گیلان/

هوشمند سازی 37.5 کیلومتر مرز آستارا

37.5 کیلومتر مرز آستارا امسال کاملا مسدود و برای کنترل بیشتر هوشمندسازی می‌شود.

فرماندار آستارا به خبرنگارباشگاه خبرنگاران گيلان گفت: تقویت مرزبانی آستارا را یکی از برنامه‌های مهم  امسال است و اعتبار موردنیاز برای انسداد نوار مرزی این شهرستان اختصاص داده شده است تا از ترددهای غیرمجاز پیشگیری شود.

کیوان اسدپور با بیان اینکه امسال 37.5 کیلومتر مرز آستارا به طور کامل مسدود می‌شود، تصریح کرد: پس از انسداد کامل، مرز عملیات هوشمندسازی انجام می‌شود و با این روش مرز آستارا زیر نظر و کنترل کامل نیروهای مرزبانی ما قرار می‌‌گیرد.

وی، پیگیری شناورهای مرزبانی، دریابانی و تجهیز تمام پاسگاه‌ها و برجک‌ها را از دیگر برنامه‌های مرز آستارا در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کرد و افزود: ایجاد پل سواره و پیاده‌رو مرزی آستارا نیز در دستور کار قرار دارد.

اسدپور، احداث اداره حمل و نقل و پایانه در آستارا و رایزنی برای ساخت پل سواره و ریلی مرز آستارا را در دست انجام بیان کرد و یادآور شد: با توجه به مرزی بودن شهرستان آستارا با جمهوری آذربایجان، این مرز دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی با اشاره به ساخت راه‌آهن آستارا خاطرنشان کرد: این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده و با تصویب اعتبارات دوباره قرارداد آن امضاء و مبادله می‌شود ضمن اینکه مسیر مرحله نخست راه‌آهن شناسایی و زمین آن آزادسازی و تملک شده است./س

ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.