بیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

جمهوری اسلامی ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیت خویش بر جزایر سه‌گانه را قابل مذاکره نمی‌داند

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مندرجات بیانیه امارات درباره جزایر سه‌گانه دخالت در امور داخلی ایران است و جمهوری اسلامی ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیت خویش بر جزایر فوق‌الذکر را قابل مذاکره نمی‌داند.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه‌ای به ادعاهای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران پاسخ داد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

دولت جمهوری اسلامی ایران حاکمیت کامل خویش بر جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را مؤکداً مورد یادآوری قرار داده، خاطرنشان می‌نماید همه تدابیر و اقدامات به عمل آمده در این جزایر همواره مبتنی بر اصول حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است. فلذا مندرجات بیانیه را دخالت در امور داخلی خود تلقی نموده و مضمون و مفهوم آن را کلاً مردود می‌شمارد.

جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست مودّت و حسن همجواری با همه کشورهای همسایه را تعقیب نموده و بر همین اساس، همچون گذشته از گفت‌وگوهای دوجانبه با دولت امارات متحده عربی به منظور بررسی راه‌های تقویت هر چه بیشتر مناسبات بین دو کشور و رفع سوءتفاهمات احتمالی استقبال می‌نماید.

بدیهی است جمهوری اسلامی ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیت خویش بر جزایر فوق‌الذکر را قابل مذاکره نمی‌داند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
امیر
۱۸:۵۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
چو ایران نباشد تن من مباد...
نباید به هیچ وجه در این مورد مذاکره صورت گیرد...
آخرین اخبار