماست دارو داد همون موقع خوب شد ولی بعد از مدتی دوباره برگشت بهم گفت که آب تنها سم برای این حساسیته آب که بش بخوره بیشتر می شه ولی جدیدا طب سنتی رفتم بهم گفت آب بخوره موردی نداره خواهش می کنم کمک کنید خیلی اذیتم ممنون لطفا ج بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
عالی
آخرین اخبار