بدترين تيراندازي‌هاي جهان در دو دهه اخير/آمريکا و انگليس رکورد دار

پايگاه خبري "ورلد بولتن" در گزارشي به بررسي بدترين حوادث تيراندازي اجتماعي که توسط یک یا دو فرد مسلح در سراسر جهان در طي دو دهه گذشته اتفاق افتاده است،مي پردازد که البته در این میان آمریکا و انگلیس در صدر قرار دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ورلد بولتن،  در اين گزارش آمده است، تیراندازی مدرسه ابتدایی در ايالت کانکتیکات آمريكا كه در روز جمعه اتفاق افتاده است،در میان کشنده ترین حوادث تيراندازي سال های اخیر جهان قرار دارد.

در اين جدول زمانی به بررسي بدترین حوادث تیراندازی جهان که توسط یک یا دو مرد مسلح در دو دهه گذشته انجام شده است،مي پردازيم:
آوريل سال 1982 - کره جنوبی - یک افسر پلیس محلي در حالت مستي با تفنگ و نارنجک دستی، 57 نفر را كشت و 38 زخمي به جاي گذاشت كه در نهايت خود را به ضرب گلوله از پاي در آورد. 
 
آگوست سال 1987- انگلیس - يك مرد مسلح 27 ساله در شهر هانگرفورد در اقدامي وحشيانه 16 نفر را كشت و 11 نفر را زخمي كرد. وي نيز در نهايت با گلوله خود را كشت. 
 
جولاي سال 1989- فرانسه - یک کشاورز فرانسوی در اقدامي 14 نفر را از جمله اعضای خانواده اش را در روستای لاكسيل، در نزدیکی مرز سوئیس به ضرب گلوله كشت. فرد ضارب در نهايت توسط پليس بازداشت گرديد.
دسامبر سال 1989 - کانادا -يك فرد 25 ساله- از طرفداران فيلم هاي جنگي- 14 زن جوان را در دانشگاه مونترال به ضرب گلوله كشت و سپس دست به خودكشي زد.
 
نوامبر سال 1990- نيوزیلند - يك مرد روان پريش دیوانه،در اقدامي جنون آميز با اسلحه 11 مرد، زن و کودک را در روستای ساحلی آراموآنا کشت و در نهايت توسط پليس از پاي درآمد. 
 
سپتامبر سال 1995 - فرانسه - یک جوان 16 ساله مبتلا به يك نوع جنون(دراثر مرض مالاریا)،در شهر كوئرس 16 نفر را به ضرب گلوله كشت و در نهايت نيز دست به خودكشي زد. 
 
13 مارس سال 1996 - انگلیس -يك فرد مسلح در یک مدرسه ابتدایی در شهری در اسکاتلند 16 کودک و معلم را كشت. وي نيز در نهايت خود را به ضرب گلوله از پاي در آورد.
 
28 آوریل سال 1996 - استرالیا -در يك تيراندازي مسلح كه بدترین کشتار دسته جمعی استرالیا محسوب مي گردد،يك فرد مسلح 35 نفر را در سایت توریستی بندر آرتور در ایالت جنوبی تاسمانی به ضرب گلوله كشت. 
 
آوریل سال 1999 - آمريكا- دو نوجوانان كاملا مسلح در دبيرستان کلمباین در شهر لیتلتون،ايالت کلرادو در اقدامي جنون آميز،13 دانش آموز و کارکنان آن را كشتند و در نهايت دست به خودكشي زدند.

جولاي سال 1999 - آمریکا -يك مرد مسلح در ايالت آتلانتا پس از قتل همسر و دو فرزند خود،نه نفر را با گلوله از پاي در آورد. او 5 ساعت پس از ارتكاب به اين عمل جنون آميز،دست به خودكشي زد.

ژوئن سال 2001 - نپال - هشت تن از اعضای خانواده سلطنتی نپال در کاخ سلطنتي،توسط ولیعهد ديپندرا  كشته شدند و چند روز بعد نيز خودش را به ضرب گلوله كشت. برادر كوچكتر و مجروح وي نیز بر اثر شدت جراحت بعد از اين حادثه تلخ خانوادگي كشته شد. 

26 آوریل سال 2002 - آلمان - ارفورت، آلمان شرقی، یک مرد مسلح 19 ساله در یک مدرسه، 12 معلم،معاون مدرسه، دو دانش آموز و یک پلیس را به ضرب گلوله كشت كه وي نيز در نهايت خودكشي كرد. 

اکتبر سال 2002 - آمريكا- دو فرد مسلح،10 نفر را در تيراندازي از راه دور كشته و ترس و وحشت را در منطقه واشنگتن دي سي حاكم ساختند. 

16 آوریل سال 2007 - آمریکا - يك فرد مسلح 32 نفر و خود را در ویرجینیا تک،دانشگاه بلکس بورک ویرجینیا به قتل رساند.

23 سپتامبر سال 2008 - فنلاند - يك دانش آموز مسلح در مدرسه شهر كاوهاجوكي در شمال غرب فنلاند، 9 دانش آموزان و یکي از كاركنان مدرسه را كشت كه در پايان وي نيز دست به خودكشي زد. 

11 مارس سال 2009 - آلمان - يك نوجوان مسلح 17 ساله،در يك لباس سیاه رنگ، نه دانش آموزان و سه معلم را در مدرسه اي در نزدیکی اشتوتگارت به قتل رساند. او همچنین یک نفر دیگر را در یک کلینیک در همان نزدیکی به قتل رساند. فرد ضارب توسط پليش از پاي درآمد. 

5 نوامبر سال 2009 - ایالت متحده آمریکا -يك فرد مسلح در فورت هود، یک پایگاه ارتش آمریکا در ايالت تگزاس،در اقدامي 13 نفر را كشته و 31 نفر را زخمي كرد. 

2 ژوئن سال 2010 - انگلیس -يك فرد مسلح در منطقه كامبريا بر روي مردم رهگذر شليك كرد كه دوازده نفر را کشته و 11 نفر نيز مجروح شدند. فرد مسلح پس از آن خود را به قتل رساند.

22 جولاي سال 2011 - نروژ -يك فرد مسلح پس از آنكه یک ساختمان دولتی را در اسلو منفجر كرد،در یک مهماني در يك اردوگاه، در جزیره تعطیلاتي يوتوئا،77 نفر را به ضرب گلوله كشت. 

20 جولاي سال 2012 - ايالت متحده آمريكا-يك فرد مسلح نقاب دار در يك سينما(ايالت دنور) بر روي تماشاچيان شليك كرد كه به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن 58 منجر گرديد. 

5 آگوست سال 2012 - آمريكا
-يك فرد مسلح در يك معبد سيك در منطقه اوك كريك ايالت ويسكانسين،اقدام به تيراندازي كرد. وی شش نفر را كشت و در نهايت توسط پليس از پاي درآمد.

14 دسامبر سال 2012 - آمريكا- رایان لانزاي 24 ساله در اقدامي جنون آميز حداقل 20 کودک و شش بزرگسال را در مدرسه ابتدایی سیندی هوک در نیوتاون، ايالت کانکتیکات كشت. فرد ضارب نيز در نهايت كشته شد.  حادثه مدرسه سندي هوك باعث شد تا تمام مدارس ابتدایی این منطقه تعطیل شوند.

سخنگوی پلیس همچنین اعلام کرد که تمام قربانیان این حادثه شناسایی و به پزشک قانونی انتقال داده شده‌اند. کادر آموزشی مدرسه سندی هوک تا پیش از حادثه روز جمعه ۳۹ معلم و ۶۵۰ دانش آموز در اختیار داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار